WP
Aktualności

"Polskie obozy śmierci" w programach dwóch telewizji

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Mury obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu
Mury obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu (AKPA)
WP

Dwie amerykańskie sieci telewizyjne, ABC News i CBS News, użyły ostatnio w swoich programach obraźliwych wobec Polski sformułowań dotyczących nazistowskich niemieckich obozów koncentracyjnych w czasie II wojny światowej.

W programie telewizji ABC News o deportacji z USA Johna Demjaniuka, oskarżonego o zbrodnie mordowanie Żydów w obozach, dziennikarka tej sieci Diane Alvair powiedziała o "polskim nazistowskim obozie śmierci" i o "obozie śmierci w Treblince w Polsce", nie wyjaśniając, że chodzi o kraj okupowany przez niemiecką Trzecią Rzeszę.

W innym programie o sprawie Demjaniuka, nadanym przez telewizję CBS News w Chicago, dziennikarka Cynthia Bowers użyła także sformułowania "polski obóz śmierci".

WP

Polonia w Chicago protestuje przeciw kolejnemu przykładowi fałszowania historii w amerykańskich mediach.

Chicagowski lekarz, dr Marek Rudnicki wysłał listy do prezesów ABC News i CBS News Davida L. Westina i Seana McManusa, w którym zwraca uwagę, że użyte sformułowania "świadczą o głębokiej ignorancji historycznej i braku podstawowej wiedzy o II wojnie światowej u osób odpowiedzialnych za mass media".

W swych listach dr Rudnicki domaga się przeprosin z informacją o "decyzjach personalnych w stosunku do osób odpowiedzialnych za niewłaściwy przekaz wiadomości oraz wycofanie tych treści ze wszystkich materiałów stacji". Żąda też zmian w dziennikarskim kodeksie etycznym, aby wykreślić sformułowanie "polskie obozy koncentracyjne" z języka mediów, opracowania programu edukacyjnego dla pracowników ABC i CBS o historii niemieckich obozów koncentracyjnych, i pokazania programu o obozach z udziałem historyków polskich i żydowskich.

W piątek na list doktora Rudnickiego odpowiedział wiceprezes ABC w Nowym Jorku Jeffrey Schneider.

WP

"Powiedział mi, że absolutnie przyznają się do błędu i że nigdy nie powinien się on zdarzyć. Obiecał też wycofanie programu z błędnymi sformułowaniem ze swoich stron internetowych" - powiedział PAP dr Rudnicki.

Nie udało mu się jednak przekonać wiceprezesa ABC News do zmian w instrukcjach podawania informacji, tak aby obraźliwe dla Polski sformułowania nie zdarzały się w przyszłości.

Sprawą kolejnych przekłamań zajęły się także polskie placówki dyplomatyczne w USA - ambasada w Waszyngtonie i konsulaty generalne w Chicago i w Nowym Jorku.

Polub WP Film
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP