"Gwiezdne wojny" z kolejną trylogią, nowy "Avatar" przełożony. Wielkie zmiany planów Disneya
Disney zapowiedział, że "Gwiezdne wojny" doczekają się jeszcze jednej trylogii. W związku z nowymi częściami "Star Wars" zostały też przesunięte daty premier kontynuacji "Avatara" Jamesa Camerona.
07.05.2019 | aktual.: 07.05.2019 21:16
"Gwiezdne wojny" z kolejną trylogią
W 2019 roku ukaże się dziewiąta część sagi "Gwiezdnych wojen" o podtytule "Skywalker odrodzenie". Jednak nie ona zakończy całą serię, a jedynie trzecią trylogię. Disney zapowiedział, że będzie intensywnie pracował nad częściami 10-12. Zaskakujące, że już podano konkretną datę premiery.
Dziesiąta część "Gwiezdnych wojen" ma pojawić się w kinach 16 grudnia 2022 roku. Następne dwa filmy z uniwersum "Star Wars" ukażą się 20 grudnia 2024 roku i 18 grudnia 2026 roku. Żaden z tych filmów nie ma jeszcze podtytułu.
Nowy "Avatar" przełożony
W związku z zaplanowaniem czwartej trylogii "Gwiezdnych wojen" trzeba było przełożyć premiery nowych części "Avatara". James Cameron pracuje jednocześnie nad aż czterema częściami. Każda kolejna trafi do kin o rok później niż pierwotnie planowano.
“Avatar 2” będzie miał swoją premierę ostatecznie 17 grudnia 2021 roku, "Avatar " 22 grudnia 2023 roku, czwarta część ukaże się 19 grudnia 2025 roku, a piąta 17 grudnia 2027 roku.
Przypomnijmy, że "Avatar" z 2009 roku zarobił najwięcej pieniędzy w historii światowej kinematografii (ponad 2,7 mld dol.)
Disney ma jeszcze większe plany
Jak wynika z zapowiedzi, Disney nie poprzestanie na kolejnych częściach "Gwiezdnych wojen" i "Avatara". Nieco wcześniej do kin trafi film z serii X-Men - "The New Mutants" z Maisie WIlliams, znanej z "Gry o tron", ukaże się 3 kwietnia 2020 roku, a nie 2 sierpnia tego samego roku. Z harmonogramu premier wycofano inną produkcję z tego uniwersum, "Gambita" z Channingiem Tatumem.
Zmieniono także datę premiery dramatu "Ad Astra" z Bradem Pittem na 20 września 2019 roku.
- Cieszymy się, że możemy stworzyć solidną i zróżnicowaną ofertę, która jest potwierdzeniem długofalowej strategii Disneya. Chcemy dać jak najwięcej niezwykłych przeżyć fanom naszego kina na całym świecie - powiedziała portalowi variety.com Cathleen Taff, szefowa działu dystrybucji filmowej studia.