Trwa ładowanie...
aktor
18-07-2013 12:58

Aktor z komputera zupełnie jak oryginał

Aktor z komputera zupełnie jak oryginałŹródło: Universal Pictures
d1tgxvf
d1tgxvf

Nowa technologia cyfrowej animacji o bardzo wysokiej rozdzielczości pozwoli na tworzenie komputerowo takich animowanych postaci, że widz nie będzie ich w stanie odróżnić od oryginału.

Dzięki nowej technice możliwe jest skanowanie fragmentów skóry o powierzchni centymetra kwadratowego na twarzy w bardzo wysokiej rozdzielczości. Na ekranie pojedyncza komórka skóry obejmie trzy piksele. Technologię opracowali naukowcy z University of Southern California (USC), wspomagani przez specjalistów z Imperial College w Londynie. Ta technologia pozwoliła też na uzyskanie większej głębi i niemal naturalnego odcienia obrazu, dzięki temu że skaner rejestruje nie tylko światło odbijające się od powierzchni skóry, ale i to, które przenika przez jej powierzchnię i wtedy jest odbijane.

Skanowanie w związku z tym rejestruje też jak skóra zachowuje się przy różnym świetle i podczas mimiki. Potem przeskanowane elementy można nakładać na trójwymiarowy obraz aktora.

"Można odtworzyć cerę zdrową, tłustą, ziemistą lub kredową. To sprawia, że postać wygląda jak ludzka istota, składająca się z żywej tkanki, a nie jak komputerowo wygenerowane zombie" - zapewnia prof. Paul Debecec z USC, pracujący nad tą technologią.

Teraz dla urealnienia obrazu trzeba ręcznie dodawać komputerowym postaciom zmarszczki czy przebarwienia na skórze. To wydłuża produkcję filmu i podnosi jej koszt. Twórcy technologii nie wykluczają, że przyszłość kinematografii będzie wyglądać tak, że w większym niż do tej pory stopniu producenci filmów wykorzystywać będą obrazy stworzone przez komputery, a tylko nieliczni, dysponujący dużym budżetem zatrudnią prawdziwych aktorów i kręcić będą sceny w autentycznnych plenerach.

d1tgxvf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tgxvf

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj