Trwa ładowanie...

63 filmy walczą o zagranicznego Oscara

63 filmy walczą o zagranicznego Oscara
d3q2v3d
d3q2v3d

W wyścigu o nominację do Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej w kategorii najlepszy film zagraniczny stanęły 63 produkcje.

Aż tyle kinematografii postanowiło zgłosić swojego kandydata. Po raz pierwszy w wyścigu stanęła produkcja z Nowej Zelandii. Polskę reprezentuje najnowsze dzieło Agnieszki Holland, dramat o holokauście "W ciemności" z Robertem Więckiewiczem w roli głównej. Czy otrzyma nominację, przekonamy się już 24 stycznia kiedy to zostaną ogłoszone tytuły walczące o Oscara w 84. edycji rozdania nagród.

Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 26 lutego.

Oto pełna lista filmów, które walczą o nominację w kategorii najlepszy film zagraniczny:
"Amnestia" reż. Bujar Alimani, Albania "Aballay" reż. Fernando Spiner, Argentyna "Oddech" reż. Karl Markovics, Austria "Bullhead" reż. Michael R. Roskam, Belgia "Belvedere" reż. Ahmed Imamovic, Bośnia i Hercegowina "Elitarni - Ostatnie starcie " reż. José Padilha, Brazylia "Tilt" reż. Viktor Chouchkov, Jr, Bułgaria "Monsieur Lazhar" reż. Philippe Falardeau, Kanada "Violeta Went to Heaven" reż. Andrés Wood, Chile "The Flowers of War" reż. Zhang Yimou, Chiny "Kolorowe wzgórza" reż. Carlos César Arbeláez, Kolumbia "72 Days" reż. Danilo Serbedzija, Chorwacja "Havanastation" reż. Ian Padrón, Kuba "Alois Nebel" reż. Tomás Lunák, Czechy "Superclásico" reż. Ole Christian Madsen, Dania "Love Child" reż. Leticia Tonos, Dominikana "Lust" reż. Khaled el Hagar, Egipt "Letters to Angel" reż. Sulev Keedus, Estonia "Człowiek z Havru" reż. Aki Kaurismäki, Finlandia "Declaration of War" reż. Valérie Donzelli, Francja "Chantrapas" reż. Otar Iosseliani, Gruzja "Pina" reż. Wim Wenders, Niemcy "Attenberg" reż. Athina Rachel
Tsangari, Grecja "A Simple Life" reż. Ann Hui, Hong Kong "Koń turyński" reż. Béla Tarr, Węgry "Volcano" reż. Rúnar Rúnarsson, Islandia "Abu, Son of Adam" reż. Salim Ahamed, Indie "Under the Protection of KaBah" reż. Hanny R. Saputra, Indonezja "Rozstanie" reż. Asghar Farhadi, Iran "As If I Am Not There" reż. Juanita Wilson, Irlandia "Footnote" reż. Joseph Cedar, Izrael "Terraferma" reż. Emanuele Crialese, Włochy "Postcard" reż. Kaneto Shindo, Japonia "Returning to the A" reż. Egor Mikhalkov-Konchalovsky, Kazachstan "Where Do We Go Now? " reż. Nadine Labaki, Liban "Back to Your Arms" reż. Kristijonas Vildziunas, Litwa "Punk Is Not Dead" reż. Vladimir Blazevski, Macedonia "Miss Bala" reż. Gerardo Naranjo, Meksyk "Omar Killed Me" reż. Roschdy Zem, Maroko "Sonny Boy" reż. Maria Peters, Holandia "The Orator" reż. Tusi Tamasese, Nowa Zelandia "Happy, Happy" reż. Anne Sewitsky, Norwegia "Październik" reż. Diego Vega i Daniel Vega, Peru "The Woman in the Septic Tank" reż. Marlon N. Rivera, Filipiny "José and Pilar"
reż. Miguel Gonçalves Mendes, Portugalia "Morgen" reż. Marian Crisan, Rumunia "Spaleni słońcem 2" reż. Nikita Mikhalkov, Rosja " Montevideo: Taste of a Dream " reż. Dragan Bjelogrlić, Serbia "Tatsumi" reż. Eric Khoo, Singapur "Gypsy" reż. Martin Sulík, Słowacja "Beauty" reż. Oliver Hermanus, RPA "The Front Line" reż. Jang Hun, Korea Południowa "Black Bread" reż. Agusti Villaronga, Hiszpania "Wykluczeni" reż. Pernilla August, Szwecja "Summer Games" reż. Rolando Colla, Szwajcaria "Warriors of the Rainbow: Seediq Bale" reż. Wei Te-sheng, Tajwan "Kon Khon" reż. Sarunyu Wongkrachang, Tajlandia "Pewnego razu w Anatolii" reż. Nuri Bilge Ceylan, Turcja "Patagonia" reż. Marc Evans, Wielka Brytania "The Silent House" reż. Gustavo Hernández, Urugwaj "Rumble of the Stones" reż. Alejandro Bellame Palacios, Wenezuela "The Prince and the Pagoda Boy" reż. Luu Trong Ninh, Wietnam

d3q2v3d
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3q2v3d

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj