Ranking serwisów informacyjnych
"Wiadomości", "Fakty", "Panorama" - zobacz kto stracił, a kto zyskał.
Mimo tego sukcesu ich oglądalność stopniała najbardziej. Najwięcej widzów zyskały natomiast zajmujące drugie miejsce "Fakty", a najwięcej oglądających straciła "Panorama".
Wiadomości
Średnia oglądalność "Wiadomości" TVP 1 we wrześniu br. wyniosła 4,22 mln osób, czyli była niższa niż w analogicznym miesiącu ub.r. o 3,21 proc. - wynika z analizy AGB Nielsen Media Research.
Fakty
Drugą pozycję zajęły konkurencyjne "Fakty" TVN.
W ubiegłym miesiącu przyciągały one średnio 3,95 mln widzów, co oznacza wzrost o 10,53 proc. w stosunku do września 2008 roku.
Natomiast udział "Faktów" w rynku wyniósł 34,42 proc. (wzrost o 0,34 pkt. proc.) i był wyższy od udziału "Wiadomości" wynoszącego 32,02 proc. (spadek o 4,49 pkt. proc.)
Teleexpress
Na trzecim miejscu w rankingu serwisów informacyjnych znalazł się "Teleexpress", także nadawany w Jedynce.
W ubiegłym miesiącu oglądało go 3,3 mln widzów, czyli mniej o 4,57 proc.
Wydarzenia
Czwartą lokatę zajęły natomiast "Wydarzenia" Polsatu z widownią wynosząca 2,32 mln osób - zyskały one 0,72 proc. oglądających.
Panorama
Piąta była "Panorama" TVP 2, której oglądalność spadła najbardziej, bo o 5,55 proc. do 1,27 mln widzów.
Trzeba jednak podkreślić, że we wrześniu br. program ten emitowany był o godz. 22.45, zaś rok wcześniej - o 18.30.
Jest paru liderów
W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem rankingu programów informacyjnych z minimalną przewagą zostały "Fakty", którym udało się wyprzedzić "Wiadomości" (ten dziennik stracił najwięcej widzów).
Najbardziej w górę poszła natomiast oglądalność "Panoramy".
Wiadomości
Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach prym wiodły "Fakty", które jednocześnie zyskały najwięcej widzów.
Największy spadek zanotowały "Wiadomości".
Fakty po Faktach
Spośród programów publicystycznych towarzyszących czołowym dziennikom "Fakty po Faktach" w TVN 24 oglądało w zeszłym miesiącu 350 tys. osób przy udziale w rynku na poziomie 2,72 proc.
Oznacza to spadek widowni wynoszący 7,1 proc. w porównaniu do września ub.r.
Gość Wydarzeń
Natomiast "Gość Wydarzeń" przyciągał do Polsat News 50 tys. widzów (udział stacji wynosił 0,39 proc.).