Grace Kelly ikoną mody
Dziś uznawana jest za ikonę stylu, klasy i szyku. Była inspiracją dla największych projektantów. Aż trudno uwierzyć, że Grace Kelly urzekła księcia Monako skromnością i prostotą. „Grace księżna Monako” trafi do kin w Polsce 16 maja – dwa dni po światowej premierze, która odbędzie się podczas Festiwalu Filmowego w Cannes.
07.05.2014 15:59
Każdy strój w jakim pojawiała się Grace był szeroko komentowany przez media. To właśnie ona wypromowała modę na „sportową elegancję”. Kelly jako jedna z pierwszych zaczęła zakładać mokasyny na płaskim obcasie, zwykłe, białe koszule, spodnie rybaczki (Capri) i wiązać apaszki na głowie. Jej niezwykłe wyczucie mody było inspiracją dla wielu kobiet na całym świecie. Zachwycało także wybitnych projektantów. Jej słabość do torebek i dodatków sprawiła, że wielkie domy modowe zyskały ogromną popularność. Szczególnie Hermes i Gucci, których produkty noszone przez księżną stały się hitami sprzedażowymi. Po raz pierwszy torebkę Hermesa Grace założyła na planie zdjęciowym do „Złodzieja w hotelu”, szybko zaczęła ją nosić także poza nim. Kiedy zaszła w ciążę, właśnie tę torbę wykorzystywała do zasłaniania brzucha przed paparazzi. Zdjęcia Grace obiegły cały świat, a dom modowy ten model torebki na jej cześć nazwał „Kelly”. Jeden z najsłynniejszych wzorów pojawiających się na produktach Gucci powstał na cześć księżnej.
„Flora Pattern” został wymyślony specjalnie dla niej. Kiedy Grace podczas pobytu w Mediolanie odwiedziła butik słynnego projektanta aby kupić szal, Rodolfo Gucci z przykrością stwierdził, że nie ma nic godnego tak pięknej kobiety. Kilka tygodni później Grace otrzymała od niego upominek – szal w dokładnie takie kwiaty jakie kochała. Wzór ten do dzisiaj cieszy się niezwykłym powodzeniem. Była też muzą dla Karla Lagerfelda, Yves Saint Lorenta, Cristobala Balenciagi czy Madame Gres.
W filmową Grace wcieliła się Nicole Kidman, jedna z najpiękniejszych aktorek Hollywood. Kiedy pojawia się na czerwonym dywanie zawsze budzi podziw. Jest twarzą kampanii reklamowych największych marek – Channel i Jimmy Choo. Nie ma wątpliwości, że jest idealna do roli księżnej Grace.
"Grace księżna Monako" - od 16 maja w kinach