Trwa ładowanie...

Gigant rezygnuje. To koniec konkurenta Netfliksa

Po 6 latach działalności YouTube Originals musiał spojrzeć prawdzie w oczy. W porównaniu z Netfliksem, Amazon Prime Video czy HBO Max jego filmowa oferta nie była konkurencyjna. Originals generował wysokie koszty, a liczby subskrybentów YouTube Premium znacząco nie zwiększał. Jego czas właśnie dobiegł końca.

Share
"Cobra Kai" jest teraz przebojem na Netfliksie"Cobra Kai" jest teraz przebojem na NetfliksieŹródło: Materiały prasowe, fot: materiały prasowe
dtl2ptf

Stworzony w 2016 r. YouTube Originals miał być konkurencją dla produkcji największych platform streamingowych. Szczególny nacisk położono na współpracę z estradowymi artystami. Gwiazdami YouTube Originals stali się m.in. piosenkarka Katy Perry oraz komik Kevin Hart. Niektóre produkcje były udostępnianie wszystkim użytkownikom serwisu, inne można było oglądać po wykupieniu płatnej subskrypcji Premium.

Jednak, jak wskazywały badania, użytkownicy znacznie częściej płacili za abonament YouTube Premium z powodu braku reklam, niż z racji możliwości dostępu do filmowych zasobów Originals. Niemniej, po roku działalności, firma pochwaliła się, że pierwszy sezon produkcji Originals zgromadził 250 mln wyświetleń.

"Cobra Kai" (2021) - zwiastun 4. sezonu.

Przez 6 lat działalności YouTube Originals zrealizował jednak kilka ciekawych projektów, które były na tyle popularne, że już wcześniej zostały przejęte przez konkurencję. Na przykład "Cobra Kai". Czwarty sezon tego serialu, który miał premierę na Netfliksie pod koniec ubiegłego roku, stał się jednym z największych przebojów platformy w historii. Cieszył się niewiele mniejszą popularnością niż drugi sezon "Wiedźmina".

dtl2ptf

O zakończeniu działalności Originals poinformował dyrektor biznesowy serwisu YouTube Robert Kyncl. Z otwartego listu opublikowanego na Twitterze dowiadujemy się, że od tego roku koncern finansować będzie tylko programy, które są częścią  YouTube Kids Fund oraz Black Voices Fund. Pierwszy to platforma z produkcjami dla dzieci, drugi, na który przeznaczono 100 mln dol., daje możliwość realizacji projektów czarnoskórym twórcom. Serwis dokończy również produkcję zakontraktowanych już programów i serii YouTube Orginals, nowe jednak już nie powstaną.

Przez 6 lat działalności YouTube Originals miał kilka niekwestionowanych hitów, ale w ogólnym rozrachunku firma nie wprowadziła kompleksowego pomysłu na usługę i każdego roku pozostawała coraz bardziej w tyle za gigantami rynku serwisów filmowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dtl2ptf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dtl2ptf
dtl2ptf