Groza w kinach. W ten sposób Amerykanie odreagowują stres

Mogłoby się wydawać, że w czasach, w których mieszańcy całego świata zmagają się z pandemią koronawirusa, widzowie będą szukać w kinach pogodnych, lekkich produkcji. Tymczasem w Ameryce największą popularnością cieszą się filmy grozy. W tym tygodniu przebojem stał się horror "Obecność 3: Na rozkaz diabła".

Vera Farmiga w "Obecność 3: Na rozkaz diabła"
Vera Farmiga w "Obecność 3: Na rozkaz diabła"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | materiały prasowe

Za nami kolejny dobry weekend w amerykańskich kinach. Nie udało się wprawdzie utrzymać frekwencji na tak wysokim poziomie, jak przed tygodniem, ale po raz drugi z rzędu wpływy ze sprzedaży biletów mogły zadowolić zarówno hollywoodzkie wytwórnie, jak i właścicieli multipleksów. Od piątku do niedzieli amerykańscy widzowie wydali w kinach 66 mln dol. To drugi najlepszy wynik od momentu wprowadzenia ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa.

Przed tygodniem znakomitym otwarciem popisał się thriller science-fiction "Ciche miejsce 2". Podczas premierowego weekendu film grozy zarobił w Stanach 47,5 mln dol. Był to najlepszy rezultat otwarcia osiągnięty w czasach pandemii, znacznie lepszy od wyniku uzyskanego kilka tygodni wcześniej przez superprodukcję "Godzilla vs. Kong" (31,6 mln dol.). Analitycy rynku kinowego zastanawiali się, czy spektakularny sukces "Cichego miejsca 2" nie przyćmi premiery kolejnego tytułu adresowanego do miłośników filmów grozy. Nie przyćmił.

"Obecność 3: Na rozkaz diabła" podczas minionego weekendu zarobił w amerykańskich kinach 24 mln dol. Nie jest to wprawdzie tak spektakularny wynik, jak ten sprzed tygodnia, niemniej w czasach pandemii lepszy rezultat osiągnęły na starcie tylko dwa wymienione wyżej tytuły: "Ciche miejsce 2" oraz "Godzilla vs. Kong". Trzeba również dodać, że "Obecność 3" – podobnie, jak wcześniejsze produkcje wytwórni Warner Bros. – rozpowszechniana jest w modelu tzw. dystrybucji hybrydowej. A to oznacza, że w czasie premierowego weekendu film można było oglądać zarówno w kinach, jak i w HBO Max.

Użytkownicy telewizji internetowej mogli obejrzeć kinową nowość bez dodatkowych opłat, czyli w cenie miesięcznego abonamentu wynoszącego 14,99 dol. Szefowie platformy streamingowej pochwalili się ostatnio, że liczba subskrybentów HBO Max przekroczyła w Stanach 10 mln osób. Gdyby, choć jedna dziesiąta z nich poszła do kina wpływy zwiększyłyby się o blisko 10 mln dol.

Sukces filmu "Obecność 3: Na rozkaz diabła" nie jest żadnym zaskoczeniem. "Obecność" to bardzo uznana marka, która ma już nawet swoje filmowe uniwersum. Inspiracją dla "The Conjuring Universe" byli badacze zjawisk paranormalnych, małżeństwo Ed i Lorraine Warrenowie, którzy twierdzili, że udokumentowali ponad 10 tys. przypadków przejawów działań sił nadprzyrodzonych. Większość z nich nie miała dramatycznego charakteru. Filmowcy oczywiście sięgnęli po te, które budzą największą ciekawość. Mroczne, przerażające historie, w których złe moce sieją strach i spustoszenie.

Przypomnijmy, że pierwsza część "Obecności" pojawiła się w kinach w 2013 roku. Została stworzona przez Jamesa Wana, twórcy lub pomysłodawcy większości najpopularniejszych filmów grozy ostatnich kilkunastu lat. "Obecność" stała się nie tylko wielkim przebojem, ale zdobyła również duże uznanie miłośników filmów grozy oraz krytyków. Otrzymała Saturna dla najlepszego horroru roku oraz wiele nagród na festiwalach. Zdaniem większości recenzentów kluczem do sukcesu było zatrudnienie dwójki aktorów Very Farmigi oraz Patricka Wilsona. To oni nadali filmowi szlachetnego charakteru.

W trzeciej części "Obecności" akcja filmu rozgrywa się w 1981 r. Małżeństwo Warrenów bada sprawę mężczyzny oskarżonego o morderstwo, który twierdzi, że dokonał zbrodni pod wpływem demona. Na początku historii nawet specjaliści od zjawisk paranormalnych nie będą chcieli uwierzyć w jego wersję wydarzeń. Jednak z czasem…

"Obecność 3: Na rozkaz diabła" jest już ósmą produkcją z "The Conjuring Universe". Wszystkie razem na całym świecie zarobiły blisko 2 mld dol. Przy kosztach produkcji sięgających zaledwie 180 mln dol.

·        "Obecność" (2013) – 320,3 mln dol. / budżet – 20 mln.

·        "Annabelle" (2014) – 257,6 mln dol. / budżet – 6,5 mln.

·        "Obecność 2" (2016) – 321,6 mln dol. / budżet – 40 mln.

·        "Annabelle: Narodziny zła" (2017) – 306,5 mln dol. / budżet – 15 mln.

·        "Zakonnica" (2018) – 365,6 mln dol. / budżet – 22 mln.

·        "Topielisko. Klątwa La Llorony" (2019) – 123,1 mln dol. / budżet 9 mln.

·        "Annabelle wraca do domu" (2019) – 231,3 mln dol. / budżet – 30 mln.

·        "Obecność 3: Na rozkaz diabła" (2021) – na razie 60 mln dol. / budżet – 39 mln.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)