Pobił rekord. Wiemy, ile widzów obejrzało polski przebój do końca
Portal Wirtualnemedia. pl udostępnił raport zebrany i przeanalizowany przez Showlabs by PlumResearch. Opublikowane dane dotyczą najchętniej oglądanych seriali i filmów przez polskich użytkowników Netfliksa w trzecim kwartale 2023 roku. Na czele tego typu listy, nie po raz pierwszy, znajduje się "Wiedźmin". Ale czy faktycznie był najpopularniejszy?
Od lipca do września trzeci sezon "Wiedźmina" oglądany był w Polsce przez 7,2 mln godzin. To zdecydowanie najlepszy wynik pośród wszystkich produkcji pokazywanych w tym okresie na platformie streamingowej Netfliksa. Drugie miejsce zajął czwarty sezon serialu "Sex Education" (5 mln godzin), zaś trzecie – piąty sezon "The Good Doctor" (4,3 mln godzin).
Warto zwrócić uwagę, że w czołowej dziesiątce najdłużej oglądanych produkcji w trzecim kwartale 2023 roku znalazł się polski serial "Rodzinka.pl" (3 mln godzin), który w latach 2011-2020 premierowo pokazywany był na antenie TVP2.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Największe hity Netfliksa. Nadal przyciągają przed ekrany
Tuż za "Rodzinką.pl", na dziewiątej pozycji, sklasyfikowane zostały "Dziewczyny z Dubaju" – jedyny w czołowej dziesiątce tytuł, które nie jest serialem. Widzowie Netfliksa głośnemu filmowi Marii Sadowskiej poświęcili 2,9 mln godzin. Biorąc pod uwagę fakt, że kinowy przebój trwa dwie i pół godziny, zaś trzeci sezon "Wiedźmina" składa się z ośmiu odcinków, śmiało można założyć, że to właśnie "Dziewczyny z Dubaju", a nie "Wiedźmin" zgromadziły przed ekranami najwięcej widzów w Polsce w trzecim kwartale bieżącego roku.
Bardzo ciekawie prezentuje się zestawienie najpopularniejszych, najdłużej oglądanych filmów (podobny czas trwania fabularnych produkcji sprawia, że zestawienie czasów oglądania, pod względem kolejności, zbliżone jest zapewne do zestawienia z liczbą widzów). Widać z niego, że największą siłę przebicia mają polskie produkcje (w większości dystrybuowane wcześniej w kinach).
1. "Dziewczyny z Dubaju" – 2,9 mln godzin oglądania.
2. "Misja Stone" – 2,1 mln godzin.
3. "Znachor" – 1,6 mln godzin.
4. "Paradise" – 1,6 mln godzin.
5. "Spider-Man: Bez drogi do domu" – 1,5 mln godzin.
6. "Krzyk VI" – 1,5 mln godzin.
7. "Teściowie: Poszukiwani" – 1,5 mln godzin.
8. "Teściowie" – 1,4 mln godzin.
9. "Nie otwieraj oczu: Barcelona" – 1,2 mln godzin.
10. "Filip" – 1,1 mln godzin.
Warto zwrócić szczególną uwagę na imponujący wynik "Znachora". Oryginalna polska produkcja Netfliksa znalazła się w powyższym zestawieniu na 3. pozycji, mimo że miała premierę 27 września, a więc swój rezultat osiągnęła w ciągu zaledwie 4 dni. W tym czasie wskaźnik ukończenia przez widzów oglądania "Znachora" sięgnął aż 85,4 proc., co jest najwyższym wynikiem w trzecim kwartale.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o horrorach, które bawią, strasząc, wspominamy ekranizacje lektur, które chcielibyśmy zapomnieć, a także spoglądamy na Netfliksowego "Beckhama", bo jak tu na niego nie patrzeć? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.