Jak przemysł filmowy wspiera zniszczoną Japonię

Kadr z filmu "Medium"
Źródło zdjęć: © Warner Bros.

Po jednym z najpotężniejszych kataklizmów jakie kiedykolwiek widział świat, po najcięższym trzęsieniu ziemi w historii Japonii, po kilkudziesięciu wstrząsach wtórnych i ogromnej, niszczycielskiej fali tsunami, która obaliła najsilniejszego z azjatyckich tygrysów i prawdopodobnie zabrała za sobą blisko 10 tysięcy ludzkich istnień, Kraj Kwitnącej Wiśni potrzebuje pomocy. A filmowy świat stara się jej udzielić.

Udzielane wsparcie przyjmuje najróżniejsze formy: od pieniężnych, poprzez dostarczanie niezbędnych do życia zapasów żywieniowych i medycznych, skończywszy na bezpośrednim, fizycznym i psychicznym wsparciu zrujnowanego w dużej części kraju. Większość z tych akcji jest zapewne szczera, aczkolwiek w dużej mierze związana z wspieraniem swoich inwestycji - wszak nie sposób się dziwić reakcji studia Walta Disneya, które w okolicach Tokio ma swój Disneyland (zamknięty na skutek trzęsienia ziemi) czy Sony Pictures Entertainment, które jest nierozerwalnie związane z japońską korporacją, zmuszoną do zamknięcia wielu swoich fabryk na skutek kataklizmu.

Pierwsze ze wsparciem pospieszyły gwiazdy sceny muzycznej. Lady Gaga zaprojektowała i sprzedaje specjalne gumowe bransoletki z napisem "We pray for Japan" ("Modlimy się za Japonię"), a zyski z całego przedsięwzięcia przekaże organizacjom humanitarnym działającym w Japonii (do tej pory sprzedaż kosztujących 5 dolarów bransoletek przyniosła zysk w kwocie 250 tysięcy dolarów). Katy Perry obiecała podzielić się zyskami ze sprzedaży gadżetów ze swojej strony internetowej z japońskim Czerwonym Krzyżem. O pomoc dla kraju zaapelował muzyk P.Diddy. Z gwiazd filmowych współczującą reakcją wykazał się nawet kontrowersyjny w ostatnim czasie Charlie Sheen.

A co robią studia filmowe? Poniżej krótka lista, którą przygotował dla swoich czytelników magazyn The Hollywood Reporter.

Sony: firma przekazała 3,6 miliona dolarów wsparcia dla organizacji społecznych, a ponadto 30 tysięcy odbiorników radiowych i 500 tysięcy baterii i akumulatorów. Firma zapowiedziała podwojenie tej kwoty w najbliższym czasie.

Disney: studio obiecało przekazać 2,5 miliona dolarów amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi, który wspiera akcję humanitarną w Japonii. Przekaże również kwotę 1 miliona dolarów organizacjom Pacific Tsunami Fund i Save the Children, zebraną przez pracowników firmy.

Warner Bros.: firma ogłosiła, że całkowity zysk ze sprzedaży wersji DVD i Blu-Ray filmu Clinta Eastwooda "Medium" ("Hereafter") przekaże japońskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Dlaczego akurat "Medium"? Otóż film z Mattem Damonem został wycofany z japońskich kin, ponieważ zawierał scenę zniszczenia Tajlandii przez tsunami z 2004 roku. Firma zapowiedziała również, że planuje kolejny program wsparcia dla kraju.

Kontrowersyjny fragment z filmu "Medium":

NBCUniversal: 15 marca firma zebrała 558347 dolarów dla amerykańskiego Czerwonego Krzyża na stadionie Dodgersów w Los Angeles podczas specjalnej, charytatywnej zbiórki. Firma weszła również w układ partnerski z wieloma restauracjami, które 23 marca przekażą 5% swoich dziennych dochodów dla Czerwonego Krzyża. Studio planuje też bezpośrednią dotację w kwocie 500 tysięcy dolarów dla Czerwonego Krzyża. Spółka macierzysta i gigant telekomunikacyjny Comcast, w której skład wchodzi NBCUniversal, oferuje darmowe rozmowy telefoniczne z Japonią do 10 kwietnia bieżącego roku.

Viacom: studio przeprowadziło zbiórki wśród swoich pracowników, a zebraną kwotę przekaże organizacjom wspierającym pogrążony w żałobie kraj. Wchodzące w skład Viacomu Universal i MTV przeprowadzą podobne akcje wśród swoich pracowników.

News Corp.: korporacja nie ogłosiła jeszcze planów wsparcia Japonii, ale zachęca swoich pracowników do przekazywania funduszy organizacjom charytatywnym.

Jak widać, większość amerykańskich korporacji pośrednio i bezpośrednio związanych z branżą filmową przejęło się tragicznymi wydarzeniami, których doświadczył Kraj Kwitnącej Wiśni. Pytanie tylko, na ile ich pomoc jest wyrazem bezinteresownej troski, a na ile wyrachowaną akcją PR-ową, mającą wypromować bądź poprawić ich wizerunek na świecie. Ocenę pozostawiamy naszym czytelnikom.

** [

Obraz

BYŁA GENIALNYM DZIECKIEM. DZIŚ ZACHWYCA URODĄ ]( http://film.wp.pl/zlote-dziecko-hollywood-stalo-sie-kobieta-6025275677496449g )**

** [

Obraz

MINĘŁO PONAD 20 LAT. ZOBACZ DZIŚ AKTORÓW Z ''I KTO TO MÓWI'' ]( http://film.wp.pl/nierzadnice-hollywood-6025275877319297g )*
*
[

Obraz

NATASZA URBAŃSKA SZOKUJE STROJEM NA WIZJI! ]( http://teleshow.wp.pl/natasza-urbanska-szokuje-strojem-6021653568488065g )**

** [

Obraz

CAŁA PRAWDA O MAĆKU Z "KLANU" ]( http://teleshow.wp.pl/ile-lat-ma-macius-z-klanu-6026602789311617g )**

Wybrane dla Ciebie

Elon Musk usuwa Netfliksa, bo nie podoba mu się kreskówka. Jej twórca: "Robi się trochę strasznie"
Elon Musk usuwa Netfliksa, bo nie podoba mu się kreskówka. Jej twórca: "Robi się trochę strasznie"
Doznał poważnego urazu na planie. Pokazał, jak ćwiczy na siłowni
Doznał poważnego urazu na planie. Pokazał, jak ćwiczy na siłowni
Pękł milion. Na taką komedię polscy widzowie czekali latami
Pękł milion. Na taką komedię polscy widzowie czekali latami
"Spektakularny". Zachwycający film obejrzysz w domu
"Spektakularny". Zachwycający film obejrzysz w domu
Dramatyczna sytuacja aktora. Żona kolejny raz jest w specjalistycznym ośrodku
Dramatyczna sytuacja aktora. Żona kolejny raz jest w specjalistycznym ośrodku
Książę William zaskoczył Gary'ego Oldmana. "Mam ochotę porządnie cię umyć"
Książę William zaskoczył Gary'ego Oldmana. "Mam ochotę porządnie cię umyć"
Trzynaście zawodniczek, szesnaście nóg. Polki przeszły do historii
Trzynaście zawodniczek, szesnaście nóg. Polki przeszły do historii
Zagrali parę kochanków w filmie o BDSM. Zwiastun już w sieci
Zagrali parę kochanków w filmie o BDSM. Zwiastun już w sieci
Wracamy do Tulsy! Trzecia najważniejsza rola życia Stallone'a. Nie zawiódł
Wracamy do Tulsy! Trzecia najważniejsza rola życia Stallone'a. Nie zawiódł
Najlepszy wynik w historii. Ponad 800 tys. widzów w polskich kinach
Najlepszy wynik w historii. Ponad 800 tys. widzów w polskich kinach
"Nietykalni" przynieśli mu potężną rozpoznawalność. Teraz ma nowy hit na Netfliksie
"Nietykalni" przynieśli mu potężną rozpoznawalność. Teraz ma nowy hit na Netfliksie
Gwiazda wskrzesiła komisję. Przeciwstawia się rządom Trumpa
Gwiazda wskrzesiła komisję. Przeciwstawia się rządom Trumpa