Polski Box Office: Sponsoring kręci Polaków
Utrzymująca się od jakiegoś czasu wysoka frekwencja w kinach, a także rosnące zainteresowanie kinem polskim sprawiło, że w pierwszej dziesiątce rankingu najpopularniejszych filmów w naszym kraju znalazły się aż cztery rodzime produkcje.
Odważna tematyka i laureatka Oscara w roli głównej, wspierana przez Joannę Kulig – wschodzącą gwiazdę polskiego kina, sprawiły, że „Sponsoring” spotkał z dużym zainteresowaniem polskiej publiczności. W premierowy weekend obraz Małgośki Szumowskiej obejrzało 75 391 widzów, co zapewniło mu pierwsze miejsce krajowego box office'u. To wynik blisko dwukrotnie lepszy od tego, jaki zanotowały na starcie „33 sceny z życia” – poprzedni film reżyserki, który w pierwszy weekend przyciągnął do kin 39 295 widzów. Co więcej, wynik z którym „Sponsoring” zagościł na szczycie box office’u, jest znacznie lepszy niż otwarcie zbliżonych tematycznie przebojowych „Galerianek” (64 045 widzów), bije również bardzo solidny wynik głośnej „Róży” Wojciecha Smarzowskiego (72 920 widzów w pierwszy weekend).
Miejsce drugie przypadło w udziale przygodowej produkcji "Podróż na tajemniczą wyspę 3D". Film jest bardzo swobodną interpretacją powieści "Tajemnicza wyspa" Juliusza Verne'a. Opowiada historię Seana Andersona (w tej roli Josh Hutcherson, poznaliśmy go w filmie „Podróż do wnętrza Ziemi 3D”), chłopca wyruszającego na poszukiwanie zaginionego dziadka. Aby odnaleźć krewnego, młody bohater musi odbyć podróż na odległą mityczną wyspę... Co tam znajdzie i kogo spotka? Tego dowiedziało się już 63 826 widzów.
Trzecią i ostatnią nowością w zestawieniu jest jeden z faworytów tegorocznej gali oscarowej, film Alexandra Payne'a - "Spadkobiercy". Ekranizacja debiutanckiej powieści Kaui Hart Hemmings przedstawia historię majętnego mężczyzny. Matt King (w tej roli George Clooney), biznesmen w średnim wieku mieszka wraz z żoną oraz dwiema córkami na Hawajach. Gdy jego żona ulega wypadkowi na motorówce i zapada w śpiączkę kliniczną, mężczyzna zmuszony będzie poświęcić swój czas dorastającym córkom, z którymi do tej pory niewiele go łączyło. Bohater dowiaduje się, że małżonka go zdradzała. Zgorzkniały bogacz stara się odnaleźć spokój i zbliżyć do swoich dzieci, które do tej pory nie były w jego życiu najważniejsze. Rodzinny dramat w raju na Hawajach jak dotąd obejrzało 41 537 widzów.
Wartym odnotowania faktem jest również frekwencyjny sukces nominowanego do Oscara „W ciemności”. Film Agnieszki Holland to pierwsza produkcja, która w 2012 roku osiągnęła milionową widownię i tym samym prowadzi w rankingu najchętniej oglądanych tytułów roku. W 2011 sztuka ta udała się zaledwie siedmiu filmom, z których cztery były superprodukcjami 3D („Piraci z Karaibów 4”, „1920 Bitwa warszawska”, „Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II”, „Auta 2”) a trzy komediami („Listy do M”, „Och, Karol 2”, Kac Vegas w Bankoku”).
Pozostałe produkcje obecne w TOP 10 polskiego box office, za wyjątkiem animacji "Alvin i wiewiórki 3 3D", zanotowały spadki. Oprócz produkcji, które nie zmieściły się w pierwszej dziesiątce, największy spadek oglądalności zanotował "Big Love" z Aleksandrą Hamkało i Antonim Pawlickim w rolach głównych. Wszystkie obecne w zestawieniu produkcje obejrzało łącznie 412 791 osób.