Bezkonkurencyjny. Przebój wszech czasów kruszy stare rekordy
"Squidgame-mania" oponowała cały świat. Koreański serial stał się numerem jeden we wszystkich krajach, w których można oglądać Netfliksa. Produkcja potrzebowała zaledwie 11 dni, by znaleźć się na 4. miejscu na liście największych serialowych przebojów platformy w historii.
Sukces pierwszego sezonu "Squid Game" był ogromną niespodzianką. Nikt chyba nie spodziewał się, że koreański serial osiągnie na całym świecie tak spektakularny sukces. Co więcej, w pierwszych dniach azjatycka produkcja nie notowała jeszcze rekordowych wyników. "Squidgame-mania" wybuchła dopiero w drugim tygodniu wyświetlania serialu.
"Squid Game. Sezon 1" stał się największym przebojem w historii Netfliksa. W ciągu trzech pierwszych miesięcy zanotował 265 mln wyświetleń. Niestety, platforma nie zlicza wyników oglądalności z kolejnych miesięcy. A szkoda, bo podczas minionego tygodnia pierwszy sezon "Squid Game" dorzucił jeszcze 13,6 mln wyświetleń, co wskazuje, że pojawiło się na platformie bardzo dużo widzów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z koreańskim serialem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Squid Game": O tym, jak wiele udało się ukryć przed mlionami fanów na całym świecie
Pierwszy sezon "Squid Game" miał premierę we wrześniu 2021 roku. Jego rekord przetrwał już więc ponad trzy lata. Jedyną produkcją, która zbliżyła się do tego wyniku, był amerykański przebój "Wednesday" (252 mln wyświetleń). Drugi sezon "Squid Game" może jednak poprawić rekordowy rezultat, gdyż po zaledwie 11 dniach wyświetlania jest już prawie w połowie drogi do celu.
"Squid Game. Sezon 2" potrzebował jedynie 11 dni, aby awansować na 4. miejsce na liście najpopularniejszych seriali Netfliksa w historii. Poniżej TOP 5 wszech czasów z wyniki z pierwszych 90 dni wyświetlania:
1. "Squid Game. Sezon 1" – 265 mln wyświetleń.
2. "Wednesday" – 252 mln wyświetleń.
3. "Stranger Things. Sezon 4" – 140,7 mln wyświetleń.
4. "Squid Game. Sezon 2" – 126,6 mln wyświetleń.
5. "Dahmer – Potwór: Historia Jeffreya Dahmera" – 115,6 mln wyświetleń.
Podczas drugiego tygodnia wyświetlania drugi sezon "Squid Game" zanotował 58,2 mln wyświetleń, co przełożyło się na 417 mln godzin oglądania (łącznie z poprzednim tygodniem serial był już oglądany przez ponad 900 mln godzin, co jest rekordowym wynikiem na tym etapie wyświetlania).
Największe rozczarowanie roku? A największa beka mijającego 2024 r.? Wybieramy porażki i sukcesy w świecie filmu i seriali. Lista jest długa i kontrowersyjna, jak to w "Clickbaicie". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: