Niemcy śmieją się z Polaków. Produkcję Netfliksa obejrzało już pół mln osób
Serial "1670" to bez wątpienia jeden z największych przebojów w historii polskiego Netfliksa. Od dnia premiery, przez dwa tygodnie, był najpopularniejszym tytułem platformy streamingowej w naszym kraju. Jak się okazuje, serial o polskiej szlachcie spodobał się także poza granicami naszego kraju.
Prześmiewczy serial o polskiej szlachcie był projektem, do którego wiele osób podchodziło sceptycznie. Istniało duże prawdopodobieństwo, że zobaczymy festiwal żenady, o którym szybko będziemy chcieli zapomnieć. Tymczasem widzowie w mediach społecznościowych chcą więcej i domagają się drugiego sezonu.
Głównym bohaterem mockumentu (gatunku filmowego udającego film dokumentalny, często przyjmująca formę satyry lub parodii) jest dumny i bucowaty sarmata Jan Paweł. Pod historycznym kostiumem serial obśmiewa także współczesną rzeczywistość. Stąd też zarzuty, które zostały wysunięte w jednej z nielicznych negatywnych recenzji serialu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
1670 | Oficjalny zwiastun | Netflix
W serwisie Klubu Jagiellońskiego padło np., że "zabrakło tylko Macieja Stuhra i Krystyny Jandy, aby pękła skala ‘libkometru’. Jadu sączonego wprost z oświeconej ‘warszawki’ jest tu tyle, że chyba szkoda czasu, by wszystkie te nawiązania kulturowe dla inteligentnych ludzi opisywać".
Osobom, które w ten sposób postrzegą serial "1670", na pewno nie spodoba się informacja (a może wręcz przeciwnie – jeszcze bardziej się "nakręcą"), że polska produkcja o bucowatym, polskim sarmacie cieszy się dużym zainteresowaniem u naszych zachodnich sąsiadów.
Jak podają Wirtualnemedia.pl, w Niemczech "1670" obejrzało lub zaczęło oglądać 515 tys. abonentów. Dane dotyczą okresu do 17 grudnia, a więc zaledwie 5 dni wyświetlania polskiego serialu. W tym czasie na jego oglądanie Niemcy poświęcili 800 tys. godzin. Średni czas oglądania "1670" sięga więc ponad 1,5 godziny (całość trwa około 4 godzin).
Dla porównania, w Wielkiej Brytanii polska produkcja w analogicznym okresie była oglądana przez 350 tys. godzin, zaś w USA przez blisko milion godzin, ale tam Netflix ma przynajmniej kilka razy więcej abonentów niż w Niemczech.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wskazujemy Najlepsze filmy i seriale, Największe rozczarowania, afery i skandale oraz Największą bekę 2023 roku. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.