Trwa ładowanie...
d3w8pah

Marta Klubowicz

Najnowsze informacje
Oceń jako pierwszy:
Miejsce urodzenia:

Kłodzko

Filmografia:

Dotknięci (1988) (Cecylka)

Nie ma zmiłuj (2000) (Sylwia)

Zakochani (1999) (Marta Poznańska)

Och, Karol (1985) (Paulina)

Wynajmę pokój (1993) (Ginekolog w szpitalu)

Rodzina Kanderów () (Milka)

Baczyński (2012) (Matka Barbary)

Anioł Stróż () (Kasia)

Biuro kryminalne () (Elżbieta Bogucka)

Tulipan () (Ania Zawadzka)

Czarny (2009) (Danuta)

Czarny () (Danuta)

Głęboka woda () (Alina)

Mała matura 1947 (2010) (Ciocia Jadwiga)

Miłość w przejściu podziemnym (2007) (Aniela Pilch)

Kochaj mnie, kochaj! () (Eva Novina-Radzimirska, szefowa Ani)

Rajska jabłoń (1985) (Amelka Raczyńska)

Przyłbice i kaptury (1985) (Una)

Cesarskie cięcie (1987) (Pielęgniarka)

d3w8pah

Polska aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna. Sławę zyskała dzięki roli w komedii „Och, Karol” oraz w serialu „W labiryncie”.

Marta Klubowicz-Schembera urodziła się 8 lutego 1963 roku w Kłodzku. Wychowywała się w Bardo Śląskim. W 1981 roku zdała maturę w I Liceum Ogólnokształcącym im. Jana III Sobieskiego w Nysie. Podczas nauki w szkole średniej recytowała, a także uczestniczyła w konkursach poetyckich. Dzięki tym osiągnięciom dostała się do Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego we Wrocławiu. Uczelnię ukończyła w 1985 roku.

Na deskach teatru zadebiutowała w 1985 roku w sztuce Bertolta Brechta „Baal” u boku Zbigniewa Zapasiewicza i Janusza Gajosa. Było to w Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, z którym aktorka następnie była związana w latach 1985-92.

Klubowicz występowała także w wielu teatrach warszawskich:Syrena (1989), Stara Prochownia (1991-92), Komedia (2001, 2008), Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza (2001-2002), Narodowym (2004), Na Woli im Tadeusza Łomnickiego (2004-2005) i Bajka (2007). Mogliśmy ją oglądać również w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu (1994), Wrocławskim Teatrze Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego (1996-98), Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie (2002-2005), Ludowym w Krakowie (2004) i Rozrywki w Chorzowie (2005). W 2002 roku odebrała nagrodę im. Witolda Hulewicza za stworzenie własnego teatru jednego aktora i odkrywanie poetów zapomnianych.

Jeszcze w czasie studiów zadebiutowała w filmie „Wakacje z Madonną” (1983) z Krzysztofem Kiersznowskim. W 1985 roku zagrała Unę w kostiumowym serialu „Przyłbice i kaptury”. Serial był przeznaczony dla młodzieży, ale oglądali go także miłośnicy historycznych romansów. W tym samym roku zagrała w ekranizacji powieści Poli Gojawiczyńskiej w reżyserii Barbary Sass „Dziewczęta z Nowolipek”, a także jego kontynuacji „Rajska jabłoń”. Wcieliła się w postać mającej dość biedy Amelki, która wychodzi za mąż za niekochanego dużo starszego od niej aptekarza.

W 1985 roku zagrała w przebojowej komedii erotycznej pt. „Och, Karol”. Popularność zawdzięcza roli jedynej prawdziwej miłości i konkubiny słynnego uwodziciela i oszusta wzorowanego na Kalibabce w serialu „Tulipan” (1987) oraz pierwszej polskiej operze mydlanej „W labiryncie” (1990-91) jako Dorota Wanat.

Marta Klubowicz prócz aktorstwa zajmuje się również tłumaczeniami. Tworzy przekłady literatury niemieckojęzycznej (m.in. dramatów Freda Apke). Wydała zbiory wierszy „Wyznanie” (1989), „Emigracje z Aniołem Stróżem” (1991) oraz „Wiersze niepozbierane” (2005).

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3w8pah
d3w8pah
d3w8pah
d3w8pah

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj