Konflikt narasta, rośnie napięcie. Padły już nawet mocne słowa
Ostatnia część przygód Jamesa Bonda miała premierę w 2021 roku. Producentka słynnej serii Barbara Broccoli zapowiedziała wówczas, że kolejna powinna pojawić się w kinach za około 5 lat. Szanse, że nowy Bond powstanie do 2026 roku są już jednek zerowe. Narasta bowiem konflikt pomiędzy Broccoli a Amazon MGM Studios.
Kilka miesięcy przed premierą "Nie czas umierać" Amazon przejął studio filmowe MGM za kwotę 8,45 mld dolarów. Wytwórnia od dłuższego czasu miała bardzo poważne kłopoty finansowe i właściwie nie produkowała już samodzielnie filmów. Zajmowała się jeszcze dystrybucją kinową, mając w swojej ofercie praktycznie tylko jedną mocną kartę. Jedną, ale za to jaką – serię przygód o agencie Jej Królewskiej Mości.
Filmy o agencie 007 produkuje firma założona przez Alberta R. Broccoli, którą obecnie zarządza jego córka – Barbara. Od niej zależy prawie wszystko, co jest związane z Bondem. Jedyną istotną kwestią, na którą ma ograniczony wpływ jest dystrybucja filmu w kinach. Po wykupieniu MGM decydujący głos w tej sprawie ma teraz Amazon.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
NO TIME TO DIE Trailer – In Cinemas October 2021.
Amazon wykupił MGM głównie z myślą o platformie Prime Video. Ta inwestycja była niezbędna, by konkurować z Netfliksem. Metro-Goldwyn-Mayer posiadało bowiem jedną z największych filmotek na świecie. W jej skład wchodzi około 4 tys. fabularnych produkcji i 17 tys. odcinków seriali. Oczywiście największym diamentem były prawa do pokazywania filmów o Jamesie Bondzie.
Spór pomiędzy Barbarą Broccoli a Amazonem pojawił się, gdy szefowie giganta chcieli przeforsować projekt stworzenia ekranowego uniwersum Bonda na wzór Marvela, z filmami i serialami spin-offowymi koncentrującymi się na innych postaciach z bondowskiego świata. Jak informuje "The Wall Street Journal", Broccoli, kategorycznie odrzuca te plany. Producentka miała nawet nazwać kierownictwo Amazon MGM Studios "pi***zonymi idiotami". W szczególności źle zareagowała na nazwanie bondowskiego cyklu "contentem" przez szefową studia Jennifer Salke.
Przypomnijmy, że w okresie pandemii Amazon złożył ofertę zakupu "Nie czas umierać". Gdyby została ona wówczas przyjęta, to ostatnia część Bonda mogłaby ominąć kina i od razu trafić na platformę streamingową Prime Video. Broccoli zdecydowała się jednak wówczas na kinową premierę filmu w trudnym, postpandemicznym okresie.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o nowości Prime Video, czyli "Gąsce", sprawdzamy, jak prezentuje się "Diuna: Proroctwo" i zachwalamy "Matki Pingwinów". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: