Ratując pana Banksa

„Saving Mr. Banks” to nieznana, oparta na prawdziwych wydarzeniach, niezwykła opowieść o powstawaniu jednego z najbardziej wzruszających filmów w historii kinematografii „Mary Poppins” i burzliwych relacjach legendarnego Walta Disneya (Tom Hanks) z autorką P.L. Travers (Emma Thompson), które nieomal doprowadziły do klęski tej produkcji.

Obraz

Na usilne prośby swoich córek Walt Disney obiecuje zrealizować film na podstawie ich ulubionej książki „Mary Poppins” autorstwa P. L. Travers. Nie wie jednak, że spełnienie przyrzeczenia zajmie mu 20 lat. Aby uzyskać prawa do ekranizacji Walt musi stawić czoła zgryźliwej, bezkompromisowej pisarce, która nie zamierza patrzeć, jak jej ukochana niania-czarodziejka jest masakrowana w trybach hollywoodzkiej machiny. Jednak w miarę spadku sprzedaży książki i pogarszania się sytuacji finansowej, Travers niechętnie godzi się pojechać do Los Angeles, aby wysłuchać planów adaptacji. Na te dwa krótkie tygodnie w 1961 Walt Disney wytacza najcięższą artylerię. Uzbrojony w oszałamiające storyboardy i radosne piosenki braci Sherman Walt przypuszcza frontalny atak na P.L. Travers, jednak rozeźlona autorka nie ugina się pod presją. Wkrótce potem filmowiec bezradnie obserwuje, jak prawa do książki zaczynają wymykać mu się z ręki…

„Ratując pana Banksa” wyreżyserował John Lee Hancock („Wielki Mike. The Blind Side”, „The Rookie”) na podstawie scenariusza autorstwa Kelly Marcel opartego na opowiadaniu Sue Smith („Brides of Christ”, „Bastard Boys”) i Kelly Marcel.

W skład zespołu filmowego Hancocka wchodzi trio artystów, z którymi stworzył nominowany do Oscara® obraz „Wielki Mike.The Blind Side” z 2009 r.: dwukrotnie nominowany do nagrody Akademii Filmowej® kierownik artystyczny Michael Corenblith („Grinch. Świąt nie będzie”, „Apollo 13”), wyróżniony nagrodą Emmy® projektant kostiumów Daniel Orlandi („Game Change”, „Frost/Nixon”) i montażysta Mark Livolsi, A.C.E. („Polowanie na druhny”, „Diabeł ubiera się u Prady”). Hancock podjął też ponownie współpracę z nominowanym do Oscara® operatorem Johnem Schwartzmanem („Niepokonany Seabiscuit”, „Pearl Harbor”), z którym po raz pierwszy połączył siły w 2002 r. podczas produkcji inspirującego dramatu sportowego p.t. „The Rookie”.

Ratując pana Banksa

Źródło artykułu: WP Film
Wybrane dla Ciebie
Tom Cruise w końcu z Oscarem. Długo na niego czekał
Tom Cruise w końcu z Oscarem. Długo na niego czekał
1,2 mln widzów w 10 dni. Takiego przeboju nie było w Polsce od 7 lat
1,2 mln widzów w 10 dni. Takiego przeboju nie było w Polsce od 7 lat
Pazura o kultowej scenie: "gdy wsiadam do windy, ludzie się podśmiechują"
Pazura o kultowej scenie: "gdy wsiadam do windy, ludzie się podśmiechują"
Nie wiedziała, że słyszy jego głos po raz ostatni. Tak brzmiały te słowa
Nie wiedziała, że słyszy jego głos po raz ostatni. Tak brzmiały te słowa
Wspomina intymną scenę. "Mój Boże, wydepilowałam mu klatkę piersiową"
Wspomina intymną scenę. "Mój Boże, wydepilowałam mu klatkę piersiową"
Dziennikarka zasugerowała, że Epstein nie był pedofilem. Aktorka ostro odpowiada
Dziennikarka zasugerowała, że Epstein nie był pedofilem. Aktorka ostro odpowiada
Dużo lepszy niż oryginał. Fani zachwyceni nową wersją hitu z lat 80.
Dużo lepszy niż oryginał. Fani zachwyceni nową wersją hitu z lat 80.
Robbie Williams traci wzrok? Opisuje skutki leku na odchudzanie
Robbie Williams traci wzrok? Opisuje skutki leku na odchudzanie
Najbardziej brutalny serial tego roku. I jeden z najlepszych
Najbardziej brutalny serial tego roku. I jeden z najlepszych
Nie żyje John Beam, trener z programu Netfliksa "Last Chance U"
Nie żyje John Beam, trener z programu Netfliksa "Last Chance U"
Odciął syna na lata. "Weź się do życia albo szykuj się na śmierć"
Odciął syna na lata. "Weź się do życia albo szykuj się na śmierć"
Jon Voight błaga Donalda Trumpa. "Tylko on może zatrzymać ten horror"
Jon Voight błaga Donalda Trumpa. "Tylko on może zatrzymać ten horror"