''Skyfall'': James Bond pije piwo. Reklama Heinekena [wideo]

Obraz
Źródło zdjęć: © youtube

20 września wystartował „Crack the Case”, globalna kampania reklamowa piwa Heineken związana z premierą „Skyfall”, nowego filmu o Jamesie Bondzie. Reklamy na potrzeby akcji przygotowała Wieden + Kennedy Amsterdam.

Kampania „Crack the Case” zabierze widzów na pokład pociągu pędzącego przez pokryte śniegiem góry, dając możliwość wcielenia się w rolę tajnego Jamesa Bonda. W reklamach Bérénice Marlohe, aktorka wcielająca się w rolę dziewczyny Bonda, zachęca widzów do rozwiązania zagadki i ochrony zawartości skrzynki przed wrogami agenta. W kampanii Daniel Craig po raz pierwszy jako James Bond reklamuje Heinekena.

Akcja obejmie 60-sekundowy spot telewizyjno-kinowy oraz spersonalizowaną aplikację interaktywną. Kampania będzie zawierać także element offline, oferujący wirtualne przeżycia „na żywo”, m.in. w październiku na wybranych rynkach zorganizowane zostaną specjalne akcje Heinekena w ważnych i symbolicznych miejscach, zachęcające do sprawdzenia swoich umiejętności, wygrania specjalnych nagród i wspólnego emocjonowania się premierą „Skyfall”, nowego filmu o Jamesie Bondzie.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Wieden + Kennedy Amsterdam, a główną reklamę telewizyjną, wyreżyserował Matthijs Van Heijningen Jnr.

Koncern Heinekena chce być jeszcze lepiej rozpoznawalny dzięki filmom z Jamesem Bondem. W najnowszym "Skyfall" umieścił swoją płatną reklamę, a Daniel Craig zamiast tradycyjnego "potrząśniętego, choć niezmieszanego martini", pije.. piwo.

Heineken sponsorujący filmy o Jamesie Bondzie od 15 lat nie usiłował dotąd umieszczać w nich swoich produktów tak, by kłuły w oczy. Ostatnio to się zmieniło i nakładem 60 mln euro zainaugurował kampanię reklamową na 170 rynkach. Jej elementem jest zamiana martini na piwo w jednej ze scen "Skyfall".

Daniel Craig, uważany przez niektórych za najlepszego odtwórcę roli Jamesa Bonda, w wypowiedzi cytowanej przez "Financial Times" powiedział, że związki z Heinekenem "są niefortunne, ale konieczne". Heineken ze swej strony twierdzi, że reklama będzie miała powab autentyczności i w ogóle nie będzie kojarzyła się z reklamą.

Efekt oceńcie sami:

* Polska premiera filmu "Skyfall" zaplanowana jest na 26 października 2012 roku.*

Wybrane dla Ciebie

"Tylko potwory bawią się w Boga". Do sieci trafił epicki zwiastun "Frankensteina"
"Tylko potwory bawią się w Boga". Do sieci trafił epicki zwiastun "Frankensteina"
Jimmy Kimmel komentuje groźby Donalda Trumpa. "To jest odwracalne"
Jimmy Kimmel komentuje groźby Donalda Trumpa. "To jest odwracalne"
Ma 59 lat i nie przestaje kusić. Jej najnowsze zdjęcie wywołało lawinę komentarzy
Ma 59 lat i nie przestaje kusić. Jej najnowsze zdjęcie wywołało lawinę komentarzy
Już do piątku w kinach. Przebój Camerona zarobił 2,32 miliarda dolarów
Już do piątku w kinach. Przebój Camerona zarobił 2,32 miliarda dolarów
Zagrał seryjnego mordercę. "Poszedłem na jego grób"
Zagrał seryjnego mordercę. "Poszedłem na jego grób"
Był nr 1 na świecie. Powraca jeden z najlepszych polskich seriali
Był nr 1 na świecie. Powraca jeden z najlepszych polskich seriali
Top Seriale. Ofensywa polskich produkcji i powrót ikony kina
Top Seriale. Ofensywa polskich produkcji i powrót ikony kina
13 mln widzów w ciągu 10 dni. Kinowy przebój bije rekordy oglądalności
13 mln widzów w ciągu 10 dni. Kinowy przebój bije rekordy oglądalności
"Do ostatniego tchu". Nieuleczalnie chory aktor zabrał głos
"Do ostatniego tchu". Nieuleczalnie chory aktor zabrał głos
To była katastrofa za 200 mln. "Próbowali sterować tym statkiem"
To była katastrofa za 200 mln. "Próbowali sterować tym statkiem"
Najlepszy film z aferą w tle. Mówiono o "szkodzie w pożytku publicznym"
Najlepszy film z aferą w tle. Mówiono o "szkodzie w pożytku publicznym"
Postapokaliptyczna produkcja wraca. "Realistyczny obraz katastrofy"
Postapokaliptyczna produkcja wraca. "Realistyczny obraz katastrofy"