Batman i Superman to ju偶 postacie kultowe. Spider-Man i mutanty z serii "X-Men" bij膮 rekordy popularno艣ci. Tak偶e Hellboy i Daredevil, a niedawno Punisher przyci膮gn臋li do kin spor膮 publiczno艣膰. Nic wi臋c dziwnego, 偶e producenci z Hollywood postanowili z komiksowych kratek uwolni膰 tak偶e Garfielda. W efekcie najzabawniejszy kot 艣wiata zosta艂 pozbawiony wszelkiej atrakcyjno艣ci.
Garfield jest egoistycznym zwierzakiem, kt贸ry niepodzielnie rz膮dzi w domu swojego pana Jona (Breckin Meyer). Ten jednak pewnego dnia, zauroczony atrakcyjn膮 pani膮 weterynarz (Jennifer Love Hewitt), bierze pod opiek臋 psa o imieniu Odie. Od tego momentu 艣wiat Garfielda ulega ca艂kowitej zmianie. Psiak skupia na sobie uwag臋 nie tylko jego pana, ale tak偶e prezentera lokalnej telewizji kablowej (Stephen Tobolowsky). Garfield zrobi wszystko, by odzyska膰 status jedynej gwiazdy.
Problem polega na tym, 偶e wraz z przybyciem Odie ca艂kowitej zmianie ulega te偶 nieskazitelny do tej pory wizerunek Garfielda. Jak doskonale pami臋tamy pomara艅czowy kot jest leniwy i cyniczny. Jego ulubiony sport to rze艣ka drzemka a hobby - jedzenie i spanie. Ulubiony cytat Garfielda to: "Lubi臋 poranki. S膮 tym lepsze im p贸藕niej si臋 zaczynaj膮."
Tymczasem w filmie Petera Hewitta kot biega, 艣piewa, ta艅czy, recytuje, wspina si臋 po dachach i robi inne rzeczy, kt贸re nawet si臋 nie 艣ni艂y jego komiksowemu odpowiednikowi. Garfield zamieni艂 si臋 w rozgadan膮, rud膮, czasami nawet niekszta艂tn膮 mas臋, kt贸ra autentycznie jest irytuj膮ca. Na domiar z艂ego, wida膰, i偶 to posta膰 cyfrowa, niedok艂adnie wkomponowana w t艂o.
Zreszt膮 nie tylko Garfield jest do siebie niepodobny. Swoj膮 form臋 zmieni艂 r贸wnie偶 Odie, kt贸ry sta艂 si臋 skundlon膮 wersj膮 jamnika. W dodatku przejawia 艣lady inteligencji, kt贸rych ze 艣wieczk膮 szuka膰 u jego rysunkowego pierwowzoru. Poza tym niezrozumia艂ym wydaje si臋 fakt, i偶 tylko Odie nie m贸wi. Gadaj膮 wszystkie koty, zapoznane przez Garfielda psy, szczury i mysz, a tylko g艂贸wny psi bohater porozumiewa si臋 tradycyjn膮 dla swojego gatunku mow膮.
Wbrew taktyce produkcji typu "Shrek", skierowanych zar贸wno do dzieci臋cej publiczno艣ci, jak i starszych odbiorc贸w, realizatorzy komedii "Garfield" przedstawiaj膮c bzdurn膮 historyjk臋 porwania Odiego, skupili si臋 jedynie na dydaktycznych warto艣ciach fabu艂y, zapominaj膮c, 偶e perypetie komiksowego Garfielda by艂y atrakcyjne przede wszystkim dla dojrza艂ej widowni. Dzieci naucz膮 si臋 wi臋c, i偶 najcenniejsza jest przyja藕艅, a nagradzane s膮 bohaterstwo i uczciwo艣膰. Doro艣li b臋d膮 mieli jedynie okazj臋 po膰wiczy膰 cierpliwo艣膰.