Budzi skrajne emocje. Widzowie w Polsce wychodzą z kina
Wczoraj pisaliśmy o klęsce filmu "Joker: Folie a deux" w Stanach Zjednoczonych. Dziś wypada napisać o jego sukcesie w polskich kinach. Na rynku zewnętrznym ekranizacja komiksu sprzedaje się dużo lepiej niż w USA, ale chyba nigdzie nie osiągnęła tak dobrego wyniku, jak w naszym kraju.
Kosztujący 200 mln dolarów "Joker: Folie a deux" w amerykańskich kinach poniósł spektakularną klęskę. Oficjalny rezultat otwarcia to jedynie 37,8 mln dolarów wpływów. Jak bardzo jest to rozczarowujący wynik, wystarczy powiedzieć, że sequel w sumie zarobi w Stanach mniej pieniędzy niż pierwsza część filmu w ciągu pierwszych trzech dni wyświetlania (96,2 mln dolarów).
Warto jednak zauważyć, że jedną z przyczyn porażki filmu w Ameryce było coraz częściej spotykane zjawisko review bombingu, czyli zbiorowego, negatywnego ocenienia filmu bez wcześniejszego zapoznania się z jego treścią. Po uroczystym pokazie drugiej części "Jokera" na festiwalu w Wenecji, w internecie pojawiło się tyle niepochlebnych opinii o filmie, jakby można go było obejrzeć w kinie za rogiem ulicy. Tymczasem do jego premiery pozostał wówczas jeszcze miesiąc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Joker: Folie À Deux | Official Trailer
Generalnie większość opinii na temat filmu "Joker: Folie a deux" wciąż pozostaje negatywna. W internecie czytamy: "Tego nie da się oglądać", "Wyszliśmy z kina po 30 minutach", "Beznadziejny". Szczególną niechęć niektórych widzów budzi Lady Gaga: "Nie mogę na nią patrzeć", "Fatalna piosenkarka, jeszcze gorsza aktorka" - napisali w komentarzach polscy widzowie. Do głosu zaczynają jednak dochodzić obrońcy filmu. "Świetny film. Nie słuchaj hejterów" – napisał na Instagramie Slash.
Tymczasem w polskich kinach "Joker: Folie a deux" odniósł duży sukces. Podczas premierowego weekendu zgromadził 252,9 tys. widzów, czyli tylko niecałe 20 tys. mniej niż pierwsza część filmu. Tylko chyba w Polsce udało się osiągnąć wynik na poziomie oryginału z 2019 roku. Jak widać, jesteśmy dość przewrotną widownią, gdyż przez lata nie przepadaliśmy za komiksowymi ekranizacjami, a teraz ratujemy jedną z nich przed finansową klęskę.
Rezultat drugiej części "Jokera" jest także jeddnym z najlepszych tegorocznych wyników otwarcia w naszym kraju. Największy przebój ostatnich miesięcy "Beetlejuice Beetlejuice" zebrał na starcie 119 tys. osób. Spośród tytułów dla starszej widowni "Joker: Folie a deux" przegrywa jedynie z "Diuną: Część druga" (387 tys. sprzedanych biletów) oraz "Deadpool & Wolverine" (340 tys. widzów).
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" opowiadamy o hitowej polskiej komedii "Rozwodnicy" na Netfliksie, zastanawiamy się, czy Demi Moore dostanie Oscara, czy Złotą Malinę za "Substancję" i zdradzamy, co dzieje się na planach filmów i seriali. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: