Warner Bros. kontra antykoncepcja

Warner Bros. kontra antykoncepcja
Źródło zdjęć: © Warner Bros. Pictures
Grzegorz Kłos

Powód? Na opakowaniu środka antykoncepcyjnego umieszczono uśmiechniętą prezerwatywę, która zdaniem prawników firmy, ma do złudzenia, przypominać najsłynniejszego filmowego czarodzieja. To już nie pierwszy raz, kiedy studio filmowe oskarża kogoś o łamanie praw autorskich

Czy w tym przypadku jest to zasadne? Sprawdźcie sami!

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )**

1 / 5

Poczuj magię!

Obraz
© Warner Bros. Pictures

Powód jest bardzo prosty. Zdaniem Warner Bros. etykietka, na której karbowana prezerwatywa w charakterystycznych okularach wymachuje magiczną różdżką, uderza w dobry wizerunek firmy i jej flagowego produktu.

Ponadto marka „Harry Potter” warta jest ok. 15 miliardów dolarów, więc gra warta jest świeczki. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarówno autorka książek J.K. Rowling, jak i posiadające prawa do ekranizacji serii studio Warner Bros.

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* * [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) * * [

BRYTYJKI SĄ BRZYDKIE? BZDURA! ]( http://film.wp.pl/jesli-sadzicie-ze-brytyjski-sa-brzydkie-sprawdzcie-to-6025280115483265g ) **

2 / 5

Kto ma rację?

Obraz
© Warner Bros. Pictures

„Opakowanie w jawny sposób nawiązuje do wizerunku Harrego Pottera. Każdy, kto spojrzy na prezerwatywy, automatycznie o nim myśli .”

– takie oświadczenie widnieje w dokumentach sądowych złożonych przez studio.

W wypowiedzi zamieszczonej na łamach Daily Telegraph prawnicy pozwanej firmy otwarcie nie zgadzają się ze stanowiskiem Warnera, argumentując –

„Nasz produkt nie ma nic wspólnego z Harrym Potterem.”

** [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) **

3 / 5

Warner nie da za wygraną

Obraz
© Warner Bros. Pictures

Markę "Popper" wprowadzono na rynek w 2006 roku i zarejestrowano w Szwajcarskim Instytucie Własności Intelektualnej.

Mimo to, jest praktycznie pewne, że w przeciągu kilku tygodni nazwa „Harry Popper” zostanie w Szwajcarii prawnie zakazana – podobnie, jak na terytoriach Niemiec i Austrii, gdzie Warner wygrał już procesy sądowe.

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* * [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) **

4 / 5

Darmowa reklama?

Obraz
© Warner Bros. Entertainment Inc.

Dla Warner Bros. szum medialny wokół procesu jest jak najbardziej na rękę.

17 listopada 2010 na ekrany kin wejdzie pierwsza część filmu „Harry Potter i Insygnia Śmierci”, więc dodatkowa bezpłatna reklama się przyda.

Mimo, że do premiery jest jeszcze trochę czasu, kilku fanów widziało już nieobrobioną wersję filmu, ponieważ w Chicago miały miejsce pierwsze pokazy testowe.

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* *[

CO SIĘ STAŁO BRODZIK?! WYGLĄDA FATALNIE! ]( http://teleshow.wp.pl/dlaczego-brodzik-nie-przyjmuje-nowych-rol-6026598542222465g )**

5 / 5

To będzie przebój!

Obraz
© Warner Bros. Entertainment Inc.

Pierwsze recenzje są bardzo pozytywne i wróżą filmowi szalone powodzenie.

Zdaniem widowni testowej „Harry Potter i Insygnia Śmierci: część I” będzie najlepszą ekranizacją książki Rowling od czasu „Komnaty Tajemnic”.

Ponoć film najlepiej oddaje atmosferę książki, jest wzruszający, a zakończenie sprawi, że będziemy zbierać szczęki z podłogi!

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* * [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) * * [

BRYTYJKI SĄ BRZYDKIE? BZDURA! ]( http://film.wp.pl/jesli-sadzicie-ze-brytyjski-sa-brzydkie-sprawdzcie-to-6025280115483265g ) **

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (69)