Rekordowa popularność filmu "The Interview" w internecie
W ciągu zaledwie 4 dni od rezygnacji sieci kin z wyświetlania kontrowersyjnego filmu *"The Interview" (Wywiad) i udostępnienia go w internecie, był on zakupiony lub wypożyczony ponad 2 mln razy przynosząc 15 mln dol. zysku - poinformowała wytwórnia Sony Pictures.*
29.12.2014 10:10
W opublikowanym oświadczeniu Sony Pictures stwierdziła, że w ten sposób komedia o próbie zamachu na przywódcę Korei Północnej Kim Dzong Una, która rozwścieczyła władze w Pjongjangu, stała się najpopularniejszym filmem, jaki wytwórnia kiedykolwiek umieściła w internecie.
Sony może też liczyć na dodatkowe dochody od koncernu Apple, który zgodził się udostępnić film w swojej aplikacji internetowej iTunes.
Według firmy Rentrak badającej rynek mediów, film przyniósł również 2,8 mln dol. ze sprzedaży biletów w 300 niezależnych kinach, które zdecydowały się na jego pokazy.
Wielkie ogólnokrajowe sieci kin zrezygnowały z wyświetlania filmu po groźbach zamachów i innych aktów przemocy ze strony hakerów działających - jak się powszechnie przypuszcza - na zlecenie władz Korei Północnej.