Najbardziej oczekiwane polskie premiery 2015 roku
Nowe kreacje Andrzeja Chyry, Tomasza Kota i Roberta Więckiewicza, historie oparte na faktach, ekranizacje popularnych kryminałów i komedie - polscy twórcy w ostatnich miesiącach ciężko pracowali, by zapełnić swoimi premierami rok 2015.
"Carte Blanche" o nauczycielu, który stracił wzrok, ale udawał, że nadal widzi i normalnie prowadził zajęcia, kryminał "Ziarno prawdy" według prozy Zygmunta Miłoszewskiego czy opowieść o "Discopolo" z udziałem Dawida Ogrodnika to tylko niektóre z polskich filmów, które zagoszczą na naszych ekranach w 2015 roku.
Poniżej przedstawiamy najgłośniejsze z nich:
"Fotograf", premiera 9 stycznia, reż. Waldemar Krzystek, w obsadzie: Tomasz Kot, Sonia Bohosiewicz
Nieuchwytny seryjny morderca, zwany Fotografem, działa we współczesnej Moskwie. Trop prowadzi do byłego garnizonu Armii Radzieckiej w Legnicy, do wydarzeń z lat 70 tych.
"Wkręceni 2", premiera 16 stycznia, reż. Piotr Wereśniak, w obsadzie: Bartosz Opania
Znani z pierwszej części bohaterowie powracają, by znowu bawić widzów swoimi perypetiami.
"Carte Blanche", premiera 23 stycznia, reż. Jacek Lusiński, w obsadzie: Andrzej Chyra
Inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia nauczyciela z liceum, który - aby zachować ukochaną pracę i przygotować uczniów do matury - ukrywa przed światem, że stopniowo traci wzrok.
"Hiszpanka", 23 stycznia, reż. Łukasz Barczyk, w obsadzie: Crispin Glover, Jakub Gierszał
Opowieść o kluczowych dla wybuchu Powstania Wielkopolskiego zdarzeniach - dramatycznych okolicznościach przybycia do Poznania Ignacego Jana Paderewskiego i o ludziach, którzy przygotowywali powstanie, a potem w nim walczyli i zwyciężyli
"Ziarno prawdy", 30 stycznia, reż. Borys Lankosz, w obsadzie: Robert Więckiewicz
Prokurator Teodor Szacki pożegnał się z przeszłością i karierą, by przenieść się do Sandomierza. Tu zaczyna śledztwo w sprawie dziwacznego morderstwa.
"Polskie gówno", 6 lutego, reż. Grzegorz Jankowski, w obsadzie: Grzegorz Halama
Niezależny band z Pruszcza Gdańskiego wyrusza w pierwszą trasę koncertową po Polsce. Podróż ta wystawia na próbę ich przyjaźń oraz ideały, które wyznają.
"Kebab i horoskop", premiera 13 lutego, reż. Grzegorz Jaroszuk, w obsadzie: Bartłomiej Topa
W sklepie z dywanami zjawia się dwóch oszustów, którzy udają specjalistów od marketingu.
"Discopolo", premiera 27 lutego, reż. Maciej Bochniak, w obsadzie: Joanna Kulig, Dawid Ogrodnik
Historia młodych utalentowanych muzyków, którzy w brawurowy sposób osiągają szczyty list przebojów.
"Sąsiady", premiera 20 marca, reż. Grzegorz Królikiewicz, w obsadzie: Anna Mucha
Opowieść o ludziach, którzy żyją obok nas, ale na co dzień ich nie dostrzegamy, wstydliwie spychając poza margines naszego świata, kształtowanego przez media.
Jesienią czekają nas jeszcze m.in.:
"Karabala", reż. Krzysztof Łukaszewicz, w obsadzie: Bartłomiej Topa, Tomasz Schuchardt
Irackie miasto Karbala. 2004 rok, środek wojny w Zatoce Perskiej. Zaczyna się muzułmańskie święto Aszura. Bojówki Al-Kaidy i As-Sadry atakują miejscowy ratusz - siedzibę lojalnych władz i policji, w którym przetrzymywani są też aresztowani terroryści. Ich kolejne ataki odpiera osiemdziesięciu polskich i bułgarskich żołnierzy, którzy mają zapasy jedzenia oraz broni jedynie na 24 godziny walk.
"Czerwony pająk", reż. Marcin Koszałka, w obsadzie: Filip Pławiam, Adam Woronowicz
Inspiracją do filmu były historie Karola Kota oraz Lucjana Staniaka, dwóch krakowskich seryjnych morderców działających w realiach komunistycznej Polski lat sześćdziesiątych, o których pamięć funkcjonuje na zasadzie miejskiej legendy
"Moje córki, krowy", reż. Kinga Dębska, w obsadzie: Agata Kulesza, Gabriela Muskała
Tragikomiczna historia dwóch sióstr, które postawione w sytuacji krytycznej - pomimo wzajemnej niechęci - zmuszone są współdziałać.
"Anatomia zła", reż. Jacek Bromski, w obsadzie: Krzysztof Stroiński, Piotr Głowacki, Marcin Kowalczyk
Młody żołnierz wraca z misji wojskowej w Afganistanie i zostaje wplątany w aferę kryminalną z zawodowym mordercą.
Więcej polskich premier w serwisie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.