Trwa ładowanie...

Prawie pokonał "Znachora". Widzowie na świecie oczarowani polskim hitem

Marzec nie był dobrym miesiącem dla Netfliksa w Polsce. Na przestrzeni 30 dni największa platforma streamingowa straciła blisko 200 tys. realnych użytkowników. W tym czasie najwięcej zyskali Player, Polsat Box Go oraz Canal+. Czy kwietniowy przebój "Nic na siłę" odrobi straty?

"Nic na siłę""Nic na siłę"Źródło: Materiały prasowe
d2zt3px
d2zt3px

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu bieżącego roku Netfliksa, jako stronę www oraz aplikację na smartfony i tablety, odwiedziło 10,49 mln polskich użytkowników, czyli 35,34 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Netflix pozostaje więc zdecydowanym liderem na rynku, jednak w marcu zrezygnował duży spadek popularności, co na pewno warto odnotować.

Warto też zauważyć, że na polskim rynku VOD, oprócz Netfliksa, tylko HBO Max zaliczył w marcu spadek liczby użytkowników. W jego przypadku straty również oscylowały w granicach 200 tys. internautów. Netflix na początku kwietnia wypuścił jednak polski przebój "Nic na siłę", który może znacznie poprawić sytuację. W ciągu dwóch tygodni na całym świecie obejrzało go ponad 20 mln widzów. Wynik niewiele słabszy od "Znachora".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nic na siłę | Oficjalny zwiastun | Netflix

Drugą najpopularniejszą w Polsce platformę VOD jest Disney+, a trzecią Player. Jego strata do Netfliksa pozostaje ogromna, ale w ciągu miesiąca zmalała o ponad 500 tys. użytkowników. W marcu Player powiększył swoje grono odbiorców aż o 338 tys. internautów. Jego aktualny stan posiadania to 3,25 mln użytkowników.

Ranking platform streamingowym w Polsce w marcu:

1. Netflix – 10,49 mln realnych użytkowników (spadek o 203 tys.)

d2zt3px

2. Disney+ – 3,45 mln użytkowników (wzrost o 168 tys.)

3. Player – 3,25 mln użytkowników (wzrost o 338 tys.)

4. Prime Video – 2,67 mln użytkowników (wzrost o 177 tys.)

5. HBO Max – 2,63 mln użytkowników (spadek o 207 tys.)

6. TVP – 2,46 mln użytkowników (wzrost o 35 tys.)

7. SkyShowtime – 2.37 mln użytkowników (wzrost o 262 tys.).

Swoje wyniki w marcu znacznie poprawiły także Polsat Box GO (plus 300 tys. użytkowników) oraz Canal + (plus 350 tys. użytkowników). Są to naprawdę duże wzrosty, które mogą być zapowiedzią poważniejszych zmian na polskim rynku VOD.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" pochylamy się nad "Mocnyn tematem" Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na "Nową konstelację" i jedziemy do Włoch z "Ripleyem". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2zt3px
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zt3px