Joanna Kulig namawia: "Chodź do kina!"
Kina w całej Polsce są już ponownie otwarte. Jednak widzowie nadal nie ruszyli tłumnie na sale i przed ekrany. Teraz Państwowy Instytut Sztuki Filmowej zaczął akcję #chodźdokina, by odmienić ten trend.
16.09.2020 15:33
4 września ruszyła kampania społeczna "Kino to emocje", w ramach której duże sieci oraz kina studyjne i lokalne wspierane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej po raz pierwszy w historii wspólnie zachęcają do powrotu przed duży ekran. W kinach, telewizji i internecie będzie można zobaczyć emocjonalne spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, w których aktorzy przypomną, dlaczego warto znów wybrać się na seans. Wsparcia kampanii udzielili także: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.
W 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, nie tylko uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu, ale sprawiły, że istnienie wielu ważnych dla kina i kultury miejsc, jest zagrożone.
- Wyjątkowe w tej kampanii jest to, że cała branża mówi jednym, wspólnym głosem: Chodź do kina! Wspierają nas w tym Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, producenci, twórcy i wykonawcy. Okres pandemii pokazał, jak ważne są kina dla naszej tożsamości. To w kinach najlepiej brzmią emocje filmu, to tutaj buduje on swoją historię na kolejne lata. To także dla widowni w kinie i wrażeń, wiążących się z kinowymi seansami, producenci, twórcy i aktorzy tworzą dzieła, które wchodzą do panteonu kultury. A widzowie nie muszą już za nimi tęsknić. Zapraszamy do wszystkich kin w Polsce - podkreśla Joanna Kotłowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina.
W spocie, w którym występuje Joanna Kulig z nominowanej do Oscarów "Zimnej Wojny" widzimy dziewczynki i młode kobiety niepotrafiące cieszyć się codziennością. Dopiero seans w prawdziwym kinie daje prawdziwe emocje. Kulig przekonuje: "Kino czyni się bardziej ludzkim". Czy wy już wróciliście do kin? Zobaczcie spot!