Trwa ładowanie...

Polski Box Office: Sponsoring kręci Polaków

Share
Polski Box Office: Sponsoring kręci Polaków
Źródło: Kino Świat
d2c9alp

Utrzymująca się od jakiegoś czasu wysoka frekwencja w kinach, a także rosnące zainteresowanie kinem polskim sprawiło, że w pierwszej dziesiątce rankingu najpopularniejszych filmów w naszym kraju znalazły się aż cztery rodzime produkcje.

Odważna tematyka i laureatka Oscara w roli głównej, wspierana przez Joannę Kulig – wschodzącą gwiazdę polskiego kina, sprawiły, że „Sponsoring” spotkał z dużym zainteresowaniem polskiej publiczności. W premierowy weekend obraz Małgośki Szumowskiej obejrzało 75 391 widzów, co zapewniło mu pierwsze miejsce krajowego box office'u. To wynik blisko dwukrotnie lepszy od tego, jaki zanotowały na starcie „33 sceny z życia” – poprzedni film reżyserki, który w pierwszy weekend przyciągnął do kin 39 295 widzów. Co więcej, wynik z którym „Sponsoring” zagościł na szczycie box office’u, jest znacznie lepszy niż otwarcie zbliżonych tematycznie przebojowych „Galerianek” (64 045 widzów), bije również bardzo solidny wynik głośnej „RóżyWojciecha Smarzowskiego (72 920 widzów w pierwszy weekend).

Miejsce drugie przypadło w udziale przygodowej produkcji "Podróż na tajemniczą wyspę 3D". Film jest bardzo swobodną interpretacją powieści "Tajemnicza wyspa" Juliusza Verne'a. Opowiada historię Seana Andersona (w tej roli Josh Hutcherson, poznaliśmy go w filmie „Podróż do wnętrza Ziemi 3D”), chłopca wyruszającego na poszukiwanie zaginionego dziadka. Aby odnaleźć krewnego, młody bohater musi odbyć podróż na odległą mityczną wyspę... Co tam znajdzie i kogo spotka? Tego dowiedziało się już 63 826 widzów.


Trzecią i ostatnią nowością w zestawieniu jest jeden z faworytów tegorocznej gali oscarowej, film Alexandra Payne'a - "Spadkobiercy". Ekranizacja debiutanckiej powieści Kaui Hart Hemmings przedstawia historię majętnego mężczyzny. Matt King (w tej roli George Clooney), biznesmen w średnim wieku mieszka wraz z żoną oraz dwiema córkami na Hawajach. Gdy jego żona ulega wypadkowi na motorówce i zapada w śpiączkę kliniczną, mężczyzna zmuszony będzie poświęcić swój czas dorastającym córkom, z którymi do tej pory niewiele go łączyło. Bohater dowiaduje się, że małżonka go zdradzała. Zgorzkniały bogacz stara się odnaleźć spokój i zbliżyć do swoich dzieci, które do tej pory nie były w jego życiu najważniejsze. Rodzinny dramat w raju na Hawajach jak dotąd obejrzało 41 537 widzów.

d2c9alp

Wartym odnotowania faktem jest również frekwencyjny sukces nominowanego do Oscara „W ciemności”. Film Agnieszki Holland to pierwsza produkcja, która w 2012 roku osiągnęła milionową widownię i tym samym prowadzi w rankingu najchętniej oglądanych tytułów roku. W 2011 sztuka ta udała się zaledwie siedmiu filmom, z których cztery były superprodukcjami 3D („Piraci z Karaibów 4”, „1920 Bitwa warszawska”, „Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II”, „Auta 2”) a trzy komediami („Listy do M”, „Och, Karol 2”, Kac Vegas w Bankoku”).

Pozostałe produkcje obecne w TOP 10 polskiego box office, za wyjątkiem animacji "Alvin i wiewiórki 3 3D", zanotowały spadki. Oprócz produkcji, które nie zmieściły się w pierwszej dziesiątce, największy spadek oglądalności zanotował "Big Love" z Aleksandrą Hamkało i Antonim Pawlickim w rolach głównych. Wszystkie obecne w zestawieniu produkcje obejrzało łącznie 412 791 osób.

d2c9alp

Podziel się opinią

Share
d2c9alp
d2c9alp