145 mln wyświetleń. Absolutny hit Netfliksa
Netflix opublikował swój półroczny raport oglądalności. Brytyjski hit "Dojrzewanie" znalazł się na szczycie listy najchętniej oglądanych seriali, a komedia "Znowu w akcji" z Jamie Foxxem i Cameron Diaz została najpopularniejszym filmem na platformie.
Raport obejmuje oglądalność treści Netfliksa od stycznia do czerwca 2025 roku. W tym okresie subskrybenci na całym świecie spędzili łącznie 95 miliardów godzin na oglądaniu, co stanowi niewielki wzrost w porównaniu z 94 miliardami godzin w analogicznym okresie poprzedniego roku. Współdyrektor generalny Greg Peters podczas prezentacji wyników wyraził optymizm wobec drugiej połowy roku, przewidując jeszcze większy wzrost oglądalności dzięki silnej ofercie programowej.
Ponad jedna trzecia całkowitej oglądalności pochodziła z tytułów nieanglojęzycznych, a 10 z 25 najpopularniejszych seriali nadawanych w pierwszej połowie roku zostało stworzonych poza anglojęzycznym obszarem. Największym hitem był południowokoreański "Squid Game", który we wszystkich trzech sezonach osiągnął 231 milionów wyświetleń. Jego finałowy sezon stał się trzecim najchętniej oglądanym programem półrocza, zdobywając 72 miliony wyświetleń w zaledwie cztery dni.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Największe hity Netfliksa. Nadal przyciągają przed ekrany
Na szczycie listy seriali znalazł się jednak dramat "Dojrzewanie" z wynikiem 145 milionów wyświetleń. Serial, którego każdy odcinek został nakręcony na jednym ujęciu, opowiada dramatyczną historię nastolatka oskarżonego o zamordowanie koleżanki. Produkcja cieszy się nie tylko popularnością wśród widzów, lecz także uznaniem krytyków. Dostała 10 nominacji do nagród Emmy.
Inne brytyjskie produkcje, które osiągnęły wysoką oglądalność, to "Tęsknię za tobą" (58 milionów wyświetleń), siódmy sezon "Black Mirror" (31 milionów) oraz pierwszy sezon "Dept. Q" (25 milionów). Wśród wyróżniających się tytułów znalazł się także limitowany serial "Dzień zero" z Robertem De Niro, który zdobył 63 miliony wyświetleń, oraz seria dla najmłodszych "Ms. Rachel" autorstwa YouTuberki Rachel Accurso z 53 milionami wyświetleń.
W sekcji filmów największą popularnością cieszyła się komedia sensacyjna "Znowu w akcji" z 165 milionami wyświetleń. Kolejne miejsca zajęły "Ostatnia kropla" w reżyserii Tylera Perry'ego z Taraji P. Henson (103 miliony) oraz "Lista marzeń" z Sophią Carson (96 milionów). Wśród nieanglojęzycznych filmów wyróżniły się niemiecki "Poza jurysdykcją" (88 milionów), meksykański "Kontratak" (71 milionów) oraz francuskie "Ad Vitam" (70 milionów) i "Nokaut" (44 miliony). Japoński "Bomba w superekspresie" (33 miliony) i indyjski "Złodziej klejnotów: Początek akcji" (23 miliony) również znalazły się w czołówce.
Netflix zaznaczył, że niemal połowa oglądalności oryginalnych produkcji w pierwszej połowie 2025 roku pochodziła z tytułów wydanych w 2023 roku lub wcześniej. Seriale takie jak "Orange Is the New Black", "Ozark" i "Dom z papieru" przekroczyły 100 milionów godzin oglądania, podczas gdy filmy "Czerwona nota", "Leo" i "Będziemy bohaterami" zgromadziły ponad 20 milionów wyświetleń.
Miażdżony "Jurrasic World", obskurna Warszawa w hicie Prime Video i nowe perełki w streamingu. O tym w nowym Clickbaicie. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Mountainboard czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: