Janiak, Popielewicz, Dowbor i Rock obniżają średnie TVN i Polsatu
01.07.2009 | aktual.: 24.01.2017 11:33
Emitowane w komercyjnych stacjach magazyny show-biznesowe nie cieszą się dużym zainteresowaniem - 'Co za tydzień' (TVN) oraz 'Się kręci' (Polsat) ogląda średnio 800 tys. widzów.
Wyniki
Magazyn "Co za tydzień" - między styczniem a 28 czerwca 2009 roku - zapewniał TVN niespełna 7 proc. udziału w rynku oraz 8,62 proc. udziału w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują dane AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
To wyniki znacznie gorsze od średniej stacji.
Dla kobiet?
Wpływy reklamowe programu wyniosły w tym okresie 3,35 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
W profilu widowni "Co za tydzień" dominowały zaś kobiety (62 proc.) oraz mieszkańcy dużych i największych miast (ponad 40 proc.).
Silna pozycja
Program "Co za tydzień" jest obecny na antenie TVN od 8 lat.
Mimo słabych wyników ma silną ramówkową pozycję.
Program wizerunkowy
- "Co za tydzień" traktujemy przede wszystkim jako program wizerunkowy. Nie oczekujemy, że będzie miał widownię porównywalną z filmem czy programem rozrywkowym w rodzaju "Mam talent". Zależy nam na różnorodności naszej oferty, a taki program dobrze uzupełnia ofertę rozrywkową stacji - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora departamentu programowego TVN.
Janiak może być spokojny
Jak podkreśla, stacja jest zadowolona z formatu i nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z jego emisji.
Się kręci
"Się kręci" doczekało się 120 odcinków.
Program do czerwca był emitowany w Polsacie w sobotnie popołudnia (14.45).
Oglądalność
Od początku stycznia gromadził średnio 892 tys. widzów, zapewniając stacji 10,35 proc. udziału w grupie 4+ i 13,05 w grupie 16-49.
Nowa pora emisji
Od 13 czerwca program jest nadawany o 10.45, wydłużył się także czas jego trwania. Nie wpłynęło to jednak korzystanie na wyniki.
Trzy odcinki pokazane w nowym paśmie odnotowały średnią oglądalność na poziomie 552 tys. widzów, przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,53 proc. i 9,58 proc. (grupa 4+ i 16-49).
Dla kogo?
Magazyn od początku bieżącego roku zarobił cennikowo 2,45 mln złotych (dane bez rabatów).
W profilu jego widowni dominują kobiety (58 proc.), mieszkańcy wsi i małych miast (blisko 65 proc.).
Będzie się kręcić
Swój program show-biznesowy zamierza kontynuować także Polsat - podają Wirtualnemedia.pl.
Jak dotąd "Się kręci" doczekało się 120 odcinków.