Trwa ładowanie...
telewizja
+1
03-02-2010 11:13

43 proc. Polaków na widok reklamy zmienia kanał tv

43 proc. Polaków na widok reklamy zmienia kanał tvŹródło: Monolith Films
d3j4pao
d3j4pao

43 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach - wynika z sondażu Ipsos. Badani deklarują, że powodem takiej reakcji jest ogólny poziom reklam w polskiej telewizji, które ich nudzą lub irytują.

16 proc. badanych deklaruje, że gdy tylko w telewizji pojawiają się reklamy, wychodzi z pokoju. 26 proc. - zostaje w pokoju, ale nie ogląda uważnie; z uwagą reklamy śledzi 4 proc. Polaków.

Według badania Ipsos, odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego wzrósł w ciągu ostatnich 14 lat o 26 proc., jednak przez ostatnich 6 lat nie ulega znaczącym zmianom i pozostaje na podobnym poziomie.

Częściej zmianę kanału w trakcie reklam deklarują mężczyźni (51 proc.), wśród kobiet odsetek ten wynosi 36 proc. Wśród osób pracujących zawodowo - 49 proc., uczniów i studentów - 52 proc., a wśród młodych ludzi od 15 do 29 lat - blisko 50 proc. Wyraźnie widać, iż osoby powyżej 50. roku życia znacznie rzadziej (31 proc.) zmieniają kanały telewizyjne w trakcie bloku reklamowego.

Jak podaje Ipsos, jednym z powodów występowania w Polsce zjawiska zappingu (zmienianie kanałów w trakcie bloku reklamowego - PAP) jest reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji. Polacy odbierają je jako wywołujące znudzenie - 53 proc. bądź irytację - 30 proc., a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie - 3 proc.

d3j4pao

Odsetek osób znudzonych reklamą wzrósł w stosunku do roku ubiegłego o 13 proc. O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej nastolatki od 15 do 19 lat, uczniowie i studenci; o irytacji częściej mężczyźni, Polacy powyżej 40. roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem (34 proc.).

Badanie przeprowadzono między 8 a 15 października 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1007 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

Zobacz także:

**[

SZOKUJĄCE ZAROBKI GWIAZD TVP ]( http://film.wp.pl/tyle-zarabiaja-w-tvp-6025284410012289g ) [

ONA URODZI DZIECKO BRATU! ]( http://film.wp.pl/tila-tequila-urodzi-dziecko-swojego-brata-6025284087915137g ) [

CO SIĘ STAŁO Z JEJ PIERSIAMI? ]( http://film.wp.pl/historia-znikajacych-piersi-sylwii-gliwy-6025284349604993g ) [

ANIA MUCHA: OD LOLITKI DO SEKSBOMBY! ]( http://aleseriale.pl/gid,5832,img,218340,fototemat.html ) **

d3j4pao
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3j4pao

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj