''Skyfall'': James Bond pije piwo. Reklama Heinekena [wideo]
20 września wystartował „Crack the Case”, globalna kampania reklamowa piwa Heineken związana z premierą „Skyfall”, nowego filmu o Jamesie Bondzie. Reklamy na potrzeby akcji przygotowała Wieden + Kennedy Amsterdam.
Kampania „Crack the Case” zabierze widzów na pokład pociągu pędzącego przez pokryte śniegiem góry, dając możliwość wcielenia się w rolę tajnego Jamesa Bonda. W reklamach Bérénice Marlohe, aktorka wcielająca się w rolę dziewczyny Bonda, zachęca widzów do rozwiązania zagadki i ochrony zawartości skrzynki przed wrogami agenta. W kampanii Daniel Craig po raz pierwszy jako James Bond reklamuje Heinekena.
Akcja obejmie 60-sekundowy spot telewizyjno-kinowy oraz spersonalizowaną aplikację interaktywną. Kampania będzie zawierać także element offline, oferujący wirtualne przeżycia „na żywo”, m.in. w październiku na wybranych rynkach zorganizowane zostaną specjalne akcje Heinekena w ważnych i symbolicznych miejscach, zachęcające do sprawdzenia swoich umiejętności, wygrania specjalnych nagród i wspólnego emocjonowania się premierą „Skyfall”, nowego filmu o Jamesie Bondzie.
Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Wieden + Kennedy Amsterdam, a główną reklamę telewizyjną, wyreżyserował Matthijs Van Heijningen Jnr.
Koncern Heinekena chce być jeszcze lepiej rozpoznawalny dzięki filmom z Jamesem Bondem. W najnowszym "Skyfall" umieścił swoją płatną reklamę, a Daniel Craig zamiast tradycyjnego "potrząśniętego, choć niezmieszanego martini", pije.. piwo.
Heineken sponsorujący filmy o Jamesie Bondzie od 15 lat nie usiłował dotąd umieszczać w nich swoich produktów tak, by kłuły w oczy. Ostatnio to się zmieniło i nakładem 60 mln euro zainaugurował kampanię reklamową na 170 rynkach. Jej elementem jest zamiana martini na piwo w jednej ze scen "Skyfall".
Daniel Craig, uważany przez niektórych za najlepszego odtwórcę roli Jamesa Bonda, w wypowiedzi cytowanej przez "Financial Times" powiedział, że związki z Heinekenem "są niefortunne, ale konieczne". Heineken ze swej strony twierdzi, że reklama będzie miała powab autentyczności i w ogóle nie będzie kojarzyła się z reklamą.
Efekt oceńcie sami:
* Polska premiera filmu "Skyfall" zaplanowana jest na 26 października 2012 roku.*