Szczegóły programu 13. MFF T‑Mobile Nowe Horyzonty

13. Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty – największe wydarzenie filmowe w Polsce – odbędzie się we Wrocławiu w dniach 18–28 lipca 2013. Podczas festiwalu zostaną pokazane 352 filmy, w tym 196 pełnometrażowych. 143 filmy będą miały swoje polskie premiery. Pokazy filmowe będą odbywały się w salach Kina Nowe Horyzonty (dawny Helios) oraz na wrocławskim Rynku. Po raz ósmy gospodarzem wydarzenia jest miasto Wrocław – Europejska Stolica Kultury 2016 roku. Partnerem festiwalu będzie T-Mobile Polska S.A., operator sieci T-Mobile.
Szczegóły programu 13. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty

18.07.2013 14:31

filmy otwarcia i zamknięcia

Festiwal w dniu 18 lipca otworzy pokaz nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes "Życia Adeli – Rozdział 1 i 2" (La vie d’Adèle – Chapitre 1 & 2) Abdellatifa Kechiche'a. Film tworzącego we Francji Tunezyjczyka opowiada o wchodzącej w dorosłe życie paryskiej nastolatce, fascynuje prostotą, naturalnością, świetną grą młodych aktorek, intensywnymi emocjami i sensualnością. Reżyser unika taniego melodramatyzmu, jest bezstronny, swoim bohaterkom pozostawia wolność wyboru. Drugim filmem, który zostanie pokazany w dniu otwarcia, będzie laureat Srebrnego Niedźwiedzia na Berlinale - "Vic+Flo zobaczyły niedźwiedzia" (Vic+Flo ont vu un ours) Kanadyjczyka Denisa Côte. Trzecim filmem otwierającym festiwal będzie wzorowany na archiwalnych programach telewizyjnych, nostalgiczny "Computer Chess" Andrew Bujalskiego, jednego z najważniejszych autorów amerykańskiego kina niezależnego, przedstawiciela nurtu mumblecore.

Festiwal zamknie polska premiera pokazywanego w konkursie głównym tegorocznego Berlinale filmu Małgośki Szumowskiej "W imię..." ze znakomitymi kreacjami Andrzeja Chyry i Mateusza Kościukiewicza - subtelne, pełne emocji stadium zakazanej miłości.

konkursy Najważniejszą i najbardziej emocjonującą częścią festiwalu jak zwykle będą jego konkursy. W Międzynarodowym Konkursie Nowe Horyzonty zostaną pokazane premierowo niekonwencjonalne, autorskie filmy, poszukujące nowych form wyrazu, wybrane spośród setek nadesłanych oraz oglądanych przez selekcjonerów na festiwalach na całym świecie. Jury przyzna najlepszemu z nich Grand Prix i 20 000 euro. Festiwalowi widzowie będą głosowali na najlepszy film, który otrzyma Nagrodę Publiczności. Prestiżową nagrodę FIPRESCI przyzna jury złożone z krytyków zrzeszonych w Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych. O nagrody w konkursie rywalizować będą między innymi: surrealistyczny przebój MFF w Rotterdamie – nagrodzony Tygrysem irański Fat Shaker (Larzanandeye charbi) Mohammada Shirvaniego, oniryczna Noc (Noche) argentyńskiego reżysera o polskich korzeniach Leonardo Brzezickiego, rosyjski film Niebiańskie żony Łąkowych Maryjczyków Alexeya Fedorchenki oraz potwierdzający pojawienie się oryginalnego polskiego
twórcy, najnowszy film Tomasza Wasilewskiego Płynące wieżowce, uznane przez amerykańskich krytyków za jeden z najlepszych filmów zaprezentowanych podczas tegorocznego Tribeca Film Festival w Nowym Jorku.

Pełnometrażowe, kreacyjne dokumenty będą ubiegały się o laury w cieszącym się wielkim zainteresowaniem publiczności Międzynarodowym Konkursie Filmy o Sztuce, w którym międzynarodowe jury przyzna nagrodę o wysokości 10 000 euro. W programie znalazły się między innymi: Elektro Moskva Dominika Spritzendorfera i Eleny Tikhonovej – wyprawa w świat radzieckiej elektroniki, futurystycznych syntezatorów i eksperymentalnej muzyki; elektro-opera Jak zrobić Peaches (Peaches Does Herself) napisana, wyreżyserowana i zagrana przez królową elektro-popu, feministyczną prowokatorkę i seksualnie progresywną performerkę Peaches, która będzie gościem festiwalu; Piękna i Bokser (Cutie and the Boxer) – nagrodzona na festiwa­lu Sundance opowieść o parze tworzących w Nowym Jorku japońskich artystów; a także Marionetista Wiktorii Szymańskiej o słynnym lalkarzu Michaelu Meschke.

Po raz kolejny odbędzie się Konkurs Polskich Filmów Krótkometrażowych, prezentujący najciekawsze nowe krótkie dokumenty, animacje i fabuły. Wśród 71 produkcji znalazły się najlepsze filmy ze szkół filmowych z Łodzi, Katowic, Warszawy oraz Gdyni (np. pokazywana w Cannes Olena Elżbiety Benkowskiej), filmy nowych twórców (jak Tomasz Popakul – autor animacji Ziegenort pokazywanej na festiwalu w Rotterdamie) oraz powroty znanych już autorów (swoje najnowsze krótkie metraże pokażą m.in. Bodo Kox, Julia Kolberger czy Jagoda Szelc).

W Konkursie Europejskich Filmów Krótkich zostanie pokazanych 37 filmów z całego kontynentu. Publiczność będzie miała okazję zobaczyć najnowsze krótkie metraże, wykraczające poza granice konwencjonalnego kina, często tworzone przez artystów i awangardowych filmowców. W programie między innymi międzynarodowa premiera filmu Austriaka Sigfrieda Fruhaufa Exterior Extended, najnowszy film Beatrice Gibson Tygrysi zmysł, nagrodzony na festiwalu Diagonale Las doświadczalny Michaeli Grill oraz – po raz pierwszy w konkursie – polski tytuł – Suchy pion Wojciecha Bąkowskiego.

panorama – hity festiwalu

W Panoramie znalazły się dzieła mistrzów współczesnego kina autorskiego i odkrycia, filmy nagradzane na wielkich i małych festiwalach. W programie między innymi: najnowszy film Bruno Dumonta inspirowany życiem legendarnej rzeźbiarki – Camille Claudel 1915 z Juliette Binoche w roli głównej; meksykański Heli nagrodzony za najlepszą reżyserię w Cannes film gościa 12. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty Amata Escalante; Senada (Epizoda u životu berača željeza) – obsypany nagrodami na festiwalu w Berlinie nowy obraz autora głośnej Ziemi Niczyjej Danisa Tanovicia; Słomiana tarcza (Wara no tate) – thriller w reżyserii ulubieńca nowohoryzontowej publiczności Takashiego Miike; nominowany do Oscara chilijski Nie (No) Pablo Larraina z Gaelem Garcia Bernalem; nagrodzony przez jury ostatniego festiwalu w Cannes film mistrza japońskiego kina Hirokazu Koreedy Jak ojciec i syn oraz eksperymentalny film nowelowy 3x3D tria Peter Greenaway, Jean-Luc Godard i Edgar Pera. W Panoramie zobaczymy także najnowsze filmy innych osobowości
światowego kina, między innymi Ulricha Seidla (ostatnia część głośnej trylogii Raj: nadzieja) i Petera Greenawaya (Goltzius and the Pelican Company o legendarnym rytowniku, drukarzu i malarzu Hendriku Goltziusie)

Shirley – wizje rzeczywistości

Wydarzeniem festiwalu będą pokazy specjalne filmu Shirley – wizje rzeczywistości Gustava Deutscha, który ożywia na ekranie trzynaście obrazów legendarnego amerykańskiego artysty Edwarda Hoppera. Malarz nowoczesności portretował od lat 30. do 60. życie w wielkim amerykańskim mieście. Deutsch zaczyna swoje „wizje rzeczywistości” tam, gdzie kończy się narracja malarza. Film wychodzi od kilkunastu najbardziej znanych obrazów, które zostają zanimowane i tworzą spekulacje na temat życia w Hopperowskiej Ameryce. Deutsch tworzy bohaterkę zbiorową, amerykańską „everygirl”, aktorkę offowego teatru, kobietę walczącą o równouprawnienie, zderzającą się z Wielkim Kryzysem, nieakceptującą sztywnych norm obyczajowych ery maccartyzmu. Shirley – wizje rzeczywistości to subiektywna panorama amerykańskiego modernizmu, ale przede wszystkim portret wewnętrzny kobiety, która chce być nowoczesna. Pokazy filmu odbędą się 19, 20, 26 i 27 lipca.

The Story of Film – odyseja filmowa

Kolejnym ważnym wydarzeniem festiwalu będzie polska premiera głośnego dokumentu The Story of Film – odyseja filmowa w reżyserii znakomitego, północnoirlandzkiego krytyka filmowego Marka Cousinsa. Monumentalne, złożone z 15 godzinnych epizodów, dzieło zostało oparte na jego intrygującej książce z 2004 roku i stanowi subiektywną, wielowymiarową wizję historii kinematografii. Autor proponuje świeże, nieoczywiste spojrzenie na filmowe dziedzictwo, przywołując kilkaset najważniejszych dzieł – od krótkich produkcji braci Lumiere po ultranowoczesną Incepcję. W ramach pokazów specjalnych pokażemy też Filmową historię dzieci (The Story of Children and Film) tego reżysera, opowiadającą o postaci dziecka w kinie. Mark Cousins będzie gościem festiwalu, a w Międzynarodowym Konkursie Filmy o Sztuce zobaczymy jego najnowszy film O czym jest ten film o miłości? (What Is This Film Called Love?).

neobarok francuski

W programie festiwalu znalazł się przegląd neobaroku francuskiego, kultowych filmów Jeana-Jacquesa Beineixa, Luca Bessona i Léosa Caraxa, którzy na początku lat osiemdziesiątych XX wieku zerwali z naturalizmem francuskiej kinematografii. Zaproponowana przez nich postmodernistyczna estetyka opierała się na efektownej stronie wizualnej, czerpiącej z wideoklipów, komiksów, reklamy, a także na nieskrępowanej zabawie filmowymi gatunkami i znanymi już narracjami, opowiadanymi świeżo, często z domieszką czarnego humoru, absurdu i romantyzmu. W ramach przeglądu będzie można zobaczyć wszystkie pełnometrażowe filmy Léosa Caraxa – od debiutu inspirowanego Godardem Chłopak spotyka dziewczynę, przez wizjonerską Złą krew z kwartetem: Delpy, Binoche, Piccoli i Lavant, legendarnych Kochanków z Pont-Neuf, po Holy Motors. W programie również sześć dzieł Beineixa: od spektakularnego debiutu Diva, przez kontrowersyjną Betty o destrukcyjnej miłości pary outsiderów, po Roselyne i lwy, IP5 i Śmiertelny układ. Nie zabraknie
kultowych dzieł Luca Besson: postapokaliptycznej komedii romantycznej Ostatnia walka, wielkiego przeboju francuskiego kina Wielkiego błękitu czy słynnej Nikity.

retrospektywy

Bohaterem retrospektywy będzie Walerian Borowczyk – jeden z najważniejszych eksperymentatorów w polskim kinie, autor filmów animowanych, prowokator, malarz, scenarzysta, scenograf, pisarz, grafik. W programie znalazły się wszystkie animacje i krótkie filmy reżysera, a także wybór filmów pełnometrażowych zrealizowanych w Polsce i we Francji, w tym mało znana ekranizacja Mazepy Juliusza Słowackiego – Blanche ze świetną kreacją Ligii Borowczyk, pełnometrażowa animacja Koncert pana i pani Kabal, antytotalitarne Goto – wyspa miłości(zakazane w PRL), dwa najważniejsze artystyczne filmy erotyczne (Opowieści niemoralne, Bestia) oraz głośna adaptacja powieści Stefana Żeromskiego Dzieje grzechu. We Wrocławskiej Galerii Plakatu zostanie zorganizowana wystawa plakatów do filmów Waleriana Borowczyka. Przy okazji retrospektywy zostanie wydana również książka CORPUS DELICTI duetu Jakub Mikurda / Jakub Woynarowski zawierająca esej wizualny, czerpiący z dorobku psychoanalizy i pism teoretycznych André Bretona. Będzie to
książka-przedmiot, nawiązujący do kunsztownych, XIX-wiecznych modlitewników i XVIII-wiecznych ilustrowanych powieści libertyńskich. Retrospektywie towarzyszyć będą spotkania z współpracownikami artysty, operatorem Noelem Verym, krytykiem Mikem Levym oraz kuratorem przeglądu Danielem Birdem.

Wydarzeniem festiwalu będzie retrospektywa Syberberg i Wagner, prezentująca filmy kontrowersyjnego artysty Hansa Jürgena Syberberga. Dzieła niemieckiego reżysera, odrzucane przez rodzimą krytykę, znalazły swoich zwolenników na arenie międzynarodowej (Susan Sontag czy Francis Ford Coppola). Inspirujący się twórczością Brechta i Wagnera Syberberg nieustannie podejmował ryzyko syntezy różnych gatunków sztuki (teatr, kino, literatura), a jego dzieła, walczące z demonami narodu niemieckiego i rozliczające się z niemieckimi mitami, konfrontowały odbiorców z treściami łamiącymi konwencje starochrześcijańskiej Europy. We Wrocławiu będzie można zobaczyć pięć najważniejszych, monumentalnych (trwających łącznie ponad 21 godzin) dzieł reżysera, między innymi oniryczny film kolażowo-operowy Hitler – film z Niemiec, Ludwig – Requiem dla dziewiczego króla – inspirowany ekscentrycznym życiem czyli Ludwika II Bawarskiego oraz filmy Wagnerowskie: niezwykłą adaptację opery Parsifal, Winifred Wagner i historia domu Wahnfried w
latach 1914–1975 i Listy Wagnera do kobiet. Retrospektywa odbywa się we współpracy z Instytutem Goethego w Polsce.

* przeglądy* Tematem tegorocznego Nocnego Szaleństwa będzie cyberpunk. W programie sekcji znalazły się dzieła mistrzów kina, jak nieznany film science-fiction samego Rainera Wernera Fassbindera Świat na drucie z 1973 roku na podstawie głośnej powieści Simulacron-3 Daniela G. Galouye’a, słynny body horror Davida Cronenberga Wideodrom z Jamesem Woodsem, czy sztandarowe produkcje japońskiego cyberpunku w reżyserii klasyka nurtu Shozina Fukui (Rubber’s Lover, 964 Pinokio). Nie zabraknie kultowych, futurystycznych wizji: postnuklearnego Hardware Richarda Stanleya;, niezapomnianego revenge movie George’a Millera – Mad Max z Melem Gibsonem; cudownie campowego pastiszu kina sci-fi Posępna przyszłość B. Scotta O Malley’a z 1997 roku. W programie również cyberpunk prosto z Grecji – Poranny patrol Nikosa Nikolaidisa oraz austriackie Płonące uszy – głośny, undergroundowy film Angeli Hans Scheirl, Ursuli Pürrer i Dietmara Schipeka.

W programie festiwalu znalazł się przegląd równoległego kina Rosji, pokazujący nieznane polskim widzom oblicze jednej z najciekawszych kinematografii. W programie podziemne i radykalne filmy na pograniczu niezależnej muzyki, artystycznych kolektywów, wideo artu i performansu; filmy powstające poza państwowym systemem i ostro rozliczające się ze współczesnością i historią. Wśród nich między innymi osobliwy musical z elementami horroru Pasieka grupy NOM, Pył Siergieja Łobana z legendą sowieckiego undergroundu, muzykiem i aktorem Piotrem Mamonowem, Ostatnia bajka Rity – oniryczna opowieść kultowej aktorki Renaty Litwinowej, czy Taniec Delhi Iwana Wyrypajewa, opowiadający o tancerce inspirującej się brudnymi ulicami w stolicy Indii. Wydarzeniem specjalnym w ramach sekcji będzie prezentacja sieci dokumentalnej REALNOST', w ramach której zwykli ludzie stają się bohaterami własnych filmów. Kilkunastu montażystów i reżyserów koordynuje od stycznia 2013 wielki projekt, pokazujący prawdziwe oblicze współczesnej Rosji.
Filmiki będzie można zobaczyć na stronie internetowej www.nowehoryzonty.pl, zaś 26 lipca w Kinie Nowe Horyzonty odbędzie się prezentacja dotychczasowych wyników projektu połączona z dyskusją.

Sekcja szwajcarskie dokumenty muzyczne składa się z 14 filmów z ostatnich lat. W programie między innymi Sounds and Silence uznanego twórcy Norberta Wiedmera o założycielu wytwórni ECM i reżyserze dźwięku Manfredzie Eicherze, dokument o perkusiście-konstruktorze Fritz Hauser – badacz dźwięków, legendarny, pozbawiony dialogów Kick That Habit o Voice Crack (Norbert Moslang i Andy Guhl), czy portret argentyńskiej pianistki Marthy Argerich Wszystko o mojej matce. W sekcji również Yello Anki Schmid o gwiazdach avant popu, słynących z oryginalnych teledysków i dadaistycznego humoru. Dieter Meier, wokalista grupy, będzie specjalnym gościem festiwalu i pokaże swój autorski film Lightmaker z udziałem młodego Zbigniewa Zamachowskiego

W programie festiwalu również bezpłatne pokazy plenerowe na wrocławskim Rynku. Wydarzeniem będzie projekcja zrekonstruowanego cyfrowo legendarnego filmu niemego Pan Tadeusz Ryszarda Ordyńskiego z 1928 roku, do którego specjalnie przygotowaną muzykę na żywo odegra orkiestra pod dyrekcją Tadeusza Woźniaka. Pokaz odbędzie się 25 lipca. Zrekonstruowana kopia powstała z przechowywanych w Filmotece Narodowej oryginalnych kopii oraz materiałów odnalezionych w roku 2006 we Wrocławiu, zawierających nieznane dotychczas sceny filmu. Cyfrowa rekonstrukcja filmu została przeprowadzona w Filmotece Narodowej w 2012 roku w zaawansowanej technologii 4K, w ramach projektu NITROFILM.

* stałe sekcje * W sekcji Dokumenty/eseje znalazły sięautorskie wizje rzeczywistości, klasyczne i niekonwencjonalne dokumenty, m.in. głośny dokument kanadyjskiej reżyserki i aktorki Sarah Polley Historie rodzinne, Perwersyjny przewodnik po ideologiach Sophie Fiennes ze słoweńskim teoretykiem kultury Slavojem Žižkiem oraz rozchwytywany w Cannes Uwiedź i porzuć – ironiczna recepta Jamesa Tobacka na sukces w świecie filmowym.

W programie Trzeciego Oka, w tym roku zatytułowanej Niekończąca się historia ponownie znalazły sięnajciekawsze filmy zrealizowane przez artystów wizualnych m.in. Fire Followers – mockument polskiej artystki Karoliny Breguły, nagrodzony w Tokio film japońskiego artysty wizualnego Yutaki Tsuchiya Króliczek GFP, opowiadany w formie wideodziennika młodocianej trucicielki oraz kompilacja filmów Katriny Daschner – wiedeńskiej performerki działającej na scenie queerowej burleski.

W ramach piątej edycji Nowych Horyzontów Języka Filmowego zajmiemy się zagadnieniem postaci w kinie: kreowania bohatera, jego relacji z reżyserem i widzem oraz aktorskich interpretacji. Ten edukacyjny cykl corocznie ukazuje kulisy formy filmowej i tajniki warsztatu na przykładzie 10 starannie wyselekcjonowanych filmów. Pokazom towarzyszą prelekcje i spotkania z twórcami oraz praktykami. Wśród omawianych filmów znajdą się m.in. Na los szczęścia, Baltazarze Roberta Bressona, Gdzie indziej jestem Todda Haynesa, Panie, panowie: ostatnie cięcie Györgiego Palfiego, czy W szklanej klatce Agustíego Villarongi.

scena artystyczna festiwalu

Midnight Show
19-27 lipca,0.00 oraz 28 lipca, 12.00
Galeria Dizajn – BWA Wrocław, ul. Świdnicka 2-4
kuratorzy wystawy: Katarzyna Roj i Stach Szabłowski

MIDNIGHT SHOW to nietypowa wystawa, która będzie otwarta tylko przez jedną godzinę każdej nocy w trakcie festiwalu. Drzwi galerii otworzą się dla zwiedzających punktualnie o północy i zamkną się po godzinie, aby następnej nocy znów udostępnić widzom swoje wnętrza. Wystawowy seans odbywa się zawsze o tej samej godzinie, ale za każdym razem jest inny. Widz, który obejrzy MIDNIGHT SHOW i następnej nocy powróci do galerii, odnajdzie zupełnie inną wystawę. Ekspozycja otwiera się, kiedy w Kinie Nowe Horyzonty kończy się ostatnia projekcja – MIDNIGHT SHOW to dodatkowy seans, jednak bez wyświetlania filmów. To propozycja innego spojrzenia na dzieła sztuki – obrazy, fotografie, rzeźby i obiekty – zobaczenia ich w sposób, w jaki zazwyczaj oglądamy kino: przez ściśle określony czas, podczas pokazu mającego swój początek i koniec, po którym w galerii gaśnie światło. Podczas tego seansu widz animuje własnym spojrzeniem to, co nieruchome i montuje sekwencje tego, co widzi we własnej wyobraźni.

KLINIKEN / miłość jest zimniejsza...
25 i 26 lipca, 19.00, Scena na Świebodzkim

Wydarzeniem specjalnym festiwalu będzie filmowe przedstawienie Teatru Polskiego we Wrocławiu – KLINIKEN / miłość jest zimniejsza... w reżyserii Łukasza Twarkowskiego, inspirowane między innymi twórczością Rainera Wernera Fassbindera. Kultowy niemiecki reżyser jest dobrze znany nowohoryzontowej publiczności – był bohaterem retrospektywy podczas 5. MFF Nowe Horyzonty w 2005 roku. Miłość jest zimniejsza niż śmierć to tytuł filmu, który Fassbinder nakręcił w 1969 roku – będzie go można również obejrzeć na pokazach specjalnych podczas tegorocznej edycji. Pierwsza część spektaklu Twarkowskiego została oparta na dramacie Larsa Noréna Klinika. Druga część to inscenizacja tekstu Anki Herbut Traumgruppe, inspirowanego biografią i twórczością „Fassa”. Neurotycy z Kliniki Noréna stają się postaciami wyciętymi z wyobraźni niemieckiego reżysera.

6 metrów przed Paryżem – 159 fotografii obiektywnych Eustachego Kossakowskiego

od 18 lipca, Kino Nowe Horyzonty

Fotograficzna seria autorstwa wybitnego fotografa Eustachego Kossakowskiego zawiśnie we wnętrzach wrocławskiego Kina Nowe Horyzonty jako część programu festiwalu. Seria powstała w 1971 roku jako wynik przechadzek po przedmieściach Paryża pary młodych polskich emigrantów. Podczas jednej z nich Eustachy Kossakowski zauważył tablicę sygnalizacyjną z napisem „PARIS”. Tablice znajdują się wzdłuż administracyjnej granicy miasta, na ulicach wiodących z przedmieść w kierunku centrum. Jest ich 159 i wszystkie zostały sfotografowane z odległości sześciu metrów. Na zdjęciach były umieszczane zawsze w tym samym miejscu, na środkowej osi. Fotografie pokazują przypadkową, często smutną i nieuporządkowaną, lecz zarazem pasjonującą rzeczywistość paryskich przedmieść, która nie ma nic wspólnego z okrzyczanym pięknem wieży Eiffela czy Grand Palais. Ceny biletów: 32 zł (normalny), 23 zł (karnetowicze filmowi).

Tibor Szemző: Stonewall Cake – Cinematic Concert
21 lipca, 19.00, Kino Nowe Horyzonty, sala 3

Podczas 13. TNH Tibor Szemző przedstawi swój kolejny muzyczno-filmowy projekt: Stonewall Cake – Cinematic Concert. Złoży się na niego projekcja filmów artysty: Cuba, The Other Shore i >K< Engravings oraz muzyka zagrana do nich na żywo przez samego Szemző z zespołem. Ostatni, najnowszy z filmów Szemző zatytułowany >K< Engravings nawiązuje do postaci Franza Kafki i miejsc związanych z jego późną prozą, ostatnim przyjacielem i ukochaną. Tiborowi Szemző na scenie towarzyszyć będą perkusja, bas, keyboard, sample oraz VJ. Szemző jest autorem performensów i instalacji galeryjnych, twórcą wideo-artu oraz reżyserem filmów eksperymentalnych, w których łączy fabułę, animację i dokument. Podczas festiwalu oglądaliśmy jego pierwszy pełnometrażowy film – Gość życia (7. NH). W 2008 roku w Operze Wrocławskiej otworzył festiwal swoją operą filmową Csoma. W ówczesnym kinie Warszawa pokazał wtedy zestaw krótkich metraży, a w Centrum Sztuki WRO – wystawę Niewidzialna historia. Był jurorem w Konkursie Filmy o Sztuce (9. NH).
Ceny biletów: 30 zł (normalny), 23 zł (karnetowicze filmowi).

Bogdan Mizerski, Drzewo Aniołów. Życie i śmierć Williama Blake'a.
20 lipca, 20.00, Kino Nowe Horyzonty, sala 3

Bogdan Mizerski wystąpi w Kinie Nowe Horyzonty z kolejną odsłoną eseju na głos i kontrabas. Oprócz artysty, który skomponował muzykę i zagra na kontrabasie, na scenie pojawią się odpowiedzialny za słowo Tadeusz Sławek, sopranistka Joanna Kściuczyk-Jędrusik, grający na puzonie Fryderyk Mizerski i Ewa Satalecka – autorka oprawy wizualno-filmowej. Mizerski to doskonały instrumentalista, kompozytor, autor tekstów i producent muzyczny. Stawia przede wszystkim na eksperyment, w którym dźwięki kontrabasu są najczęściej łączone z elektroniką. Ceny biletów: 25 zł (normalny), 20 zł (karnetowicze filmowi).

scena muzyczna

Koncerty wielkich gwiazd (Mike Patton i Tomahawk, Diamanda Galás, Rykarda Parasol), muzyczno-filmowe projekty przygotowywane specjalnie na festiwal, taneczne noce z najlepszymi DJ’ami. Poniżej prezentujemy pełen line-up sceny muzycznej Klubu Festiwalowego w Muzeum Miejskim w Arsenale.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)