Kinowa porażka. Gwiazda zalicza upadek po aferze z reklamą?
Amerykańskie media rozpisują się o kinowej porażce nowego filmu z Sydney Sweeney. "Americana" zaliczyła słabiutki wynik, co łączone jest z aferą wokół aktorki, która pojawiła się w kontrowersyjnej reklamie jeansów. Dodajmy, że przekaz z reklamy uznano za nazistowski.
Sydney Sweeney, znana z roli w "Euforii", znalazła się w centrum kontrowersji po kampanii reklamowej dla American Eagle. Reklama, w której aktorka mówi o "genach" i "jeansach", wywołała oskarżenia o promowanie eugeniki. Internauci zwrócili uwagę na podobieństwa do nazistowskiej propagandy, co wywołało burzę w mediach społecznościowych. Kampania reklamowa, która miała być niewinnym żartem, spotkała się z ostrą krytyką lewicy. Doszło do tego, że sprawę komentowali czołowi politycy, w tym przedstawiciele Białego Domu. "To wypaczone, idiotyczne i tępe liberalne myślenie" - pisał menedżer ds. komunikacji Białego Domu, o czym więcej w naszym tekście.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Hollywood kontra Trump
"Americana" z Sydney Sweeney bez szału
Tak się stało, że tuż po aferze z aktorką w amerykańskich kinach pojawił się jej najnowszy film. "Americana", w reżyserii Tony'ego Tosta, z udziałem Sydney Sweeney, Paula Waltera Hausera i Halsey, nie przyciągnął widzów do kin. Produkcja zadebiutowała w 1,1 tys. kin w USA, ale zajęła dopiero 16. miejsce, zarabiając ok. 840 tys. dolarów. Amerykańskie media rozpisują się o porażce i zwracają uwagę, że "słaby" wynik w kinach to konsekwencja kontrowersyjnej reklamy, która politycznie podzieliła Amerykanów. Ale czy na pewno?
"Americana" to debiut reżyserski Tony’ego Tosta (scenarzysty "Poker Face"), wyprodukowany przez Bron Studios za 9 mln dol., który zadebiutował na festiwalu SXSW 2023 i zebrał początkowo 100 proc. pozytywnych recenzji (obecnie 68 proc. na Rotten Tomatoes). Po upadku Bron Studios latem 2023 roku prawa globalne do filmu zakupiło Lionsgate za 3 mln dol., z czego 60 proc. pokryły zagraniczne przedsprzedaże. Lionsgate włożyło w "Americana" łącznie poniżej 3 mln dol. na marketing kinowy, więc o szerokiej promocji nigdy nie było mowy.
Jak podaje branżowy serwis Deadline, w przypadku niezależnych produkcji z większymi nazwiskami słabe otwarcie w kinach rzadko oznacza całkowitą porażkę. Przykładem jest "Beach Bum" z Matthew McConaughey (otwarcie 1,76 mln dol. w 1 100 kinach; dystrybutor NEON podkreślił charakter niszowy). Podobnie horror "Niepokalana" ze Sweeney wygenerował 5,3 mln dol. przy relatywnie niskim budżecie marketingowym i ostatecznie osiągnął 15,6 mln dol.
Dla Lionsgate ważniejszym testem może okazać się grudniowa premiera "The Housemaid" ("Pokojówki"), w której Sweeney występuje również jako producentka. Sukces tego thrillera zadecyduje o jej pozycji jako kolejnej hollywoodzkiej gwiazdy.
Tragiczna historia "Supermana", Christophera Reeve’a, obrzydliwe sceny w horrorze "Together" i nowe perełki w streamingu. O tym w nowym Clickbaicie. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: