Jak przemysł filmowy wspiera zniszczoną Japonię

Po jednym z najpotężniejszych kataklizmów jakie kiedykolwiek widział świat, po najcięższym trzęsieniu ziemi w historii Japonii, po kilkudziesięciu wstrząsach wtórnych i ogromnej, niszczycielskiej fali tsunami, która obaliła najsilniejszego z azjatyckich tygrysów i prawdopodobnie zabrała za sobą blisko 10 tysięcy ludzkich istnień, Kraj Kwitnącej Wiśni potrzebuje pomocy. A filmowy świat stara się jej udzielić.

Udzielane wsparcie przyjmuje najróżniejsze formy: od pieniężnych, poprzez dostarczanie niezbędnych do życia zapasów żywieniowych i medycznych, skończywszy na bezpośrednim, fizycznym i psychicznym wsparciu zrujnowanego w dużej części kraju. Większość z tych akcji jest zapewne szczera, aczkolwiek w dużej mierze związana z wspieraniem swoich inwestycji - wszak nie sposób się dziwić reakcji studia Walta Disneya, które w okolicach Tokio ma swój Disneyland (zamknięty na skutek trzęsienia ziemi) czy Sony Pictures Entertainment, które jest nierozerwalnie związane z japońską korporacją, zmuszoną do zamknięcia wielu swoich fabryk na skutek kataklizmu.

Jak przemysł filmowy wspiera zniszczoną Japonię
Źródło zdjęć: © Warner Bros.

17.03.2011 10:55

Pierwsze ze wsparciem pospieszyły gwiazdy sceny muzycznej. Lady Gaga zaprojektowała i sprzedaje specjalne gumowe bransoletki z napisem "We pray for Japan" ("Modlimy się za Japonię"), a zyski z całego przedsięwzięcia przekaże organizacjom humanitarnym działającym w Japonii (do tej pory sprzedaż kosztujących 5 dolarów bransoletek przyniosła zysk w kwocie 250 tysięcy dolarów). Katy Perry obiecała podzielić się zyskami ze sprzedaży gadżetów ze swojej strony internetowej z japońskim Czerwonym Krzyżem. O pomoc dla kraju zaapelował muzyk P.Diddy. Z gwiazd filmowych współczującą reakcją wykazał się nawet kontrowersyjny w ostatnim czasie Charlie Sheen.

A co robią studia filmowe? Poniżej krótka lista, którą przygotował dla swoich czytelników magazyn The Hollywood Reporter.

Sony: firma przekazała 3,6 miliona dolarów wsparcia dla organizacji społecznych, a ponadto 30 tysięcy odbiorników radiowych i 500 tysięcy baterii i akumulatorów. Firma zapowiedziała podwojenie tej kwoty w najbliższym czasie.

Disney: studio obiecało przekazać 2,5 miliona dolarów amerykańskiemu Czerwonemu Krzyżowi, który wspiera akcję humanitarną w Japonii. Przekaże również kwotę 1 miliona dolarów organizacjom Pacific Tsunami Fund i Save the Children, zebraną przez pracowników firmy.

Warner Bros.: firma ogłosiła, że całkowity zysk ze sprzedaży wersji DVD i Blu-Ray filmu Clinta Eastwooda "Medium" ("Hereafter") przekaże japońskiemu Czerwonemu Krzyżowi. Dlaczego akurat "Medium"? Otóż film z Mattem Damonem został wycofany z japońskich kin, ponieważ zawierał scenę zniszczenia Tajlandii przez tsunami z 2004 roku. Firma zapowiedziała również, że planuje kolejny program wsparcia dla kraju.

Kontrowersyjny fragment z filmu "Medium":

NBCUniversal: 15 marca firma zebrała 558347 dolarów dla amerykańskiego Czerwonego Krzyża na stadionie Dodgersów w Los Angeles podczas specjalnej, charytatywnej zbiórki. Firma weszła również w układ partnerski z wieloma restauracjami, które 23 marca przekażą 5% swoich dziennych dochodów dla Czerwonego Krzyża. Studio planuje też bezpośrednią dotację w kwocie 500 tysięcy dolarów dla Czerwonego Krzyża. Spółka macierzysta i gigant telekomunikacyjny Comcast, w której skład wchodzi NBCUniversal, oferuje darmowe rozmowy telefoniczne z Japonią do 10 kwietnia bieżącego roku.

Viacom: studio przeprowadziło zbiórki wśród swoich pracowników, a zebraną kwotę przekaże organizacjom wspierającym pogrążony w żałobie kraj. Wchodzące w skład Viacomu Universal i MTV przeprowadzą podobne akcje wśród swoich pracowników.

News Corp.: korporacja nie ogłosiła jeszcze planów wsparcia Japonii, ale zachęca swoich pracowników do przekazywania funduszy organizacjom charytatywnym.

Jak widać, większość amerykańskich korporacji pośrednio i bezpośrednio związanych z branżą filmową przejęło się tragicznymi wydarzeniami, których doświadczył Kraj Kwitnącej Wiśni. Pytanie tylko, na ile ich pomoc jest wyrazem bezinteresownej troski, a na ile wyrachowaną akcją PR-ową, mającą wypromować bądź poprawić ich wizerunek na świecie. Ocenę pozostawiamy naszym czytelnikom.

** [

BYŁA GENIALNYM DZIECKIEM. DZIŚ ZACHWYCA URODĄ ]( http://film.wp.pl/zlote-dziecko-hollywood-stalo-sie-kobieta-6025275677496449g )**

** [

MINĘŁO PONAD 20 LAT. ZOBACZ DZIŚ AKTORÓW Z ''I KTO TO MÓWI'' ]( http://film.wp.pl/nierzadnice-hollywood-6025275877319297g )*
*
[

NATASZA URBAŃSKA SZOKUJE STROJEM NA WIZJI! ]( http://teleshow.wp.pl/natasza-urbanska-szokuje-strojem-6021653568488065g )**

** [

CAŁA PRAWDA O MAĆKU Z "KLANU" ]( http://teleshow.wp.pl/ile-lat-ma-macius-z-klanu-6026602789311617g )**

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)