113 mln wyświetleń w ciągu doby. Jeden z najlepszych wyników w historii
Wprowadzony na ekrany kin pod koniec ubiegłego roku "Wicked" stał się najpopularniejszą kinową adaptacją musicalu w historii. Wszystko wskazuje na to, że część druga również osiągnie spektralny sukces. Zwiastun "Wicked: Na dobre" bije w internecie rekordy popularności.
"Wicked" stał się jednym z największych kinowych przebojów 2024 roku. Na całym świecie zarobił ponad 750 mln dolarów, co jest 5. najlepszym wynikiem w sezonie. W Stanach Zjednoczonych tylko dwa ubiegłoroczne tytuły cieszyły się większą popularnością: "W głowie się nie mieści 2" oraz "Deadpool & Wolverine".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na te filmy czekamy. Szykują się prawdziwe hity
Co ciekawe, musical mógłby jeszcze zarobić na dużym ekranie kilkadziesiąt milionów dolarów więcej, jednak wytwórnia Universal postanowiła wprowadzić go do streamingu niewiele ponad miesiąc po kinowej premierze (oczywiście tylko w opcji zakupu lub płatnego wypożyczenia). Wszystko po to, by widzowie w Ameryce w noworoczno-karnawałowym okresie mogli zobaczyć musical w domu.
Strategia wytwórni opłaciła się. "Wicked" pierwszego dnia na rynku VOD zarobił 26 mln dolarów, co było rekordowym osiągnięciem w historii filmów studia Universal. Nie przypadkiem film otrzymał Złoty Glob w nowo wprowadzonej kategorii za najlepsze osiągniecie kinowe i finansowe. Gdzie się nie pojawił, tam bił rekordy.
Spektakularny sukces filmu "Wicked" nie miał jednak żadnego wpływu na realizację drugiej części, gdyż obie produkcje kręcone były jednocześnie. Wspólnie stanowią bowiem całość adaptacji broadwayowskiego musicalu, który z kolei był prequelem historii znanej książki L. Franka Bauma i słynnego filmu z 1939 roku "Czarnoksiężnik z krainy Oz".
Jak informuje serwis "Variety", zwiastun "Wicked: Na dobre" w ciągu pierwszych 24 godzin zanotował w internecie aż 113 mln wyświetleń. Znacznie więcej niż pierwsza część filmu, która miała "tylko" 75 mln wyświetleń. Wynik "Wicked: Na dobre" jest jednym z najlepszych w historii (na poziomie "Barbie"), oczywiście rekordowy pośród musicalowych produkcji oraz familijnych filmów. Absolutnie poza zasięgiem konkurencji znajduje się "Deadpool & Wolverine", który w ciągu pierwszej doby wygenerował aż 365 mln wyświetleń. Ale ekranizacje komiksów to całkiem inna bajka.
Wicked: na dobre - zobaczcie pierwszy zwiastun
Sekta i "Syreny" wśród hitów Netfliksa, mocne sceny w "I tak po prostu", genialne "Mountainhead" i wielka wojna gigantów w kinach. Co dzieje się w "Mission Impossible" i ile tam Marcina Dorocińskiego? O tym w nowym Clickbaicie. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Mountainboard czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: