Trwa ładowanie...

37. Gdynia Film Festival: Specjalna ramówka Canal+

37. Gdynia Film Festival: Specjalna ramówka Canal+
dk1ds3b
dk1ds3b

CANAL+ już po raz siedemnasty współorganizuje Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, który w tym roku odbędzie się w dniach 7-12 maja. Z okazji gdyńskiego święta kina stacja przygotowała specjalną ramówkę.

Najważniejszej imprezie polskiej kinematografii będą poświęcone codzienne „Kroniki festiwalowe Gdynia 2012” oraz specjalne wydanie „Aktualności filmowych Gdynia 2012” i „Aktualności filmowych – News”, programy realizowane przez obecną na miejscu ekipę CANAL+. W dniu zakończenia festiwalu, 12 maja, CANAL+ pokaże premierowo laureata ubiegłorocznych Srebrnych Lwów – „Salę samobójców” Jana Komasy.

- Jak co roku będziemy z kamerami obecni w Gdyni, by przygotowywać relacje z festiwalu. Widzowie CANAL+ mogą liczyć na najświeższe informacje, komentarze i wywiady z twórcami oraz gośćmi festiwalu, które zaprezentujemy w „Kronikach festiwalowych Gdynia 2012” codziennie od 8 do 11 maja o 20:50 – mówi Kuba Mikurda, wiceszef redakcji filmowej CANAL+ i, wraz z Agnieszką Egeman, gospodarz magazynu „Aktualności filmowe”. - Dodatkowo tegorocznej edycji będą poświęcone specjalne wydania „Aktualności filmowych News” oraz „Aktualności filmowych Gdynia 2012” w niedzielę, 13 maja o 16:55 i 17:05.

Wieczór Specjalny: Gdyńskie Srebrne i Złote Lwy Na ostatni dzień festiwalu, sobotę 12 maja, CANAL+ przygotował Wieczór Specjalny, podczas którego będzie miała polską premierę telewizyjną „Sala samobójców” Jana Komasy, film który w ubiegłym roku zdobył „Srebrne Lwy” na gdyńskim festiwalu. Tuż po filmie stacja przypomni koprodukowany przez CANAL+ „Essential killing”, laureata ubiegłorocznego Grand Prix (Wielkiej Nagrody Jury „Złote Lwy").

Dwie koprodukcje CANAL+ w Konkursie Głównym festiwalu Jak co roku, również w programie tegorocznej edycji FPFF w Gdyni znajdą się filmy koprodukowane przez CANAL+: „Sponsoring” - bezkompromisowy i odważny obraz Małgorzaty Szumowskiej, uznawanej za jednego z najzdolniejszych, młodych filmowców w Europie oraz „80 milionów” Waldemara Krzystka - pełna zwrotów akcji opowieść, oparta na prawdziwych wydarzeniach, które miały miejsce tuż przed wybuchem stanu wojennego.

dk1ds3b

„Sponsoring” Małgorzaty Szumowskiej to portret współczesnych kobiet, które świadomie wybrały pewną drogę w życiu. Anna (Juliette Binoche), dobrze sytuowana Paryżanka, mężatka i matka dwóch synów, dziennikarka magazynu ELLE, dostaje zlecenie na kontrowersyjny artykuł na temat prostytucji wśród studentek. Jej spotkanie z niezależnymi, młodymi kobietami: Polką Alicją (Joanna Kulig) i Francuską Charlotte (Anaïs Demoustier) staje się poruszającym przeżyciem, destabilizującym jej dotychczasowe, uporządkowane życie. Film miał światową premierę na 36. Międzynarodowym Festiwalu w Toronto, a w lutym br. otwierał prestiżową Panoramę Berlinale.

„80 milionów” Waldemara Krzystka to dynamiczne kino sensacyjne oparte na autentycznych wydarzeniach. Kilka dni przed wprowadzeniem stanu wojennego kilku młodych działaczy opozycji - wzorowanych na Władysławie Frasyniuku, Józefie Piniorze, Piotrze Bednarzu i Stanisławie Huskowskim - wypłaciło z banku i ukryło przed komunistyczną władzą pieniądze należące do dolnośląskiej Solidarności. Cudem uratowana gotówka po wprowadzeniu stanu wojennego pomogła w budowie wrocławskiego podziemia.

Festiwalowe filmy premierowo w CANAL+

Najgłośniejsze filmy zakwalifikowane do tegorocznego Konkursu Głównego jako pierwsi w telewizji obejrzą widzowie CANAL+. Jeszcze w tym roku stacja pokaże nominowane do OSCARA „W ciemności” Agnieszki Holland oraz film Marka Koterskiego*„Baby są jakieś inne”* ze znakomitymi rolami Adama Woronowicza i Roberta Więckiewicza. Premierowe emisje w CANAL+ będą miały także koprodukcje stacji: „Sponsoring” Małgorzaty Szumowskiej i „80 milionów” Waldemara Krzystka.

CANAL+ mecenasem polskiego kina

CANAL+ od początku istnienia wspiera polską kinematografię, współfinansując wartościowe wydarzenia. W ciągu ostatnich 17 lat, inwestując 200 mln zł., stacja przyczyniła się do powstania ponad 160 filmów fabularnych, dokumentalnych i krótkometrażowych, wśród których są tak znakomite tytuły, jak „Pianista” Romana Polańskiego, „Essential killing” Jerzego Skolimowskiego, „Plac Zbawiciela” Krzysztofa Krauzego, czy „Pan Tadeusz” Andrzeja Wajdy. Najnowsze projekty, których koproducentem jest CANAL+ to: „Nowhere” Małgorzaty Szumowskiej, „Blind watching” Andrzeja Jakimowskiego, „Pokłosie” Władysława Pasikowskiego, „Papusza” Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze, „Wałęsa” Andrzeja Wajdy, „Siedem dni” Wojtka Smarzowskiego i „Dziewczyna z szafy” Bodo Koxa.

PROGRAMY ZWIĄZANE Z 37. FPFF W GDYNI W CANAL+

Kronika festiwalowa Gdynia 2012
codziennie od 8 do 11 maja, 20:50

Wieczór specjalny: Gdyńskie Srebrne i Złote Lwy
Sala samobójców, PREMIERA, sobota, 12 maja 2012, 20:00
Essential killing, sobota, 12 maja 2012, 22:00

Aktualności filmowe - News
PREMIERA, niedziela, 13 maja 2012, 16.55

Aktualności filmowe Gdynia 2012
PREMIERA, niedziela, 13 maja 2012, 17.05

dk1ds3b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dk1ds3b

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj