Rekordowe udziały "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP2
Emitowany 5 stycznia program TVP2 „Magazyn Ekspresu Reporterów” osiągnął rekordowe udziały w grupie komercyjnej. 30,9 proc. to najlepszy wynik od debiutu „Magazynu Ekspresu Reporterów” w TVP2.
W grupie 4+ udziały „Magazynu Ekspresu Reporterów” wyniosły 32,3 proc. i był to najlepszy wynik od 2 czerwca 2009 r., kiedy program uzyskał udziały na poziomie 33,3 proc. Wczorajsze wydanie programu oglądało 3,9 mln widzów w grupie 4+. W grupie 16-49 program obejrzało 1,75 mln widzów, a udziały ukształtowały się na poziomie 30,9 proc.
Wczorajsze wydanie programu przypomniało reportaże i dalszy przebieg spraw, które wywołały największe emocje widzów Dwójki w 2009 r. Reporterzy ponownie przyjrzeli się historii sprzed dwóch lat - sprawie policjantów z Nowego Miasta Lubawskiego, gdzie kilku funkcjonariuszy ujawniło niezgodne z prawem poczynania przełożonych.
„Magazyn Ekspresu Reporterów” ukazuje się od października 1999 r. w TVP2 w każdy wtorek o godz. 21.45 i nieustannie cieszy się ogromnym zainteresowaniem widzów. Program prowadzi Michał Olszański, nominowany do tegorocznej Telekamery w kategorii Osobowość – Informacje i Publicystyka.
Widzowie „Magazynu Ekspresu Reporterów” w badaniach trackingowych wizerunku marek programowych Millward Brown SMG/KRC dla TVP, poświęconych jesiennej ramówce, najczęściej wskazują takie atrybuty programu, jak: „autorzy dążyli do wyjaśnienia sprawy”, „tematy i problemy poruszone w programie są mi bliskie” oraz „w programie były pokazane trudne i złożone sprawy”.
Widzowie szczególnie wysoko oceniają dążenie autorów programu do wyjaśnienia sprawy i fakt, że w programie pokazane są trudne i ważne problemy.
Przesłaniem programu jest być blisko zwykłego człowieka, ze wszystkimi jego problemami i radościami. Sprawy poruszane przez reporterów odbijają się zawsze szerokim echem, a bohaterowie reportaży mogą zawsze liczyć na wsparcie i pomoc widzów.