190 mln wyświetleń. Tysiąc godzin oglądania hitu kosztowało 28 dol.

Wiele osób zastanawia się, jak rozliczane są streamingowe produkcje? W przypadku kinowych filmów sprawa jest prosta. Tytuł zarabia pieniądze ze sprzedaży biletów, które pokrywają (lub nie) koszty produkcji. Agencje specjalizuje się w dostarczaniu informacji na temat rynków finansowych, podliczyły największy hit Netfliksa – "Squad Game".

"Squid Game" jest największych przebojem Netfliksa
"Squid Game" jest największych przebojem Netfliksa
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Z raportu agencji "Bloomberg News" wynika, że drugi sezon "Squid Game" zarobił dla platformy Netfliksa ponad miliard dolarów. Od razu zaznaczmy, że w tym przypadku słowo "zarobi" należy rozumieć w sposób dość umowny. Jak wiemy, użytkownicy największej platformy streamingowej nie ponoszą przecież żadnych dodatkowych opłat związanych z premierowymi tytułami. Niemal cały przychód Netfliksa bierze się z jednego źródła – z opłaty abonamentowej. "Bloomberg News" obliczył jaki był udział koreańskiej produkcji względem przychodów platformy streamingowej.

Przypomnijmy, że drugi sezon "Squid Game" jest trzecią najpopularniejszą serią w historii Netfliksa. Pierwsze miejsce zajmuje "Squid Game. Sezon 1", drugie "Wednesday. Sezon 1". "Squid Game. Sezon 2" zanotował 190,1 mln wyświetleń, co przełożyło się na 1,36 miliarda godzin oglądania. Te osiągnięcia ostatecznie będą jeszcze trochę lepsze, bo Netflix podsumowuje swoje produkcje po 90 dniach wyświetlania. Okres ten dla koreańskiej produkcji kończy się 26 marca.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Squid Game: Season 2 | Official Trailer | Netflix

Natomiast agencja Owl & Co. postanowiła obliczyć koszt tysiąca godzin oglądania "Squid Game". Z raportu wynika, że drugi sezon "Squid Game" był prawie cztery razy bardziej wartościowy od przeciętnej produkcji Netfliksa.

Aby dojść do tego wniosku, analitycy podzielili 15,3 miliarda dolarów wydanych przez Netflix na produkcję wszystkich treści przez 188 miliardów godzin czasu oglądania. W ten sposób obliczyli, że średni koszt oglądania tysiąca godzin oryginalnych programów Netflix wynosi 105 dolarów.

Natomiast sezon drugi "Squid Game" miał zgłoszony budżet w wysokości 70 mln dolarów, co oznacza, że tysiąc godzin oglądania serialu kosztowało platformę jedynie 28 dolarów. Co sprawia, że koszt tysiąca godzin oglądania koreańskiego serialu jest 3,75 razy niższy niż przeciętny serial lub film wyprodukowany przez Netfliksa.

Niewiarygodne show Meghan na Netfliksie, gdzie uczy robić kanapki. Fenomenalny "Biały lotos" z zabójstwem na wakacjach w Tajlandii. Szok na Oscarach, rosyjskie wątki i jedna ograbiona aktorka. O tym w nowym Clickbaicie. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Film

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)