Jak przemysł filmowy wspiera zniszczoną Japonię

Kadr z filmu "Medium"
Źródło zdjęć: © Warner Bros.

Po jednym z najpotężniejszych kataklizmów jakie kiedykolwiek widział świat, po najcięższym trzęsieniu ziemi w historii Japonii, po kilkudziesięciu wstrząsach wtórnych i ogromnej, niszczycielskiej fali tsunami, która obaliła najsilniejszego z azjatyckich tygrysów i prawdopodobnie zabrała za sobą blisko 10 tysięcy ludzkich istnień, Kraj Kwitnącej Wiśni potrzebuje pomocy. A filmowy świat stara się jej udzielić.

Udzielane wsparcie przyjmuje najróżniejsze formy: od pieniężnych, poprzez dostarczanie niezbędnych do życia zapasów żywieniowych i medycznych, skończywszy na bezpośrednim, fizycznym i psychicznym wsparciu zrujnowanego w dużej części kraju. Większość z tych akcji jest zapewne szczera, aczkolwiek w dużej mierze związana z wspieraniem swoich inwestycji - wszak nie sposób się dziwić reakcji studia Walta Disneya, które w okolicach Tokio ma swój Disneyland (zamknięty na skutek trzęsienia ziemi) czy Sony Pictures Entertainment, które jest nierozerwalnie związane z japońską korporacją, zmuszoną do zamknięcia wielu swoich fabryk na skutek kataklizmu.

Pierwsze ze wsparciem pospieszyły gwiazdy sceny muzycznej. Lady Gaga zaprojektowała i sprzedaje specjalne gumowe bransoletki z napisem "We pray for Japan" ("Modlimy się za Japonię"), a zyski z całego przedsięwzięcia przekaże organizacjom humanitarnym działającym w Japonii (do tej pory sprzedaż kosztujących 5 dolarów bransoletek przyniosła zysk w kwocie 250 tysięcy dolarów). Katy Perry obiecała podzielić się zyskami ze sprzedaży gadżetów ze swojej strony internetowej z japońskim Czerwonym Krzyżem. O pomoc dla kraju zaapelował muzyk P.Diddy. Z gwiazd filmowych współczującą reakcją wykazał się nawet kontrowersyjny w ostatnim czasie Charlie Sheen.

A co robią studia filmowe? Poniżej krótka lista, którą przygotował dla swoich czytelników magazyn The Hollywood Reporter.

Sony: firma przekazała 3,6 miliona dolarów wsparcia dla organizacji społecznych, a ponadto 30 tysięcy odbiorników radiowych i 500 tysięcy baterii i akumulatorów. Firma zapowiedziała podwojenie tej kwoty w najbliższym czasie.

Disney: studio obiecało przekazać 2,5 miliona dolarów amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi, który wspiera akcję humanitarną w Japonii. Przekaże również kwotę 1 miliona dolarów organizacjom Pacific Tsunami Fund i Save the Children, zebraną przez pracowników firmy.

Warner Bros.: firma ogłosiła, że całkowity zysk ze sprzedaży wersji DVD i Blu-Ray filmu Clinta Eastwooda "Medium" ("Hereafter") przekaże japońskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Dlaczego akurat "Medium"? Otóż film z Mattem Damonem został wycofany z japońskich kin, ponieważ zawierał scenę zniszczenia Tajlandii przez tsunami z 2004 roku. Firma zapowiedziała również, że planuje kolejny program wsparcia dla kraju.

Kontrowersyjny fragment z filmu "Medium":

NBCUniversal: 15 marca firma zebrała 558347 dolarów dla amerykańskiego Czerwonego Krzyża na stadionie Dodgersów w Los Angeles podczas specjalnej, charytatywnej zbiórki. Firma weszła również w układ partnerski z wieloma restauracjami, które 23 marca przekażą 5% swoich dziennych dochodów dla Czerwonego Krzyża. Studio planuje też bezpośrednią dotację w kwocie 500 tysięcy dolarów dla Czerwonego Krzyża. Spółka macierzysta i gigant telekomunikacyjny Comcast, w której skład wchodzi NBCUniversal, oferuje darmowe rozmowy telefoniczne z Japonią do 10 kwietnia bieżącego roku.

Viacom: studio przeprowadziło zbiórki wśród swoich pracowników, a zebraną kwotę przekaże organizacjom wspierającym pogrążony w żałobie kraj. Wchodzące w skład Viacomu Universal i MTV przeprowadzą podobne akcje wśród swoich pracowników.

News Corp.: korporacja nie ogłosiła jeszcze planów wsparcia Japonii, ale zachęca swoich pracowników do przekazywania funduszy organizacjom charytatywnym.

Jak widać, większość amerykańskich korporacji pośrednio i bezpośrednio związanych z branżą filmową przejęło się tragicznymi wydarzeniami, których doświadczył Kraj Kwitnącej Wiśni. Pytanie tylko, na ile ich pomoc jest wyrazem bezinteresownej troski, a na ile wyrachowaną akcją PR-ową, mającą wypromować bądź poprawić ich wizerunek na świecie. Ocenę pozostawiamy naszym czytelnikom.

** [

Obraz

BYŁA GENIALNYM DZIECKIEM. DZIŚ ZACHWYCA URODĄ ]( http://film.wp.pl/zlote-dziecko-hollywood-stalo-sie-kobieta-6025275677496449g )**

** [

Obraz

MINĘŁO PONAD 20 LAT. ZOBACZ DZIŚ AKTORÓW Z ''I KTO TO MÓWI'' ]( http://film.wp.pl/nierzadnice-hollywood-6025275877319297g )*
*
[

Obraz

NATASZA URBAŃSKA SZOKUJE STROJEM NA WIZJI! ]( http://teleshow.wp.pl/natasza-urbanska-szokuje-strojem-6021653568488065g )**

** [

Obraz

CAŁA PRAWDA O MAĆKU Z "KLANU" ]( http://teleshow.wp.pl/ile-lat-ma-macius-z-klanu-6026602789311617g )**

Wybrane dla Ciebie

Powrót Mariana Dziędziela. "Zapiski śmiertelnika" z gwiazdorską obsadą
Powrót Mariana Dziędziela. "Zapiski śmiertelnika" z gwiazdorską obsadą
"Boże, pomóż nam". Gwiazdor wstrząśnięty zabójstwem Charliego Kirka
"Boże, pomóż nam". Gwiazdor wstrząśnięty zabójstwem Charliego Kirka
Będzie Oscar? "W końcu coś, na co warto iść do kina"
Będzie Oscar? "W końcu coś, na co warto iść do kina"
Dla widzów o mocnych nerwach. Musieli pokazać masakrę
Dla widzów o mocnych nerwach. Musieli pokazać masakrę
13 lat pracy. "Norymberga" zachwyciła widzów na festiwalu w Toronto
13 lat pracy. "Norymberga" zachwyciła widzów na festiwalu w Toronto
Klapa w kinach. Kosztował 30 milionów, zarobił niecałe 3 miliony
Klapa w kinach. Kosztował 30 milionów, zarobił niecałe 3 miliony
Strach się bać. Kultowy horror będzie serialem
Strach się bać. Kultowy horror będzie serialem
Mówi o nałogu. Brał tak dużo, że nawet kartel odmówił mu współpracy
Mówi o nałogu. Brał tak dużo, że nawet kartel odmówił mu współpracy
Nigdy nie był tak wielki. Nałożyli na niego kostium pełen mięśni
Nigdy nie był tak wielki. Nałożyli na niego kostium pełen mięśni
Był za mocny dla kin. Cenzura wkroczyła do akcji. Do obejrzenia w domu
Był za mocny dla kin. Cenzura wkroczyła do akcji. Do obejrzenia w domu
"To nieakceptowalne". Lawina krytyki po wypowiedzi aktorki
"To nieakceptowalne". Lawina krytyki po wypowiedzi aktorki
Eleganckie limuzyny, balowe suknie, a nad wszystkim - flagi ze swastykami. Byliśmy na planie "Breslau"
Eleganckie limuzyny, balowe suknie, a nad wszystkim - flagi ze swastykami. Byliśmy na planie "Breslau"