Kino Świat najskuteczniejszym dystrybutorem 2014 roku

Na przestrzeni minionych 12 miesięcy firma Kino Świat wprowadziła na ekrany 45 tytułów, osiągając łączną frekwencję zbliżoną do 8 000 000 widzów i pierwsze miejsce w rankingu box office uwzględniającym wszystkie filmy pokazywane w kinach w 2014 roku.

Kino Świat, laureat dwóch ostatnich edycji Nagrody PISF za dystrybucję polskiego filmu – w 2011 i 2012 roku (w 2013 i 2014 roku nagród w tej kategorii nie przyznano), zakończył miniony rok ze statusem najskuteczniejszego dystrybutora kinowego w Polsce. Od stycznia do grudnia 2014 roku firma wprowadziła na ekrany aż 45 produkcji, które uzyskały łączną frekwencję blisko 8 milionów widzów. Co więcej, Kino Świat był jedynym krajowym dystrybutorem, który w rocznym top 20 zmieścił aż cztery produkcje – „Miasto 44” (1 742 935 widzów), „Pod Mocnym Aniołem” (882 785 widzów), „Dzień dobry, kocham cię” (605 994 widzów) i „Wakacje Mikołajka” (622 048 widzów).

Kino Świat najskuteczniejszym dystrybutorem 2014 roku
Źródło zdjęć: © Facebook

21.01.2015 10:06

Kino Świat wprowadził na ekrany 12 z 29 polskich filmów, wyświetlanych w kinach w 2014 roku. Te 12 tytułów zobaczyło w sumie ponad 4,5 mln widzów! Największy sukces frekwencyjny odniosło „Miasto 44” w reżyserii Jana Komasy, laureata Paszportu Polityki. Świetnie radziły sobie również – komedia romantyczna „Dzień dobry, kocham cię” (ponad 0,6 mln widzów) i nagrodzony Srebrnymi Lwami film, który zachwiał Polską, czyli „Pod Mocnym Aniołem” Wojtka Smarzowskiego (ponad 0,8 mln widzów). Długą listę polskich hitów 2014 roku zamknęła ujmująca błyskotliwym poczuciem humoru i fenomenalnym aktorstwem „Pani z przedszkola”, która w tej chwili – z wynikiem ponad 230 000 widzów – przebiła frekwencją poprzednią produkcję Marcina Krzyształowicza – głośną i wielokrotnie nagrodzoną „Obławę” (również w dystrybucji Kino Świat).

Na przestrzeni ostatnich czterech lat (2011-2014) firma wprowadziła do szerokiej dystrybucji aż 43 polskie filmy, w tym nominowany do Oscara przebój kin „W ciemności”, kasowe hity: „Baby są jakieś inne”, „Jesteś Bogiem” oraz szeroko komentowane i wielokrotnie nagrodzone obrazy „Chce się żyć”, „Bejbi blues”, „W imię…” i „Sponsoring”. Ogromną popularnością cieszyły się również takie tytuły, jak „Układ zamknięty”, „Wyjazd integracyjny”, „Czarny Czwartek. Janek Wiśniewski padł”, a także przywołana już „Obława” Marcina Krzyształowicza. Wynik ostatnich czterech lat, plus sukcesy z poprzednich, przekładają się na blisko 22,5 miliona widzów na polskich filmach z oferty Kino Świat.

Licznik oficjalnego kanału Youtube firmy Kino Świat przekroczył w miniony weekend rekordowe 60 000 000 odsłon!

Firma Kino Świat stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom współczesnego widza, sięgając ku nowoczesnym środkom i technologiom internetowym. Jest aktywna na Twitterze oraz Facebooku, gdzie administrowane przez dystrybutora profile ustanawiają branżowe rekordy w polskiej kinematografii. Wystarczy przywołać świetne wyniki oficjalnych fanpage’ów takich filmów jak „Jesteś Bogiem” – prawie 530 000 fanów, „Sierpniowe niebo. 63 dni chwały” – blisko 233 000 fanów, czy „Miasto 44” – 207 000 fanów. Założony w 2010 roku oficjalny kanał You Tube – KinoSwiatPL – jest jednym z najczęściej odwiedzanych filmowych kanałów w Polsce, posiada ponad 19 000 subskrybentów, a zamieszczone na nim klipy zanotowały już ponad 60,3 miliona wyświetleń!

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)