Warner Bros. kontra antykoncepcja

Warner Bros. kontra antykoncepcja
Źródło zdjęć: © Warner Bros. Pictures
Grzegorz Kłos

24.08.2010 | aktual.: 10.04.2017 13:16

Powód? Na opakowaniu środka antykoncepcyjnego umieszczono uśmiechniętą prezerwatywę, która zdaniem prawników firmy, ma do złudzenia, przypominać najsłynniejszego filmowego czarodzieja. To już nie pierwszy raz, kiedy studio filmowe oskarża kogoś o łamanie praw autorskich

Czy w tym przypadku jest to zasadne? Sprawdźcie sami!

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )**

1 / 5

Poczuj magię!

Obraz
© Warner Bros. Pictures

Powód jest bardzo prosty. Zdaniem Warner Bros. etykietka, na której karbowana prezerwatywa w charakterystycznych okularach wymachuje magiczną różdżką, uderza w dobry wizerunek firmy i jej flagowego produktu.

Ponadto marka „Harry Potter” warta jest ok. 15 miliardów dolarów, więc gra warta jest świeczki. Doskonale zdają sobie z tego sprawę zarówno autorka książek J.K. Rowling, jak i posiadające prawa do ekranizacji serii studio Warner Bros.

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* * [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) * * [

BRYTYJKI SĄ BRZYDKIE? BZDURA! ]( http://film.wp.pl/jesli-sadzicie-ze-brytyjski-sa-brzydkie-sprawdzcie-to-6025280115483265g ) **

2 / 5

Kto ma rację?

Obraz
© Warner Bros. Pictures

„Opakowanie w jawny sposób nawiązuje do wizerunku Harrego Pottera. Każdy, kto spojrzy na prezerwatywy, automatycznie o nim myśli .”

– takie oświadczenie widnieje w dokumentach sądowych złożonych przez studio.

W wypowiedzi zamieszczonej na łamach Daily Telegraph prawnicy pozwanej firmy otwarcie nie zgadzają się ze stanowiskiem Warnera, argumentując –

„Nasz produkt nie ma nic wspólnego z Harrym Potterem.”

** [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) **

3 / 5

Warner nie da za wygraną

Obraz
© Warner Bros. Pictures

Markę "Popper" wprowadzono na rynek w 2006 roku i zarejestrowano w Szwajcarskim Instytucie Własności Intelektualnej.

Mimo to, jest praktycznie pewne, że w przeciągu kilku tygodni nazwa „Harry Popper” zostanie w Szwajcarii prawnie zakazana – podobnie, jak na terytoriach Niemiec i Austrii, gdzie Warner wygrał już procesy sądowe.

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* * [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) **

4 / 5

Darmowa reklama?

Obraz
© Warner Bros. Entertainment Inc.

Dla Warner Bros. szum medialny wokół procesu jest jak najbardziej na rękę.

17 listopada 2010 na ekrany kin wejdzie pierwsza część filmu „Harry Potter i Insygnia Śmierci”, więc dodatkowa bezpłatna reklama się przyda.

Mimo, że do premiery jest jeszcze trochę czasu, kilku fanów widziało już nieobrobioną wersję filmu, ponieważ w Chicago miały miejsce pierwsze pokazy testowe.

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* *[

CO SIĘ STAŁO BRODZIK?! WYGLĄDA FATALNIE! ]( http://teleshow.wp.pl/dlaczego-brodzik-nie-przyjmuje-nowych-rol-6026598542222465g )**

5 / 5

To będzie przebój!

Obraz
© Warner Bros. Entertainment Inc.

Pierwsze recenzje są bardzo pozytywne i wróżą filmowi szalone powodzenie.

Zdaniem widowni testowej „Harry Potter i Insygnia Śmierci: część I” będzie najlepszą ekranizacją książki Rowling od czasu „Komnaty Tajemnic”.

Ponoć film najlepiej oddaje atmosferę książki, jest wzruszający, a zakończenie sprawi, że będziemy zbierać szczęki z podłogi!

** [

BACHLEDA PRZYŁAPANA NA BALANDZE ]( http://film.wp.pl/ale-cyrk-z-ta-curus-6025280843056257g )* * [

TYCH ZDJĘĆ WSTYDZĄ SIĘ GWIAZDY ]( http://film.wp.pl/gwiazdy-w-najbardziej-zenujacych-momentach-6025280354886273g ) * * [

BRYTYJKI SĄ BRZYDKIE? BZDURA! ]( http://film.wp.pl/jesli-sadzicie-ze-brytyjski-sa-brzydkie-sprawdzcie-to-6025280115483265g ) **

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (69)