''Sponsoring'' otworzył Berlinale 2012

10 lutego, na tydzień przed polską premierą, „Sponsoring*Małgośki Szumowskiej otworzył prestiżową Panoramę 62. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. Pokaz filmu spotkał się z wielkim zainteresowaniem i znakomitym przyjęciem publiczności.*

''Sponsoring'' otworzył Berlinale 2012
Źródło zdjęć: © AFP

13.02.2012 15:46

Odważna tematyka, laureatka Oscara w roli głównej i aura skandalu wokół ocenzurowanego w kilku krajach „Sponsoringu” sprawiły, że obraz Szumowskiej spotkał się w Berlinie z ogromnym zainteresowaniem festiwalowej publiczności. Prawdziwe tłumy gości i fotoreporterów przywitały ekipę twórców również na poświęconej filmowi konferencji prasowej.

Dobremu przyjęciu „Sponsoringu” przez berlińską widownię towarzyszą entuzjastyczne recenzje, jak chociażby ta z serwisu screendaily.com, której autor nazywa produkcję Szumowskiej filmem: "wysmakowanym, efektownym i odważnym erotycznie.”

W „Sponsoringu” Szumowska wnika w fascynujący i zaskakujący świat młodych call girls, ukazując czego pragną kobiety i o czym marzą mężczyźni, a boją się powiedzieć… Główną rolę w filmie zagrała Juliette Binoche, której na planie partnerują polska „eksportowa” aktorka numer jeden – Joanna Kulig (ma już w dorobku role u boku Ethana Hawke’a, Kristin Scott Thomas i Jeremy’ego Rennera), Andrzej Chyra, Krystyna Janda i objawienie francuskiego kina – Anais Demoustier.

Obraz zdobył uznanie międzynarodowej publiczności na festiwalu w Toronto, błyskawicznie znajdując dystrybutorów w ponad 30 krajach na całym świecie. Poza Polską i Francją obejrzą go między innymi widzowie z USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Wenezueli, Hongkongu i Korei Południowej. W polskich kinach film pojawi się już 17 lutego.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)