Trwa ładowanie...

''Listy do M. 2'' lepsze od Bonda i ''Pana Tadeusza''. Rekordowa frekwencja w weekend otwarcia

''Listy do M. 2'' lepsze od Bonda i ''Pana Tadeusza''. Rekordowa frekwencja w weekend otwarciaŹródło: Kino Świat
d49dbk5
d49dbk5

*„Listy do M. 2” przechodzą do historii! Najlepsze otwarcie polskiego filmu wszech czasów. Dystrybuowana przez Kino Świat produkcja TVN zdetronizowała wieloletniego lidera – „Pana Tadeusza” - i przebiła wynik otwarcia bondowskiego „Spectre”.*

Kontynuacja najpopularniejszej kinowej komedii ostatnich 25 lat zanotowała najlepsze otwarcie polskiego filmu w historii. Komedię w zaledwie trzy dni obejrzało łącznie 586,610 widzów. A wliczając pokazy przedpremierowe – blisko 655 000 widzów. Z takim wynikiem „Listy do M. 2” zadebiutowały jako numer jeden polskiego box office'u, bijąc również świetny rezultat otwarcia pierwszej części „Listów do M.” (367,447 widzów).

Imponujący start najnowszej produkcji kinowej TVN przechodzi do historii jako najwyższy wynik otwarcia polskiego filmu od 30 lat. Plasując się na szczycie historycznego podsumowania, „Listy do M. 2” zepchnęły z pierwszego miejsca rankingu krajowych produkcji z najlepszym otwarciem „Pana Tadeusza” Andrzeja Wajdy, który status rekordzisty (z wynikiem 424 000 widzów w weekend otwarcia)zajmował nieprzerwanie od 1999 roku. Jednocześnie – za sprawą „Listów do M. 2” – na trzecie miejsce przesunęła się również wyprodukowana przez TVN taneczna superprodukcja z 2009 roku – „Kochaj i tańcz” Bruce'a Parramore (393 000 widzów), a podium opuścił wielki hit z 2012 roku – „Jesteś Bogiem” Leszka Dawida (373 000 widzów, do 13.11 najlepsze otwarcie w historii dystrybutora „Listów do M 2” – Kino Świat).

d49dbk5

W debiutancki weekend „Listy do M. 2” okazały się również lepsze od hollywoodzkiej konkurencji, pokonując frekwencją – najpierw na pokazach przedpremierowych, a potem w weekend otwarcia – bondowskie „Spectre”. Najnowsza część przygód Agenta 007 w pierwsze dni na ekranach przyciągnęła do kin 502 000 widzów i finalnie musiała uznać wyższość polskiej produkcji.

To właśnie wyprzedane do ostatnich miejsc pokazy przedpremierowe stanowiły pierwszą zapowiedź sukcesów „Listy do M. 2”. Komedia już w pierwszy dzień przedpremier osiągnęła o 50 procent lepszy wynik od analogicznego rezultatu uwielbianej przez Polaków „jedynki”. A jeszcze przed oficjalną premierą mogła pochwalić się imponującą frekwencją 68 000 widzów z pokazów przedpremierowych.

Historyczny weekend otwarcia stanowi doskonały prognostyk dla produkcji, której poprzednia część schodziła z ekranów z wynikiem blisko 2,6 miliona widzów i statusem najpopularniejszej komedii polskiej i zagranicznej wyświetlanej w polskich kinach w ciągu ostatnich 25 lat. „Listy do M. 2”, gromadząc tylko w pierwszy weekend (łącznie z przedpremierami) 25 proc. frekwencji „jedynki”, są na dobrej drodze, aby powtórzyć, a nawet przebić jej wyczyn. Rezultat filmu „Listy do M. 2” stanowi najlepszy wynik otwarcia w historii działalności dystrybucyjnej firmy Kino Świat.

d49dbk5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49dbk5