Trwa ładowanie...

Węże 2016: po raz 5. przyznano polskie antynagrody filmowe

Węże 2016: po raz 5. przyznano polskie antynagrody filmoweŹródło: mat. dystrybutora
d2oln1r
d2oln1r

Oceniająca filmowe wpadki w polskim kinie Akademia Węży kolejny przyznała swoje doroczne nagrody. Najwięcej wyróżnień i tytuł najgorszego filmu roku otrzymał *„Ostatni klaps” w reżyserii Gerwazego Reguły, który triumfował w aż pięciu kategoriach. Cztery Węże otrzymał film „Piąte. Nie odchodź!”. Wśród wyróżnionych aktorów znaleźli się m.in. Maja Frykowska oraz Daniel Olbrychski, którzy otrzymali po dwa wyróżnienia. Węże przyznane zostały po raz piąty, a skromna uroczystość, transmitowana na żywo w internecie, odbyła się w tym roku w Teatrze IMKA.*

Węże przyznano w 13 kategoriach. Główny zwycięzca tegorocznej edycji Węży otrzymał nagrody za najgorszy film roku, najgorszą reżyserię, najgorszą rolę żeńską, najgorszy duet na ekranie, najgorszy teledysk okołofilmowy. Dwie z tych nagród zdobyła odtwórczyni głównej roli Maja Frykowska. Cztery Węże zdobyli twórcy filmu „Piąte. Nie odchodź!”, w tym bardzo prestiżowy tytuł „żenującego filmu na ważny temat”. Dwie nagrody aktorskie otrzymał tutaj Daniel Olbrychski, a nawet można powiedzieć, że jest to on także laureatem kategorii Efekt Specjalnej Troski, bowiem to w nagrodzonej scenie (Odrzucony anioł stróż) jego postać zagrała główną rolę.

Akademia Węży doceniła także filmy: „Wkręceni 2” za najgorszy scenariusz i scenę z udziałem szczekającej Marty Żmudy Trzebiatowskiej, „Hiszpankę” za najgorszy plakat oraz „Motyl Still Alice” za najgorszy przekład tytułu filmu zagranicznego i dostosowanie go do potrzeb sprzedaży i promocji w Polsce.

d2oln1r

LISTA LAUREATÓW WĘŻY 2016

WIELKI WĄŻ – NAJGORSZY FILM ROKU:
„Ostatni klaps” - za radosną pasję kina, za którą nie nadążają umiejętności.

NAJGORSZA REŻYSERIA:
Gerwazy Reguła – "Ostatni klaps"

NAJGORSZY SCENARIUSZ:
Piotr Wereśniak – "Wkręceni 2"

ŻENUJĄCY FILM NA WAŻNY TEMAT:
„Piąte. Nie odchodź!”

NAJGORSZA ROLA MĘSKA:
Daniel Olbrychski – „Piąte. Nie odchodź!”

NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA:
Maja Frykowska – „Ostatni klaps”

WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU:
Daniel Olbrychski – „Piąte. Nie odchodź!”

d2oln1r

NAJGORSZY DUET NA EKRANIE:
Maja Frykowska i Mariusz Pujszo – „Ostatni klaps”

NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA:
Szczekająca Marta Żmuda Trzebiatowska – „Wkręceni 2”

EFEKT SPECJALNEJ TROSKI:
Odrzucony anioł stróż – „Piąte. Nie odchodź!”

NAJGORSZY TELEDYSK OKOŁOFILMOWY:
Akcent / Zenon Martyniuk & Diego – Ostatni klaps

NAJGORSZY PLAKAT:
Hiszpanka, dyst. VUE Movie

NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU ZAGRANICZNEGO:
„Still Alice – Motyl Still Alice”, dyst. UIP


Akademia Węży liczy dziś ponad 150 osób, zajmujących się działalnością kulturalną w naszym kraju, dziennikarzy, twórców, animatorów kultury i in. Zgodnie z założeniami pomysłodawców, Węże w humorystyczny sposób mają zachęcać do dyskusji o jakości polskiego kina i zwrócić uwagę na niebezpieczne trendy, które nie służą rozwojowi i pomyślności polskiej kinematografii. Nabór do Akademii Węży trwa cały rok, a chętni mogą pisać w tej sprawie na adres nagrodyweze@gmail.com

W dotychczasowej historii Nagród Węży nagrody dla najgorszych filmów roku zdobywały: „Wyjazd integracyjny” (2012), „Kac Wawa” (2013), „Ostatnia randka” (2014), „Obce ciało” (2015), „Ostatni klaps” (2016).

d2oln1r
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2oln1r

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj