Ratując pana Banksa

„Saving Mr. Banks” to nieznana, oparta na prawdziwych wydarzeniach, niezwykła opowieść o powstawaniu jednego z najbardziej wzruszających filmów w historii kinematografii „Mary Poppins” i burzliwych relacjach legendarnego Walta Disneya (Tom Hanks) z autorką P.L. Travers (Emma Thompson), które nieomal doprowadziły do klęski tej produkcji.

Obraz

Na usilne prośby swoich córek Walt Disney obiecuje zrealizować film na podstawie ich ulubionej książki „Mary Poppins” autorstwa P. L. Travers. Nie wie jednak, że spełnienie przyrzeczenia zajmie mu 20 lat. Aby uzyskać prawa do ekranizacji Walt musi stawić czoła zgryźliwej, bezkompromisowej pisarce, która nie zamierza patrzeć, jak jej ukochana niania-czarodziejka jest masakrowana w trybach hollywoodzkiej machiny. Jednak w miarę spadku sprzedaży książki i pogarszania się sytuacji finansowej, Travers niechętnie godzi się pojechać do Los Angeles, aby wysłuchać planów adaptacji. Na te dwa krótkie tygodnie w 1961 Walt Disney wytacza najcięższą artylerię. Uzbrojony w oszałamiające storyboardy i radosne piosenki braci Sherman Walt przypuszcza frontalny atak na P.L. Travers, jednak rozeźlona autorka nie ugina się pod presją. Wkrótce potem filmowiec bezradnie obserwuje, jak prawa do książki zaczynają wymykać mu się z ręki…

„Ratując pana Banksa” wyreżyserował John Lee Hancock („Wielki Mike. The Blind Side”, „The Rookie”) na podstawie scenariusza autorstwa Kelly Marcel opartego na opowiadaniu Sue Smith („Brides of Christ”, „Bastard Boys”) i Kelly Marcel.

W skład zespołu filmowego Hancocka wchodzi trio artystów, z którymi stworzył nominowany do Oscara® obraz „Wielki Mike.The Blind Side” z 2009 r.: dwukrotnie nominowany do nagrody Akademii Filmowej® kierownik artystyczny Michael Corenblith („Grinch. Świąt nie będzie”, „Apollo 13”), wyróżniony nagrodą Emmy® projektant kostiumów Daniel Orlandi („Game Change”, „Frost/Nixon”) i montażysta Mark Livolsi, A.C.E. („Polowanie na druhny”, „Diabeł ubiera się u Prady”). Hancock podjął też ponownie współpracę z nominowanym do Oscara® operatorem Johnem Schwartzmanem („Niepokonany Seabiscuit”, „Pearl Harbor”), z którym po raz pierwszy połączył siły w 2002 r. podczas produkcji inspirującego dramatu sportowego p.t. „The Rookie”.

Ratując pana Banksa

Źródło artykułu: WP Film
Wybrane dla Ciebie
Pierwszy komiks z Supermanem sprzedany za zawrotną sumę. Właściciele znaleźli go na strychu
Pierwszy komiks z Supermanem sprzedany za zawrotną sumę. Właściciele znaleźli go na strychu
Ewa Szykulska wiele zawdzięcza byłemu mężowi. "Zachęcał, żebym myślała samodzielnie" [FRAGMENT KSIĄŻKI]
Ewa Szykulska wiele zawdzięcza byłemu mężowi. "Zachęcał, żebym myślała samodzielnie" [FRAGMENT KSIĄŻKI]
Będzie nowy film o Asteriksie i Obeliksie. Jest zwiastun produkcji [WIDEO]
Będzie nowy film o Asteriksie i Obeliksie. Jest zwiastun produkcji [WIDEO]
"Potwornie rozczarowany". Opisał zachowanie gwiazdora na planie
"Potwornie rozczarowany". Opisał zachowanie gwiazdora na planie
Vin Diesel wygrywa w sądzie. Oskarżycielka planuje odwołanie
Vin Diesel wygrywa w sądzie. Oskarżycielka planuje odwołanie
Program TV. Deszcz Oscarów, miliony dolarów. Epickie widowisko w tv
Program TV. Deszcz Oscarów, miliony dolarów. Epickie widowisko w tv
Sukces polskiego serialu. Jeden z największych przebojów roku
Sukces polskiego serialu. Jeden z największych przebojów roku
Trzy razy więcej widzów. Dosłownie rzucili się na drugi sezon
Trzy razy więcej widzów. Dosłownie rzucili się na drugi sezon
50 lat "Lotu nad kukułczym gniazdem". Brawurowa rola Jacka Nicholsona znów w kinach
50 lat "Lotu nad kukułczym gniazdem". Brawurowa rola Jacka Nicholsona znów w kinach
Serce pęka. Tak córka Willisa opisuje ich spotkania
Serce pęka. Tak córka Willisa opisuje ich spotkania
Scarlett Johansson - kariera i kasowe sukcesy królowej box office
Scarlett Johansson - kariera i kasowe sukcesy królowej box office
Reżyser przez 12 lat był ministrantem. "Ja tam byłem, wiem, jak to wygląda"
Reżyser przez 12 lat był ministrantem. "Ja tam byłem, wiem, jak to wygląda"
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥