68 milionów widzów. Najlepszy wynik otwarcia w historii

"Squid Game. Sezon 1" jest największym przebojem w historii Netfliksa. W ciągu trzech pierwszych miesięcy wyświetlania serial zanotował 265 mln wyświetleń. Wynik ten może jednak pobić drugi sezon koreańskiej produkcji, który na starcie osiągnął rekordowy, spektakularny rezultat oglądalności.

"Squid Game"
"Squid Game"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Pierwszy sezon "Squid Game" miał premierę we wrześniu 2021 roku. Jego rekord przetrwał już więc ponad trzy lata. Jedyną produkcją, która przez ten czas zbliżyła się do rekordowego wyniku, był amerykański przebój "Wednesday" (252 mln wyświetleń). Do serialu z Jenną Ortegą należał jednak rekord otwarcia (pierwsze cztery dni wyświetlania), który wynosił 50,1 mln wyświetleń. Ten rezultat został wręcz zmiażdżony przez drugi sezon "Squid Game".

"Squid Game. Sezon 2" wygenerował na starcie aż 68 mln wyświetleń, co przełożyło się na 487,6 mln godzin oglądania przez widzów. Koreańska produkcja od sześciu dni znajduje się na czele listy przebojów Netfliksa we wszystkich krajach na świecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Z raportu, do którego dotarła agencja "Bloomberg News" wynika, że drugi sezon "Squid Game" w ciągu miesiąca zarobi dla platformy Netfliksa ponad miliard dolarów. Od razu zaznaczmy, że w tym przypadku słowo "zarobi" należy rozumieć w sposób dość umowny. Użytkownicy największej platformy streamingowej nie ponoszą przecież żadnych dodatkowych opłat związanych z premierowymi tytułami. Niemal cały przychód Netfliksa bierze się z jednego źródła – z opłaty abonamentowej.

Można jednak obliczyć jaki jest udział filmu czy serialu względem miesięcznych przechodów platformy streamingowej. Na tej podstawie raport wskazuje, że użytkownicy Netfliksa niemal połowę swojego czasu poświęconego platformie streamingowej przeznaczą na oglądanie koreańskiego serialu. To daje szansę miliardowych zysków na przestrzeni pierwszego miesiąca wyświetlania drugiego sezonu "Squid Game".

Podczas premierowego tygodnia hit Netfliksa zgromadził cztery razy więcej widzów niż sezon pierwszy. Przed trzema laty marka nie była jednak jeszcze znana, a "squidgame-mania" wybuchła dopiero w drugim tygodniu wyświetlania serialu. Sequel nie zbiera też aż tak dobrych recenzji, jak oryginał, więc mimo spektakularnego otwarcia, wcale nie jest powiedziane, że wynik końcowy sięgnie rekordowych 265 mln wyświetleń pierwszej części.

Największe rozczarowanie roku?największa beka mijającego 2024 r.? Wybieramy porażki i sukcesy w świecie filmu i seriali. Lista jest długa i kontrowersyjna, jak to w "Clickbaicie". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Film
squid gamerekord oglądalnościvod
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)