Koniec współpracy Heliosa i "Gazety Wyborczej". Szykują się wielkie zmiany
Helios, który wchodził w skład Grupy Agora, postanowił zerwać współpracę z "Gazetą Wyborczą". Taką decyzję podjęto zaledwie dzień przed rozpoczęciem negocjacji zarządu Agory z kierownictwem "GW".
Dotychczasowa współpraca "Gazety Wyborczej" i kin Helios przynosiła korzyści zarówno dziennikowi, jak i sieci kin. Do kupionych przez internet biletów na sense dołączano e-kody, które umożliwiały przeglądanie cyfrowego wydania "Gazety Wyborczej". Uchwała, którą zawarto w poniedziałek, wstrzymała także tę formę współpracy.
Okazało się, że podczas posiedzenia cały zarząd spółki Helios SA głosował za zerwaniem współpracy z "Gazetą Wyborczą". Powodem decyzji miała być wypowiedź redaktora naczelnego Adama Michnika z 24 czerwca, która dotyczyła nacisków reklamodawcy na "GW".
Helios zerwał współpracę z "Gazetą Wyborczą"
"Zarząd Helios ustala odstąpienie od wszelkich form współpracy reklamowej, w tym barterowej, aby nie dochodziło do potencjalnych nacisków na "GW" ze strony Heliosa jako reklamodawc" - czytamy w uchwale, do której "Presserwis" uzyskał dostęp.
- To smutna i niedobra dla obu stron uchwała. Smutna, bo podjęta w momencie, kiedy siadamy do stołu. A niedobra, bo likwiduje współpracę, która oparta na zdrowych zasadach przynosi korzyści - stwierdził Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej".
Zobacz także: Cezary Pazura wcale nie tęskni najbardziej za wyjazdami. A za czym?