Teaserowy zwiastun filmu „Twilight”, opartego na bestsellerowym cyklu powieści Stephanie Meyer, w ciągu 3 pierwszych dni od premiery, która miała miejsce 5 maja na MySpace.com, przyciągnął ponad 2 miliony widzów i może pobić internetowy rekord oglądalności ustanowiony przez „Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki”!
Okupująca od 30 tygodni pierwsze miejsca literackich bestsellerów New York Times’a trylogia Stephanie Meyer, dotąd sprzedana w USA w liczbie 6 milionów egzemplarzy, stała się fenomenem kulturowym, zjawiskiem społecznym napędzanym przez wielomilionową rzeszę młodych fanów z niecierpliwością czekających na film, którego światowa premiera przewidziana jest na 12 grudnia 2008. W Internecie funkcjonuje ponad 100 witryn fanklubów „Twilight”, a sama seria znalazła się w prestiżowym gronie: Wybór Redaktora Naczelnego The New York Times, Najlepsza Książka Roku wg Publishers Weekly, Najlepsza książka dekady wg Amazon, a wg Amerykańskiego Stowarzyszenia Bibliotek książka należy do „Top 10 dla młodych dorosłych”. Tę współczesną, barwną i ekspresyjną wersję Romea i Julii – opowieści o zakazanej miłości łączącej wampira i zwykłą śmiertelną dziewczynę przeniosły na ekran reżyserka Catherine Hardwicke („Królowie Dogtown”) i scenarzystka Melissa Roseneberg („Step up. Taniec zmysłów”). W Polsce powieści ukazały się nakładem
Wydawnictwa Dolnośląskiego pod tytułami "Zmierzch", "Księżyc w nowiu" i "Zaćmienie". Twilight pojawi się polskich kinach zimą 2008.