Zagraniczne media piszą o polskim serialu. Będzie hit na miarę "365 dni"?
SkyShowtime zanotował swój największy hit na polskim rynku - po ciepło przyjętej "Warszawiance", serwis zaoferował widzom "Ślebodę", o której napisały nawet zagraniczne media. Wszystko dlatego, że produkcja niedługo zadebiutuje również w innych krajach.
Jak podaje serwis Deadline, serial "Śleboda" jest największym hitem SkyShowtime w historii naszego kraju. Portal podkreślił, że produkcja zanotowała większą oglądalność, niż oryginalne produkcje, które były międzynarodowymi przebojami, jak np. "Yellowstone".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zagrała w polskim mega hicie jako dziecko. Mówi o tym, co ją spotkało
Polski serial międzynarodowym hitem?
Platforma poinformowała w informacji dla Deadline, że ponad połowa wszystkich polskich subskrybentów serwisu obejrzała premierę "Ślebody" 12 grudnia, a aż 90% widzów włączyło kolejne odcinki, co jest traktowane jako ogromny sukces. 9 stycznia zadebiutował finał produkcji.
SkyShowtime poinformowało, że ze względu na ogromny sukces "Ślebody" planuje pokazać serial też na innych zagranicznych rynkach. Debiut w krajach Europy został zaplanowany na 20 lutego, a premiera ma objąć m.in. Niemcy, Czechy, Hiszpanię, Skandynawię i Portugalię.
"Śleboda" jest adaptacją kryminału autorstwa Małgorzaty Fugiel-Kuźmińskiej i Michałą Kuźmińskiego. Główną bohaterką jest antropolożka Anka Serafin (Maria Dębska), która podczas podróży po górach odnajduje zwłoki, wplątując się w zagadkowe morderstwo.
Na jej drodze pojawiają się m.in. dziennikarz Sebastian (Maciej Musiał) oraz policjant Jędrek (Piotr Pacek), z którym Anka miała w przeszłości romans. Razem starają się odkryć zagadkowe okoliczności zbrodni. Scenariusz przygotowały Karolina Frankowska i Katarzyna Golenia, natomiast Michał Gazda i Bartosz Blaschke zajęli się reżyserią 7 odcinków 1. sezonu "Ślebody".
Deadline podkreślił, że podczas gdy większość międzynarodowych streamerów ogranicza tworzenie lokalnych produkcji, SkyShowtime przełamuje ten trend, skupiając się na treściach tworzonych na dane rynki. Jak podkreślił CCO firmy Kai Finke, popularność "Ślebody" tylko utwierdziła firmę w przekonaniu, że widzowie są spragnieni "autentycznych lokalnych produkcji", jednocześnie podkreślając ciągłą popularność mrocznych kryminałów, zwłaszcza w krajach europejskich.
Finke podkreślił też, że firma jest bardzo podekscytowana, że już niedługo zaprezentuje "gwiazdorską obsadę i wybitną drużynę kreatywną z polskiego show" na pozostałych europejskich rynkach.
"Lady love" sexy czy nie? Rozmawiamy o najodważniejszym polskim serialu. Mówimy także o zmianach w drugim sezonie "Squid Game". Jednak żyjemy już nowościami z roku 2025 i wymieniamy najbardziej ekscytujące tytuły nadchodzących 12 miesięcy. Sprawdźcie, czy już o nich słyszeliście. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: