#dladzieciakow - społeczność internetowa wspiera podopiecznych domów dziecka
Dziś oficjalnie startuje pierwsza tego typu akcja w Polsce. Kilkudziesięciu polskich startupowców, blogerów, internetowych celebrytów i innych ludzi w większym lub mniejszym stopniu związanych z branżą internetową angażuje się w akcję, która ma na celu zebranie pieniędzy na prezenty świąteczne dla dzieciaków z domów dziecka. Od dziś najczęściej spotykanym w polskich mediach społecznościowych hashtagiem będzie #dladzieciakow.
W akcji #dladzieciakow bierze udział 11 domów dziecka z całej Polski (z Gdyni, Luzina, Wejherowa, Liniewka Kaszubskiego, Szczecinka, Białegostoku, Poznania, Wołowa, Oświęcimia i Sanoka), w których to przebywa 241 dzieci, które mieszkają tam na stałe lub też przebywają tymczasowo. To zarówno dzieciaki, które nie mają bliskich, jak i takie, które - z różnych względów - musiały opuścić rodzinny dom.
Wszystkie te dzieciaki zostały poproszone o sporządzenie listy prezentów, które niesamowicie mocno by je ucieszyły, gdyby je zobaczyły w tym roku pod choinką. Została zorganizowana akcja, pieniądze są zbierane, a ludzie Internetu stają na głowie, aby było o niej głośno i marzenia dzieciaków zostały spełnione.
Wspomóc akcję może każdy - zarówno poprzez wpłacenie pieniędzy (choćby i złotówki) na konto akcji, jak i wszyscy ci, którzy mają ochotę pomóc w jej promocji. Wszystkie osoby, które akcję wspomogą, w tym ich wypowiedzi, nagrania i słowa wsparcia mogą zostać opublikowane na dedykowanej stronie akcji: dladzieciakow.paylane.pl.
"Pomagamy, bo chcemy i możemy" - mówi Karol Zielinski, organizator i główny promotor akcji #dladzieciakow.