Trwa ładowanie...
oscary
18-12-2015 15:04

Wstępna lista filmów kandydujących do nagród Polskiej Akademii Filmowej

Wstępna lista filmów kandydujących do nagród Polskiej Akademii Filmowej
ddguwcn
ddguwcn

Członkowie Polskiej Akademii Filmowej przygotowali wstępną listę tytułów kandydujących do nagród Polskiej Akademii Filmowej.

Nominowane filmy oraz ich twórcy będą ubiegać się o Polskie Nagrody Filmowe Orły 2016, doroczne nagrody Polskiej Akademii Filmowej. Wśród kandydatów znalazły się obrazy "Body/Ciało" za reżyserię którego Małgorzata Szumowska otrzymała Srebrnego Niedźwiedzia na Festiwalu Filmowym w Berlinie, "Demon" Marcina Wrony" który został już pokazany na ponad 40 festiwalach w kraju i za granicą, wyróżnione na festiwalu w Wenecji "11 minut" Jerzego Skolimowskiego czy "Córki dancingu" Agnieszki Smoczyńskiej, musical który został zakwalifikowany do udziału w konkursie prestiżowego festiwalu Sundance.

Na liście znalazło się 46 tytułów, a opierając się na oświadczeniach dystrybutorów i danych pochodzących z firmy boxoffice.pl wiadomo, że zakwalifikowanych filmów ma być więcej, bo aż 50.

Nominacje do Polskich Nagród Filmowych Orły 2016 poznamy 4 lutego 2016 roku, kiedy na uroczystej konferencji prasowej zostaną przedstawione wyniki głosowania członków Polskiej Akademii Filmowej. Ogłoszenie nazwiska laureata w kategorii Nagroda za Osiągnięcia Życia oraz spotkanie z nominowanymi odbędzie się 2 marca. Do kogo ostatecznie trafią statuetki Orłów przekonamy się podczas ceremonii wręczenia nagród Polskiej Akademii Filmowej zaplanowanej na 7 marca 2016 roku.

Lista filmów kandydujących do Orłów 2016 na dzień 17.12.2015:
"11 Minut" reż. Jerzy Skolimowski
"Aktorka" reż. Kinga Dębska" Maria Konwicka
"Anatomia zła" reż. Jacek Bromski
"Apartament" reż. Maciej Czajkowski
"Autorki" reż. Janusz Mrozowski
"Body/Ciało" reż. Małgorzata Szumowska
"Carte blanche" reż. Jacek Lusiński
"Chemia" reż. Bartosz Prokopowicz
"Czerwony pająk" reż. Marcin Koszałka
"Demon" reż. Marcin Wrona
"Discopolo" reż. Maciej Bochniak
"Fotograf" reż. Waldemar Krzystek
"Gang Rosenthala" reż. Nae Caranfil
"Git" reż. Kamil Szymański
"Heavy Mental" reż. Sebastian Buttny
"Hiszpanka" reż. Łukasz Barczyk
"Intruz" reż. Magnus von Horn
"Jak całkowicie zniknąć" reż. Przemysław Wojcieszek
"Karbala" reż. Krzysztof Łukaszewicz
"Karski i władcy ludzkości" reż. Sławomir Grunberg
"Kebab i Horoskop" reż. Grzegorz Jaroszuk
"Klub włóczykijów" reż. Tomasz Szafrański
"Król życia" reż. Jerzy Zieliński
"Listy do M. 2" reż. Maciej Dejczer
"Lustra Leszka Mądzika" reż. Natasza Ziółkowska-Kurczuk
"Między nami dobrze jest" reż. Grzegorz Jarzyna
"Mur" reż. Dariusz Glazer
"Nadejdą lepsze czasy" reż. Hanna Polak
"Noc Walpurgi" reż. Marcin Bortkiewicz
"Obce niebo" reż. Dariusz Gajewski
"Ostatni klaps" reż. Gerwazy Reguła
"Panie Dulskie" reż. Filip Bajon
"Performer" reż. Maciej Sobieszczański" Łukasz Ronduda
"Piąte: Nie odchodź!" reż. Katarzyna Jungowska
"Pilecki" reż. Mirosław Krzyszkowski
"Pod elektrycznymi chmurami" reż. Aleksiej German
"Pod ochroną" reż. Diego Lerman
"Polskie gówno" reż. Grzegorz Jankowski
"Sąsiady" reż. Grzegorz Królikiewicz
"Strefa nagości" reż. Urszula Antoniak
"Warsaw by Night" reż. Natalia Koryncka-Gruz
"Wkręceni 2" reż. Piotr Wereśniak
"Wołanie" reż. Marcin Dudziak
"Ziarno prawdy" reż. Borys Lankosz
"Znam kogoś" kto cię szuka" reż. Julia Kowalski
"Żyć nie umierać" reż. Maciej Migas

ddguwcn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
ddguwcn

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj