Kobieta-Kot

Kobieta-Kot zadebiutowała na łamach komiksu opowiadającego o przygodach Batmana. To jedna z najbardziej znanych partnerek schizofrenicznego Mrocznego Rycerza. Zamaskowana seksowna kobieta w skórzanym wdzianku i z pejczem w ręce od zawsze budziła zainteresowanie filmowców. Ta pani bowiem stanowi nie lada wyzwanie dla aktorki i reżysera, powołujących ją do życia. Temu wyzwaniu jednak nie sprostali ani Halle Berry, ani Pitof.

Kobieta-Kot jest mrocznym wcieleniem nieśmiałej Patience Philips, która pracuje jako projektantka w słynnej firmie kosmetycznej. Koncern planuje wprowadzić na rynek rewolucyjny krem przeciwko starzeniu się. Patience przypadkowo odkrywa, iż kosmetyk zmienia ludzi w monstra. Ta informacja kosztuje ją życie. Zmartwychwstaje pod postacią dzikiej Kobiety-Kota.

Fabuła jest niezwykle prosta i rozwija się według schematu adaptacji komiksów o superbohaterach: prezentacja marnego życia potencjalnego kandydata na herosa, przełomowe wydarzenie, które staję się przyczyną transformacji oraz ekscytujące losy odmienionej postaci. Taki film mogą więc uratować jedynie aktorzy i reżyser. W przypadku "Kobiety-Kota" zawodzą obie strony. Berry źle wypada zarówno w roli przestraszonej i zagubionej Patience, jak i wyzwolonego i drapieżnego kociaka. W tym przypadku Kobieta-Kot to skrzyżowanie seksownego wdzianka, które nie pozostawia nic wyobraźni i zamaszystego kołysania biodrami. Także Pitof, który daje się poznać jedynie jako specjalista od efektów specjalnych, zawodzi w całej rozciągłości. Twórca, który ma za sobą tylko kostiumowy thriller "Vidocq", ponownie próbuje sprzedać nam wypróbowane triki. Podobnie jak to było w przypadku jego debiutu reżyserskiego, tak i tym razem z uporem maniaka kręci film z perspektywy wielbiciela gier wideo, bawiąc się zdjęciami i ujęciami z punktu
widzenia głównej postaci. Wszystko to razem tworzy nader przerysowany obrazek, który budzi jedynie nostalgię za innymi przedstawieniami Kobiety-Kota.

Nie da się ukryć, że dla większości kinomanów - także po tym filmie - postać ta kojarzona będzie z Michelle Pfeiffer z "Powrotu Batmana". Siła jej kreacji polegała na tym, iż aktorka prowadzona przez Tima Burtona potrafiła zostawić coś naszej wyobraźni i stworzyć atmosferę tajemniczości. Berry i Pitof takich zdolności, niestety, nie mają.

Wybrane dla Ciebie

Płomienne słowa Agnieszki Holland na scenie. "Przemoc i gwałt rozlewają się po świecie"
Płomienne słowa Agnieszki Holland na scenie. "Przemoc i gwałt rozlewają się po świecie"
Prezes TVP wyszedł na scenę. Złożył deklarację ws. tantiem
Prezes TVP wyszedł na scenę. Złożył deklarację ws. tantiem
Złote Lwy przyznane. Film o ministrantach triumfuje
Złote Lwy przyznane. Film o ministrantach triumfuje
"Wielka Warszawska" do ziewania. Miał być galop, jest spacerek
"Wielka Warszawska" do ziewania. Miał być galop, jest spacerek
Agnieszka Holland do dziennikarzy: "Ja wiem, że odmawia mi się polskości"
Agnieszka Holland do dziennikarzy: "Ja wiem, że odmawia mi się polskości"
Tego się nie da oglądać. "Poczujecie się oszukani i znudzeni"
Tego się nie da oglądać. "Poczujecie się oszukani i znudzeni"
Po morderstwie aktywisty Apple TV+ wstrzymuje premierę serialu. Aktorka zabiera głos
Po morderstwie aktywisty Apple TV+ wstrzymuje premierę serialu. Aktorka zabiera głos
Ciąg dalszy jednak nastąpił. "Wow, to naprawdę świetny film"
Ciąg dalszy jednak nastąpił. "Wow, to naprawdę świetny film"
Grał kochanka Kidman. Teraz mówi o reakcjach fanów. "Nie uwierzysz, co robiłam, oglądając ten film"
Grał kochanka Kidman. Teraz mówi o reakcjach fanów. "Nie uwierzysz, co robiłam, oglądając ten film"
Pobudza najniższe instynkty. "Nadmierna brutalność, ekranowy sadyzm"
Pobudza najniższe instynkty. "Nadmierna brutalność, ekranowy sadyzm"
Zwierzęca krwawa zemsta. Feministyczny horror pokazuje rogi
Zwierzęca krwawa zemsta. Feministyczny horror pokazuje rogi
Emma Watson o relacji z J.K. Rowling po jej transfobicznych komentarzach. "Chcę kochać ludzi"
Emma Watson o relacji z J.K. Rowling po jej transfobicznych komentarzach. "Chcę kochać ludzi"