Czeski sen
Film Filipa Remundy i Vita Klusáka, studentów praskiej FAMU, który stał się w Czechach wielkim wydarzeniem nie tylko filmowym, ale przede wszystkim społecznym.
Reżyserzy w swoim filmie zaaranżowali kampanię promocyjną dla nieistniejącego supermarketu „Czeski sen”. Wynajęli w tym celu specjalistów od reklamy, którzy zajęli się przygotowaniem przebiegu całej kampanii. Powstało logo supermarketu, reklamy telewizyjne i radiowe, ulotki, plakaty, a przede wszystkim wybudowana na krótko przed dniem „wielkiego otwarcia” fasada „Czeskiego snu”. Młodym filmowcom udaje się zgromadzić na podmiejskiej łące blisko 2000 ludzi. Zaczyna się „wielki bieg przełajowy” z metą w nieistniejących drzwiach nieistniejącego supermarketu.
Film odsłania kulisy pracy ludzi, którzy mają ogromny wpływ na podejmowane przez potencjalnych konsumentów decyzje. Odpowiedzialni za manipulowanie opinią publiczną są reżyserami potrzeb i pragnień.
Czeski sen
Tytuł originalny | Český sen |
Gatunek | dokumentalny |
Rok produkcji | 2004 |
Czas trwania | 90 min. |
Obsada |