Leni Riefenstahl: Nadworny filmowiec Adolfa Hitlera
Do dziś wzbudza kontrowersje
Pupilka Adolfa Hitlera, autorka filmów propagandowych, gloryfikujących Trzecią Rzeszę. Choć zarzekała się, że nigdy nie była kochanką Führera, miała na niego taki wpływ, że Joseph Goebbels widział w niej „poważne zagrożenie” i martwił się o swoją pozycję.
Pupilka Adolfa Hitlera, autorka filmów propagandowych, gloryfikujących Trzecią Rzeszę. Choć zarzekała się, że nigdy nie była kochanką Führera, miała na niego taki wpływ, że Joseph Goebbels widział w niej „poważne zagrożenie” i martwił się o swoją pozycję.
Leni Riefenstahl– niemiecka reżyserka – do dziś wzbudza kontrowersje, i to nie tylko ze względu na swą twórczość. Niektórzy uważali ją za niezwykle utalentowaną kobietę, która otworzyła się na nową estetykę filmową. *Większość jednak sądzi, że to, co wyszło spod jej ręki, nie ma żadnej artystycznej wartości, gdyż Riefenstahl była nazistką, a jej twórczość została zdominowana przez polityczne sympatie i *jest niczym więcej, jak hymnem na cześć uwielbianego Hitlera.
Wreszcie zarzucono jej również tchórzliwość i dwulicowość – po śmierci Führera, aby uniknąć ewentualnej kary,* zarzekała się, że była niewinną, naiwną i wykorzystaną przez nazistów dziewczyną*, która nie miała pojęcia o ówczesnej sytuacji politycznej.