UE przy pomocy MTV chce zwrócić uwagę młodzieży na problem globalnego ocieplania. W Polsce ambasadorem kampanii ma być prezenter, choreograf i tancerz Michał Piróg – ustaliła tvp.info.
Komisja Europejska razem z MTV rozpoczyna kampanię, której celem jest zwiększenie wiedzy młodzieży o ociepleniu klimatu. Akcja będzie trwała jednocześnie w jedenastu krajach, w tym także w Polsce. Potrwa pół roku. Zakończy się tuż przed kolejnym ONZ-towskim szczytem klimatycznym. Politycy w grudniu w Kopenhadze mają uzgodnić, w jaki sposób zaostrzyć walkę z globalnym ociepleniem.
Komisarz Unii ds. środowiska Stavros Dimas podkreśla, że zbliżająca się konferencja będzie ostatnią szansą na przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Dlaczego akcja KE jest skierowana do młodzieży? – Osoby, które są dziś młode, odczują wpływ zmian klimatu w największym stopniu – zaznaczał komisarz.
W Polsce ambasadorem kampanii będzie prezenter, choreograf i tancerz Michał Piróg, w Bułgarii tenisistka Magdalena Maleeva, w Danii piosenkarka Anna David, a we Włoszech gwiazda telewizyjna Paola Maugeri. Do tego w Sztokholmie, Budapeszcie i Kopenhadze odbędą się trzy duże koncerty z udziałem największych gwiazd. Już wiadomo, że na pierwszym zagra Moby, artysta znany ze swojej pasji dla ekologii.
Z badań Komisji Europejskie wynika, ze tylko 51% młodych ludzi (pomiędzy 15 a 24 rokiem życia) podejmuje jakiekolwiek działania w walce z ociepleniem klimatu. Co ciekawe, we wszystkich innych grupach wiekowych zaangażowanie w działania ekologiczne jest wyższe.