Tęczowa Łódź z komórki
Trzyminutowy obraz "Łódź koloru jak tęcza" nakręcony za pomocą telefonu komórkowego wygrał w plebiscycie organizowanym przez serwis internetowy videolodz.com. na najpopularniejszy film mówiący o Łodzi.
W nagrodę - jego autor Hubert Barański - otrzyma najnowszej generacji multimedialny telefon komórkowy. "To po to, aby mógł z powodzeniem dalej kręcić takie filmy - powiedziała na konferencji prasowej Elżbieta Maciejewska, jedna z pomysłodawczyni konkursu.
18.01.2008 10:59
Zwycięski film to seria zdjęć przypominających kolorowe pocztówki. Widać na nich najciekawsze i najpiękniejsze miejsca miasta, m.in. zrewitalizowane budynki fabryki Poznańskich, gdzie obecnie znajduje się centrum handlowo-rozrywkowe "Manufaktura", piękne parki czy odnowione secesyjne kamienice.
"Młodzi ludzie chcą kręcić takie filmy, a przede wszystkim pokazywać nasze miasto od tej dobrej strony, pokazywać jego piękno i urok" - mówiła Maciejewska. Dodała, że do tej pory nakręcono już ponad 160 filmów. "Czekamy na następne" - zaznaczyła.
Biorące udział w konkursie filmy mają jeden wspólny temat - miasto Łódź. Mogą one być kręcone za pomocą telefonów komórkowych czy aparatów fotograficznych zarówno przez amatorów jak i profesjonalistów; przez mieszkańców Łodzi, turystów oraz osoby, które w tym mieście znalazły się przez przypadek.
Opisy filmów będą tłumaczone na cztery języki. "W ten sposób będziemy promować miasto, bez wsparcia specjalistów od reklamy" - mówiła Maciejewska. Każdy film umieszczony zostanie na stronie videolodz.com.