Kontrowersje wokół reklamy z Sydney Sweeney. "Nazistowska propaganda"
Reklama jeansów z Sydney Sweeney wywołała burzę w mediach społecznościowych. Krytycy oskarżają ją o propagowanie... ideologii nazistowskiej z powodu gry słów na temat jeansów i genów.
Reklama jeansów American Eagle z udziałem Sydney Sweeney stała się przedmiotem gorącej dyskusji w mediach społecznościowych. Aktorka, ubrana w jeansy i kurtkę marki, mówi o swoich genach/jeansach (w angielskim to gra słów genes/jeans wymawianych podobnie), co niektórzy uznali za nawiązanie do eugeniki.
W spocie Sweeney podkreśla, że "geny są przekazywane z pokolenia na pokolenie, wpływając na cechy takie jak kolor włosów czy oczu". Następnie dodaje: "Moje jeansy są niebieskie" i to właśnie wywołało falę krytyki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Anatomia dramy: Blake Lively i Justin Baldoni
Krytycy twierdzą, że reklama jest "dziwna jak propaganda nazistowska". Jeden z użytkowników TikToka stwierdził, że "biała blondynka o niebieskich oczach mówiąca o dobrych genach to czysta propaganda nazistowska".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sydney Sweeney Has Great Jeans | American Eagle
Robby Soave, dziennikarz, określił tę reakcję jako "najgłupsze i najbardziej prawdopodobne do wybicia się liberalne przegięcie w historii internetu".
American Eagle broni kampanii, opisując ją jako "powrót do podstawowego ubioru z denimu". Dochody ze sprzedaży limitowanej edycji "Sydney Jeans" zostaną przekazane na rzecz organizacji wspierającej zdrowie psychiczne.
Pomimo kontrowersji, kampania przyniosła korzyści finansowe. Akcje American Eagle wzrosły o prawie 17 proc. w ciągu pięciu dni od premiery reklamy.
Tragiczna historia "Supermana", Christophera Reeve’a, obrzydliwe sceny w horrorze "Together" i nowe perełki w streamingu. O tym w nowym Clickbaicie. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: