Ten film nie powinien mie膰 problem贸w ze znalezieniem swojego odbiorcy. Na ca艂ym 艣wiecie jest mn贸stwo kibic贸w pi艂karskich, a tak偶e ludzi, kt贸rzy ich nie rozumiej膮 i chcieliby dowiedzie膰 si臋 o tym zjawisku czego艣 wi臋cej. Ale to tylko jeden z wielu powod贸w, dla jakich warto zobaczy膰 "Football Factory".
Akcja obrazu Nicka Love'a opowiedziana jest z punktu widzenia kibica londy艅skiego zespo艂u Chelsea. Tommy Johnson to znudzony, prawie trzydziestoletni m臋偶czyzna, pracuj膮cy w kwiaciarni. Wolny czas sp臋dza na piciu, przypadkowym seksie i braniu narkotyk贸w. Jednak celem jego istnienia s膮 mecze ukochanej dru偶yny, a w艂a艣ciwie b贸jki z kibicami jej rywali.
Spos贸b opowiadania, dob贸r 艣cie偶ki muzycznej, monta偶, kadrowanie, a nawet konstrukcja g艂贸wnego bohatera nasuwaj膮 na my艣l takie filmy, jak "Trainspotting" i "Human Traffic". "Football Factory" r贸wnie偶 przedstawia m艂odych ludzi, a nawet tych starszych, kt贸rzy chc膮 prowadzi膰 bezkompromisowe 偶ycie, ale nie bardzo maj膮 na niego pomys艂. Projekt Love'a jest o tyle ciekawy, i偶 prezentuje kilka pokole艅 Anglik贸w. Dziadek g艂贸wnego bohatera walczy艂 w II wojnie 艣wiatowej i nie rozumie dzisiejszej m艂odzie偶y, 40-letni kumple Tommy'ego to przero艣ni臋ci i mocni w s艂owach twardziele, kt贸rzy jednak nie grzesz膮 inteligencj膮. I w ko艅cu nastoletni ch艂opcy, dla kt贸rych si艂a i arogancja starszych kibic贸w staje si臋 wzorem. Ko艂o si臋 zamyka. Re偶yser pokazuje, i偶 z tego kr臋gu nie da si臋 uciec, ale i nie bardzo si臋 chce, bo alternatywa wcale nie jest kusz膮ca.
Love przygl膮da si臋 艣rodowisku kibic贸w, ukazuje jego okrucie艅stwo i bestialstwo, jednak ani go nie gloryfikuje, ani nie epatuje widza tanim mora艂em. Podobnie jak wcze艣niej wspomniane, kultowe ju偶 dzisiaj brytyjskie produkcje, obraz stara si臋 odpowiedzie膰 na pytanie, dlaczego m艂odzi ludzie uciekaj膮 si臋 do narkotyk贸w, muzyki czy przemocy, aby znale藕膰 sens 偶ycia. W tej analizie tw贸rcy pomagaj膮 liczne zbli偶enia, niekiedy nawet niezwykle drastyczne, kt贸re skupiaj膮 si臋 na cz艂owieku - bo to on jest najwa偶niejszy, a nie sztucznie wykreowany problem.
Znamienny dla "Football Factory" jest tak偶e spos贸b przedstawienia Londynu. Krajobraz tego miasta wype艂niony jest nie tylko pubami, ale przede wszystkimi blokami. Przygl膮daj膮c si臋 tej panoramie mo偶na poczu膰 si臋 niezwykle swojsko. Przecie偶 nie tylko Wielka Brytania ma problemy z pseudokibicami, i nie tylko w Zjednoczonym Kr贸lestwie mieszkaj膮 m艂odzi ludzie, kt贸rzy nie maj膮 pomys艂u na przysz艂o艣膰.